  • 1. Data: 2017-05-07 12:42:28
    Temat: Re: Remont starej chałupy-jak się do tego zabrać?
    Od: sk <s...@g...com>

    Na środku 2000 m2 działki stoi budowana (lata 50/60 XX w.) z kamienia wiejska,
    dwuizbowa chałupa. Grube na ok. 50 cm ściany trochę pękają, dach dwuspadowy z
    eternitem, poddasze nieużytkowe, wewnątrz i na zewnątrz tynk i farba, fundament
    symboliczny, typowy dla ówczesnej wiejskiej technologii. Wilgoć na ścianie jest
    widoczna tylko w jednym miejscu, przypadkiem(?) tam, gdzie od kilkudziesięciu lat
    stoi lodówka.
    Spadkobiercy są umówieni pod koniec miesiąca z fachowcami, aby zasięgnąć opinii, czy
    zburzyć to wszystko i kupić całoroczny, wypasiony trochę domek letniskowy o
    drewnianej konstrukcji (w środku rygips), czy lepiej poszerzyć stary dom wzdłuż
    dłuższego boku, aby z powstałego w sumie metrażu zrobić oczekiwaną ilość pomieszczeń:
    pokój dzienny z aneksem kuchennym, dwa pokoje do spania, łazienka, spiżarka i
    kotłownia.
    W tym drugim przypadku trzeba będzie zapewne zrobić z boku fundament, postawić na nim
    poszerzające metraż ściany zewnętrzne, przedłużyć jakoś dach, zerwać wewnątrz i na
    zewnątrz i położyć nowy tynk lub rygips, postawić ścianki działowe, pociągnąć nową
    elektrykę i CO, wymienić okna i drzwi, na zewnątrz zrobić taras.
    Waszym zdaniem co prędzej będzie droższe, nowy dom "letniskowy", czy ta przeróbka?

  • 2. Data: 2017-05-07 12:53:52
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 07.05.2017 12:42, sk wrote:
    > dach dwuspadowy z eternitem, poddasze nieużytkowe, wewnątrz i na zewnątrz tynk i
    farba,

    Eternit dopóki nie ruszany to chyba nie pyli? Jego nazwa pochodzi o
    słowa "Wieczny" ale jak zaczną je przekładać to nie wiem.

  • 3. Data: 2017-05-07 15:21:30
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Użytkownik "sk" <s...@g...com> napisał

    Waszym zdaniem co prędzej będzie droższe, nowy dom "letniskowy", czy ta
    przeróbka?

    Z doświadczenia kilku moich znajomych, którzy postanowili odnowić stare,
    wynika jednoznacznie że dużo taniej i prościej jest zburzyć stare a na tym
    miejscu wybudować nowe i z taką funcjonalnością jaką chce inwestor a nie
    taką jaką zastali.
    --
    Tomasz

    ---
    Avast.

  • 4. Data: 2017-05-07 19:32:15
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam!

> [...]
    > miejscu wybudować nowe i z taką funcjonalnością jaką chce inwestor a nie

    Zgadzam się.Ale nie wiem, czy zmieniły się przepisy.
    Prawie 10 lat temu kupiłem drewniany domek w stanie rozpaczliwych.Zgłosiłem remont
    polegający na wymianę dachu, stropu , naprawę i częściową wymianę ścian i
    fundamentów. Taką zgodę dostałem."Rozpaczliwość " polegala na tym, że po zdjęciu
    dachu i stropu ściany się rozpadły. Wyglądający na dobry ceglany fundament nie miał
    rogów...
    Okazało się, że na zgłoszenie remontu moglem legalnie zbudować dom od nowa,zachowując
    stare wymiary.Co ciekawe, dom był 2 metry od ulocy i tak musiał zostać.Obecnie jest 8
    metrów...
    W efektcie mam całkowicie nowy dom w miejscu, gdzie nowego nie mógł bym
    postawić.Aktualne były umowy z wodą i prądem.legalnie mogłem zmienić przyłącze z 1
    fazowego na 3f. Ale już zmianę na inny słup już było nie do przejścia.
    Nie wiem, w jakim stanie jest Twój domek.Ale wiem, że wywalenie ruiny z korzeniami i
    budowa od nowa będzie bardziej efektywna, niż gruntowny remont.Koszty mogą być
    porównywalne, ale nie będzie żadnych niespodzianek typu rysujące sie fundamenty, czy
    kiepska izolacja.
    Jedyne, co trzeba było zachować, to wymiary zewnętrzne. Zmiana spowodowała by
    konieczność zrobieniem projektu, a to czasami może byc duży problem.
    Ale sprawdż w przepisach i w gminie, jakie masz możliwości...
    Pozdro.abomito