  • 1. Data: 2013-10-09 10:16:09
    Temat: Rodzaje stropów - help!
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Hej Grupo!

    Kolejny dzień i kolejny dylemat - na razie na etapie pracy
    konstruktorskich.

    Projektant przewidział jako strop płyty żerańskie - ok, nie znam się na tym
    dokładnie, wiem że są i ludzie tego używają.
    Dzisiaj dzwoni, że rozmawiał z konstruktorem którym chce przerobić te płyty
    żerańskie na stron "filigran".

    Ki czort? W necie idee stropów filigran odnalazłem, ale z więcej info to
    już kiepsko.

    Grupo, proszę pomóż!
    --
    Franc

  • 2. Data: 2013-10-09 10:53:44
    Temat: Re: Rodzaje stropów - help!
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Franc" napisał w wiadomości grup
    et...

    > Ki czort? W necie idee stropów filigran odnalazłem, ale z więcej info to
    > już kiepsko.

    > Grupo, proszę pomóż!

    A o co konkretnie pytasz? W skrócie filigran będzie sporo droższy ale może
    być cieńszy i nie ogranicza w żaden sposób układu ścian nośnych parteru tak
    jak płyty żerańskie.

    Filigran jest odporny na zarysowania powstałe przez tzw. klawiszowanie.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 3. Data: 2013-10-09 11:01:31
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Wed, 9 Oct 2013 10:53:44 +0200, Ergie napisał(a):

    > A o co konkretnie pytasz? W skrócie filigran będzie sporo droższy ale może
    > być cieńszy i nie ogranicza w żaden sposób układu ścian nośnych parteru tak
    > jak płyty żerańskie.
    Zależy mi na wszelkich opiniach.
    Jestem bardzo ciekawy właśnie takiego porównania kosztów. Z tym, że strop
    żerański jest droższy od terrivy to się pogodziłem. Różnica nie ma być x2,
    a wynagrodzić miała to szybkość montażu.

    > Filigran jest odporny na zarysowania powstałe przez tzw. klawiszowanie.
    To ma być jeden z powodów zmiany żerańskiej na filigran.

    --
    Franc

  • 4. Data: 2013-10-09 13:58:52
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Franc" napisał w wiadomości grup
    net...

> [...]
    > żerański jest droższy od terrivy to się pogodziłem. Różnica nie ma być x2,
    > a wynagrodzić miała to szybkość montażu.

    Problemem w przypadku Terivy (i filigrana też) nie jest czas potrzebny na
    montaż ale czas po którym można ten strop obciążyć. Na strop żerański ten
    sam dźwig tego samego dnia może wrzucić palety z cegłami albo bloczkami i
    można coś murować. Słowo "coś" jest istotne bo ścian zewnętrznych nie można,
    bo trzeba jeszcze zrobić wieniec i wypełnić betonem łączenia płyt. Ale
    obciążać można od razu. Nie ma ani jednego dnia przerwy.

    > To ma być jeden z powodów zmiany żerańskiej na filigran.

    Wobec tego dlaczego nie lany??? Wyjdzie sporo taniej niż filigran i na pewno
    nie będzie klawiszował. Oba wymagają przerwy technologicznej po wykonaniu,
    więc czasu traci się tyle samo. Jedyna różnica to czas potrzebny na
    zaszalowanie stropu.

    Najistotniejszym parametrem jest cena, a tego nikt poza Tobą nie zna - Różni
    się znacznie w zależności od odległości od wytwórni.

    Co do Terivy to IMO najgorsze możliwe rozwiązanie - najgrubszy a przy tym
    wcale lepiej nie tłumi dźwięków, podatny na zarysowania i czasochłonny w
    wykonaniu. Jedyną zaletą jest to że bywa tańszy niż monolit, ale to już
    bardzo zależy od lokalnych cen ekip. U mnie na śląsku gdy się budowałem za
    monolit wołali 5-10 tysięcy (sama robocizna), ale już na podkarpaciu te
    kwoty były o połowę niższe.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 5. Data: 2013-10-09 14:02:39
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 9 października 2013 10:16:09 UTC+2 użytkownik Franc napisał:
    > Grupo, proszę pomóż!
    A czemu nie tradycyjny monolit?

