  • 41. Data: 2021-02-15 14:33:06
    Temat: Re: Robot
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 15 Feb 2021 01:39:31 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> wrote:
    > Już o tym pisałem dlaczego niektórzy zachowują się
    > mało racjonalnie w pewnych okolicznościach.

    Mam wrażenie, że chyba nie zrozumiałeś mojego ostatniego zdania. Nie
    kupiłbym "bo nie" ale dlatego, że nie spełnia moich podstawowych
    wymagań co do minimum funkcjonalności.
    Ja dobrze rozumiem, że innym taki wystarczy a jeszcze się cieszą że
    miesięczny koszt eksploatacji mają na poziomie 3,60.

    --
    Marek

  • 42. Data: 2021-02-15 14:35:57
    Temat: Re: Robot sprężynowy
    Od: Runt <r...@s...prv>

    W dniu 2021-02-15 o 10:39, BĘKART GENETYCZNY Zenek Kapelinder pisze:

    > i mogę mieć odkurzacz na sprężynę

    czy to ta sprężyna którą gospodarz przyczepił cie do budy!? ;-)))

    no zenusiu, popisz sie elokwencją! ;-)))

    --
    Runt

  • 43. Data: 2021-02-15 15:38:19
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 15 Feb 2021 13:02:23 +0100, ąćęłńóśźż<...@...pl> wrote:
    > Co to DLF?

    Dystrybutor iRobot w Polsce.

    --
    Marek

  • 44. Data: 2021-02-15 17:19:42
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 14/02/2021 23:51, Marek wrote:
    > Chodzi o problem z IR zza porysowanego zderzaka czy o jakiś inny?

    Czujniki przeszkód za zderzakiem nie widzą już nóg od stołu, kiedyś
    widziały. Jak się zaświeci latarką w zderzak, to jest soldnie
    porysowany. Można go wymienić i pewnie tak zrobię.

  • 45. Data: 2021-02-15 17:20:33
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 15 lutego 2021 o 14:33:09 UTC+1 Marek napisał(a):
> [...]
    > Ja dobrze rozumiem, że innym taki wystarczy a jeszcze się cieszą że
    > miesięczny koszt eksploatacji mają na poziomie 3,60.

    Znaczy że taki działający na sprężynę nie spelnia Twoich oczekiwań ale spełnia je
    taki który nie działa bo ma szczotki o skrajnie niskiej trwałości, ma problemy z
    naładowaniem w związku z czym potrafi w nocy obudzić właściciela, może spaść ze
    schodów i wali po meblach bo ma niskiej jakości czujniki, w krótkim czasie zbliżonym
    do okresu gwarancji wyrabia się w nim przekładnia co powoduje że można go wyrzucić.
    Mnie zawsze się wydawało że odkurzacz ma służyć do sprzatania i ma działać a nie
    ciągle się psuć i dostarczać nocnych atrakcji właścicielowi. Mój pomimo że siedem
    razy tańszy od Twojego spalania podstawowy warunek żeby nazwać go samojezdnym
    odkurzaczem. Raz się zdarzyło że w czasie pracy odmówił współpracy bo się zepsuł. Do
    naprawy potrzebny był wszędzie dostępny klej.

  • 46. Data: 2021-02-15 21:51:49
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 15 Feb 2021 08:20:33 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> wrote:
> [...]
    > ?e można go wyrzucić. Mnie zawsze się wydawało ż
    > e odkurzacz ma służyć do sprzatania i ma działać a

    Co ty znowu pierdolisz? Niczego takiego o i7 nie pisałem. Ani nie
    budzi w nocy właściciela ani nie ma niskiej trwałości szczotek. To
    jest jeden z najlepszych (pod kątem jakości i sprawności sprzątania)
    modeli na rynku. On u mnie _codziennie_ zapierdala przez 3-4h na
    prawie 200m2. Niedoróbki w sofcie, czy w hardware które owszem są
    irytujące mimo to absolutnie nie dyskwalifikują go do poziomu zabawki
    za 250 zł bez harmonogramu, wskazywania pomieszczeń czy bez
    integracji z ihome.
    Proponuję abyś zamienił swój wynalazek na komplet zmiotka+szczotka.
    Stosunek jakości sprzątania do ceny (szczotki) wypierdoli tak w
    kosmos, że już nikt nie będzie próbował z tym dyskutować.

