  • 11. Data: 2009-03-31 10:20:48
    Temat: Re: Remont starego domu ? Czy budowa nowego ?
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Nowicki" <t...@s...com> napisał w wiadomości
    news:1tdqbhx3uopt4.gworeud9kqs1$.dlg@40tude.net...

    > Postawienia garażu? O ile tam w ogóle jest plan, bo mało gdzie jest
    > przecież

    A pytający chce wybudować garaż?

  • 12. Data: 2009-03-31 10:47:45
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Postawienia garażu? O ile tam w ogóle jest plan, bo mało gdzie jest
    > przecież

    Prawie całe Marki mają plan. Bardzo łatwo to psrawdzić.

  • 13. Data: 2009-03-31 17:14:20
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Dnia Tue, 31 Mar 2009 12:47:45 +0200, Boombastic napisał(a):

    > Prawie całe Marki mają plan. Bardzo łatwo to psrawdzić.

    Równie więc łatwo sprawdzić, czy i jak można wybudować dom obok "budynku
    przeznaczonego do zmiany sposobu użytkowania"

    T.

  • 14. Data: 2009-03-31 17:28:36
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Równie więc łatwo sprawdzić, czy i jak można wybudować dom obok "budynku
    > przeznaczonego do zmiany sposobu użytkowania"

    A niby jak bez adaptacji chcesz przerobić budynek mieszkalny na garaż?
    Aprzepisy w ogóle przewidują coś takiegojak "przewidziany do ..."?

  • 15. Data: 2009-03-31 18:15:06
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Zgłaszasz remont obiektu i jednocześnie występujesz o zgodę na zmianę jego
    przeznaczenia na "budynek gospodarczy". W każdym razie mój kolega kupił
    kiedyś działkę ze starym domkiem, który wykorzystał w trakcie budowy na
    zaplecze i magazyn, a potem przerobił na gustowny garaż/budynek
    gospodarczy. Ba - przez pewien czas wręcz w nim mieszkał, zanim nie
    zakończył budowy domu

    T.

  • 16. Data: 2009-03-31 18:19:46
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > zaplecze i magazyn, a potem przerobił na gustowny garaż/budynek
    > gospodarczy. Ba - przez pewien czas wręcz w nim mieszkał, zanim nie

    I potem odbierasz wizytacje z PINB. Jakoś nie wyobrażam sobie takiego
    legalnego remontu co przerobi budynek mieszkalny na garaż. To są zbyt
    powazne przeróbki.

  • 17. Data: 2009-03-31 19:33:29
    Od: "tornad" <t...@o...net>

    > Kilka lat temu rozbudowałem i wyremontowałem 100 letni domek
    > podobny do twojego.
    > Teraz w nim mieszkam ale jak się zastanawiam to lepszym rozwiązaniem jest
    > budowa nowego.
    > O ile fundusze pozwalają to budować nowy.
    > Pomimo tego, że właściwie wszystko jest prawie jak nowe, to w tym przypadku
    > PRAWIE robi różnicę :)

    Cenna inormacja. Bylbym calkowicie pewien gdyby nie fakt, ze nowego nie
    budowales i od poczatku do konca mozesz nie wiedziec "co to jest budowa".
    Co nie znaczy abym byl przeciwny temu budowaniu nowego.
    Zastanawiam sie nad czym innym. Otoz w mojej wsi panowal a moze jeszcze
    panuje przesad czy tez tradycja budowlana, aby na miejscu strarego nigdy nie
    budowac nowego. Nie wiem dlaczego; ze potem bedzie w nim straszyc a moze i
    umrzec kto moze - rozne uzasadnienia slyszalem. Natomiast remontu starego -
    tradycja nie zabrania.
    Potwierszeniem tego moze byc moj brat, ktory wybudowal duzy dom z
    przechowalnia owocow, na miejscu wyburzonej stodooly i mlyna wodnego.
    Po pierwsze jego lokalizacja budzi duze zastrzezenia (za blisko stumyka) a
    pomijajac to, on, ten moj brat, wzial i rzeczywiscie umarl w wieku lat 50. I
    jak tu nie wierzyc w zabobony? Za pare lat mam sie do niego przeprowadzic ...
    Pzdr.
    Tornad

  • 18. Data: 2009-04-01 06:37:37
    Od: "Krzysiek" <k...@z...com.pl>

    > Cenna inormacja. Bylbym calkowicie pewien gdyby nie fakt, ze nowego nie
    > budowales i od poczatku do konca mozesz nie wiedziec "co to jest budowa".
    > Co nie znaczy abym byl przeciwny temu budowaniu nowego.
    W moim przypadku nie był to tylko remont ale też rozbudowa/dobudowa wcale
    nie małej części i przeszedłem przez całe pozwolenia i proces budowania jak
    przy budowie nowego domu.

> [...]
    > jak tu nie wierzyc w zabobony? Za pare lat mam sie do niego przeprowadzic

    To faktycznie trzeba się zastanowić, bo potem mieszkać i ciągle myśleć o
    tym, to nie ma sensu.
    Pozostaje jeszcze inna opcja, sprzedać i kupić działkę w innej lokalizacji
    :)

  • 19. Data: 2009-04-01 09:51:40
    Od: "tornad" <t...@o...net>

> [...]
    > tym, to nie ma sensu.
    > Pozostaje jeszcze inna opcja, sprzedać i kupić działkę w innej lokalizacji

    W duchy nie wierze ale... Otoz tlumacze to sobie chocby tym, ze jak ktos
    buduje dom dokladnie w obrysie starego, to ten stary musial wczesniej splonac
    od pioruna na przyklad, lub tez woda go zabrala. Mialem tam siasiada, ktory
    dwa razy dom odbudowywal, praktycznie budowal, bo w stary piorun strzelil a
    poniewaz byl drewniany wiec doszczetnie splonal. I glupi byl, bo zapewne nie
    wiedzil, ze pioruny maja swoje upodobane miejsca, w ktore sobie wala. On tez
    juz nie zyje ale umarl ze starosci.
    Teraz drugie lub trzecie pokolenie wybudowalo, jak nalezy, dom obok. Murowany
    ale wiezba drewniana. I co bylo? Ano ze piorun strzelil sobie tam gdzie mial w
    zwyczaju, w miejsce, w ktorym stal stary dom a w tym nowym domu tylko
    wszystkie gniazdka elektryczne normalnie eksplodowaly, te osmolone pokrywki
    poodlatywaly a sprzet elektroniczny nie nadawal sie do naprawy. Ale chalupa
    sie ostala, cala.
    Domu nie sprzedam, tam sa moje skarby mlodosci i wspomnienia, zreszta jak tu
    sprzedac 2-hektarowa "dzialke" na ktorej sa jeszcze nikle slady lejow po
    bombach, ktore gesto waliy a zadna z nich w te stodole ani dom obok nie
    trafila?
    Pzdr.

  • 20. Data: 2009-04-01 10:32:58
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Dnia Tue, 31 Mar 2009 20:19:46 +0200, Boombastic napisał(a):

    > I potem odbierasz wizytacje z PINB. Jakoś nie wyobrażam sobie takiego
    > legalnego remontu co przerobi budynek mieszkalny na garaż. To są zbyt
    > powazne przeróbki.

    Jeżeli wykonasz to zgodnie z projektem zaakceptowanym przez nadzór, to
    czemu nie?
    Trudniej to jest w drugą stronę.

    T.