  • 6. Data: 2013-10-09 14:41:24
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Wed, 9 Oct 2013 05:02:39 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

    > A czemu nie tradycyjny monolit?
    Nie wiem :-)
    Taka padła propozycja od samego początku projektowania domu i już.
    Architekt chciał płyty żerańskie, bo dawać mają pełną swobodę w
    kszałtowaniu ścian - można zrobić otwarte przestrzenie a można dać ściankę
    działową.
    Terriva ma odpadać, bo dom jest szeroki na 9,5 metra, co ma być nie
    zrobienia tą techniką.

    Teraz zamiast płyt żerańskich, chcą dać filigran - bo się obawiają
    klawiszowania.

    --
    Franc

  • 7. Data: 2013-10-09 14:44:11
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Wed, 9 Oct 2013 13:58:52 +0200, Ergie napisał(a):

> [...]
    > bo trzeba jeszcze zrobić wieniec i wypełnić betonem łączenia płyt. Ale
    > obciążać można od razu. Nie ma ani jednego dnia przerwy.
    OK, dziękuję bardzo za wyjaśnienie.

> [...]
    > nie będzie klawiszował. Oba wymagają przerwy technologicznej po wykonaniu,
    > więc czasu traci się tyle samo. Jedyna różnica to czas potrzebny na
    Nie mam pojęcia czemy nie.
    Czy lany ma ograniczenia odnośnie maksymalnej długości / szerokości? Może
    dziwne pytanie, ale tak jak pisałem w innej odpowiedzi - teriva ma nie
    przejść, bo dom jest za szeroki.

    > Najistotniejszym parametrem jest cena, a tego nikt poza Tobą nie zna - Różni
    > się znacznie w zależności od odległości od wytwórni.
    Cen nie sprawdzałem.

> [...]
    > monolit wołali 5-10 tysięcy (sama robocizna), ale już na podkarpaciu te
    Teriva nie jest brana pod uwagę.

    --
    Franc

  • 8. Data: 2013-10-09 15:07:40
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Franc" napisał w wiadomości grup
    net...

    > Nie mam pojęcia czemy nie.
    > Czy lany ma ograniczenia odnośnie maksymalnej długości / szerokości?

    "Jakieś" ma, ale na pewno nie jest to 10 metrów szerokości :-)
    Po prostu im większa rozpiętość tym grubszy będzie i tym więcej zbrojenia
    potrzeba.

    Przygotowanie szalunków przy większej rozpiętości też jest bardziej
    czasochłonne, ale nie ogranicza w żaden sposób wykonalności takiego stropu
    co najwyżej go podraża.

    > Cen nie sprawdzałem.

    To sprawdź bo to może być kluczowe. Gdy ja się budowałem kilka lat temu to
    różnica wynosiła grubo ponad 10 tysięcy.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 9. Data: 2013-10-09 17:05:44
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez .wp.pl>

    Użytkownik "Franc" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zrobienia tą techniką.
    >
    > Teraz zamiast płyt żerańskich, chcą dać filigran - bo się obawiają

    Ale ty masz miec odleglosci miedzy scianami nosnymi 9,50m? Jak tak to moim
    zdaniem albo filigran albo lany- tylko lany to konstruktor musi wydac
    zbrojenie a strop i tak ci wyjdzie 20-22cm gruby ze wzgledu na jego ugiecia.
    Przy takich rozpietosciach to ugiecia stropu graja role a nie jego nosnosc

  • 10. Data: 2013-10-10 22:16:26
    Od: "KS" <...@o...pl>

> [...]
    > płyty
    > żerańskie na stron "filigran".
    >
    > Ki czort? W necie idee stropów filigran odnalazłem, ale z więcej info to

    Przy filigranie nie musisz już tynkować sufitu.
    Ja sobie zrobiłem filgran i jestem zadowolony.

    K.S.