    --
    Marek

  • 47. Data: 2021-02-15 23:42:20
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 15 lutego 2021 o 21:51:53 UTC+1 Marek napisał(a):
> [...]
    > Stosunek jakości sprzątania do ceny (szczotki) wypierdoli tak w
    > kosmos, że już nikt nie będzie próbował z tym dyskutować.

    Ja też o wadach drogiego odkurzacza nie pisałem. Pisałem o zaletach taniego i
    porównywałem z drogim. Jeśli chcesz mieć pretensję to miej do tego co napisał o
    wadach które według mnie powodują że nic nie jest warty. Napisz że ten od wad kłamał.
    A jak nie kłamał to niech się wytłumaczy. Przyznasz że w odkurzaczu za kilka tysięcy
    przekładnia nie powinna paść po dwóch latach i powinna być zrobiona z lepszego
    tworzywa niż gownolit. W moim są dwie przekładnie odpowiadające za jazdę. Są
    skutecznie zabezpieczone przed kurzem i brudem. Jak kiedyś z ciekawości sprawdziłem w
    jakim są stanie to oryginalny smar był czysty. Jedyne łożysko do którego jest dostęp
    z zewnątrz jest ze spieków a nie plastikowe. Jest jeszcze trzecie kółko na stalowej
    ośce. Nic tam się nie dzieje chociaż pracuje w trudnych warunkach. Po sześciu latach
    widać że szczotki są używane, do zużycia im jeszcze bardzo daleko. Tekst że jest
    fajnie bo są tanie zamienniki szczotek wytrzymujące trzy miesiące to dla mnie jakaś
    abstrakcja.

  • 48. Data: 2021-02-16 10:04:54
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 15 Feb 2021 14:42:20 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> wrote:
> [...]
    > zrobiona z lepszego tworzywa niż gownolit. W moim są dwie przek
    > ładnie odpowiadające za jazdę. Są skutecznie zabezpiecz

    I w i7 dokładnie tak jest. Cała przekładnia wraz silnikiem jest łatwo
    wymienialnym hermetycznym modułem, ze smarem w przekładni.
    Jak mi rozsmarował kocie gówno to dzięki temu dało się wszystko
    wyczyścić a naturalny smar nie miał szans zakonkurować z oryginalnym
    w przekładni. Zauważyłeś już, że heby pisał o innym modelu a ja
    komentuje jeszcze droższy? Być może iRobot odrobił lekcję w wielu
    aspektach konstrukcji.
    Natomiast czy może paść po dwóch latach to już kwestia dyskusyjna.
    Moim zdaniem może, bo po dwóch latach większość i tak kupi nowy,
    lepszy sprzęt.

    >Jest jeszcze trzecie kółko na stalowej
    > ośce. Nic tam się nie dzieje chociaż pracuje w trudnych waru
    > nkach.

    W i7 też jest 3 kółko na dwóch stalowych osiach. Pionowa do zmian
    kierunku i pozioma na zatrzask do toczenia. W moim przypadku są obie
    codziennie wyjmowane do czyszczenia bo zbiera się w nich zagarnięta
    sierść co z czasem blokuje toczenie. Miałem obawy co do tej osi na
    zatrzask, ale po 8 miesiącach nie zauważyłem efektów zużycia
    zatrzasku. W razie czego całe kółko jest dostępne za 30 zł:

    https://allegro.pl/oferta/kolko-przednie-do-irobot-r
    oomba-i7-i7-e5-e6-rolka-9626309760

    Do Twojego da się dokupić kółko?

    >Po sześciu latach widać że szczotki są używ
    > ane, do zużycia im jeszcze bardzo daleko. Tekst że jest fajnie bo
    > są tanie zamienniki szczotek wytrzymujące trzy miesiące to
    > dla mnie jakaś abstrakcja.

    A wziąłeś pod uwagę, że skoro szczotki się nie zużywają to być może
    nieskutecznie zagarniają?
    W i7 są szczotki silikonowe o specjalnej konstrukcji, która umożliwia
    skuteczne czyszczenie na różnych powierzchniach. Mają kontakt z
    powierzchnią, więc się zdzierają. W opiniach wielu robotów znajduje
    się uwaga "słabo sprząta na dywanie", widać są lepsze i gorsze
    konstrukcje szczotek.

    I żeby było jasne, ja nie twierdzę że i7 jest najlepszy i go nawet
    specjalnie nie polecam. Pokaż mi robota w budżecie Twojego, z
    harmonogramem, z wypróżnianiem, z mapą, z integracja z ihome, z
    dostępnymi częściami zamiennymi a widowiskowo wypierdolę i7 do kosza
    pod siedzibą DLF.

    --
    Marek

  • 49. Data: 2021-02-16 11:08:25
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 16 lutego 2021 o 10:04:57 UTC+1 Marek napisał(a):
> [...]
    > harmonogramem, z wypróżnianiem, z mapą, z integracja z ihome, z
    > dostępnymi częściami zamiennymi a widowiskowo wypierdolę i7 do kosza

    A może te wszystkie harmonogramy są zwyczajnie zbędne. W moim wyciągam wtyczkę od
    ładowania,zanoszę np do kuchni i wciskam przycisk max. Sprząta do rozładowania
    akumulatora czyli prawie półtorej godziny. W tym czasie jeździ gdzie chce. Jak
    jednego dnia coś opuści to następnego się ogarnie i tam posprząta za to opuści w
    innym miejscu. Tylko żebyś tendencyjnie nie stwierdził że te półtorej godziny on
    tylko w kuchni sprząta. Jak mam kaprys to mogę go w dowolnym innym miejscu włączyć i
    jak drzwi nie będą zamknięte to pojedzie gdzie będzie chciał. Jak sprząta to mnie
    najczęściej w domu nie ma. Przychodzę wywalam z niego śmieci do wiaderka i zanoszę
    żeby podlaczyc wtyczkę do ładowania. Co do przekładni że się rozwaliła podyskutuj z
    tym co to napisał. Dlaczego mam uwierzyć tobie że się nie psuje przekładnia a nie
    komuś kto napisał że się psuje? Zdajesz sobie sprawę że taki co sam podjeżdża do
    ładowarki kosztuje dwa tysiące drożej od takiego co trzeba wtyczkę do ładowania
    wsadzić? Jesteś ofiarą systemu polegającego na tym że gdyby co kilka sekund na
    świecie nie rodził się frajer to handel byłby niemożliwy.

  • 50. Data: 2021-02-16 16:21:49
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 16 Feb 2021 02:08:25 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> wrote:
> [...]
    > wciskam przycisk max. Sprząta do rozładowania akumulatora czyli p
    > rawie półtorej godziny. W tym czasie jeździ gdzie chce.

    I to jest problem. Ja nie chcę by jeździł gdzie chce, bo:
    - to jest nieefektywne
    - przeszkadza gdy się jest w tym samym pomieszczeniu

    Idea automatycznego sprzątania polega na tym by on sam posprzątał bez
    mojego zaangażowania i przeszkadzania mi przy tym sprzątaniu.
    Najlepiej gdy mnie nie ma w danym pomieszczeniu o danej porze albo
    najlepiej żeby wyjechał sam jak nikogo nie ma w domu. Do tego
    konieczny jest harmonogram.
    Nie wspominając o tym, że zdalne uruchomienie też jest bardzo
    wygodne, gdy się coś przypomni.
    Noszenie robota do roboty uznaję jako jedynie połowiczny sukces w
    dążeniu do tej idei. Ale jak ktoś chce nosić to niech nosi.

    > nia. Co do przekładni że się rozwaliła podyskutuj z tym
    > co to napisał. Dlaczego mam uwierzyć tobie że się nie
    > psuje przekładnia a nie komuś kto napisał że się p
    > suje?

    No mi przekładnia się nie psuje. A wiesz czemu? Bo to inny model!
    Niesamowite, nie?
    A jak po 2 latach się zepsuje i nie będzie nic lepszego na rynku to
    za 130 zł wymienię cały moduł koła.
    Co jest dość prawdopodobne bo jak na razie nie pojawiło się nic
    skuteczniejszego w mopowaniu niż Braava a i7+ plus Braava
    (współpracując razem) to ma razie najmocniejszy tandem.

> [...]
    > polegającego na tym że gdyby co kilka sekund na świecie nie
    > rodził się frajer to handel byłby niemożliwy.

    Ależ ja z pełną świadomością wydałem te 2k więcej na takiego co sam
    podjeżdża. Wiem, że są tańsze, wiem, że są nawet nikczemnie tanie jak
    Vileda bo też mam taki wynalazek.

    --
    Marek