  • 11. Data: 2010-06-29 20:05:57
    Temat: Re: Rój pszczół
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "mayky" <m...@c...pl> wrote in message news:i0dhia$173i$1@alfa.ceti.pl...

    > jak sie nie myle to matka kosztuje okolo 30 złotych
    >
    > ale jak pisze Panslavista , każdy pszczelarz z pasieką ma swoje
    > matki ......
    >
    > Mayky

    Powinien - kupuje się gdy zajdzie wypadek, lub by podłożyć matkę innej rasy.
    Ogólnie, nie są wieczne...

  • 12. Data: 2010-06-29 22:08:37
    Od: "Marek Migurski" <m...@i...eu>

    Użytkownik "Bbjk" <b...@q...pl> napisał w wiadomości
    > Co robić, gdy w ogrodzie osiadł rój? Wyniosą się, czy osiedlą? zawołać
    > znajomego pszczelarza, by je sobie zabrał?
    > --
    > Basia

    Raczej zawołać pszczelarza. Broń Boże wykonywać przy nich jakieś gwałtowne
    ruchy, bo mogą się rozzłościć!!!

  • 13. Data: 2010-06-29 22:24:14
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 30 Jun 2010 00:08:37 +0200, Marek Migurski napisał(a):

    > Użytkownik "Bbjk" <b...@q...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Raczej zawołać pszczelarza. Broń Boże wykonywać przy nich jakieś gwałtowne
    > ruchy, bo mogą się rozzłościć!!!

    Bzdura. Pszczoły w okresie rójki są tak zaaferowane sobą i królową, ze
    można do nich podejść w mierę bezpiecznie, woda popryskac i w rojnicę
    złapać. Oczywiście amatorom odradzam te zabiegi z przyczyn oczywistych.

  • 14. Data: 2010-06-29 22:26:18
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 29 Jun 2010 20:23:10 +0200, viena napisał(a):

    > Ciekawa jestem ile taka matka kosztuje, że ten pszczelarz w nią nie
    > zainwestował tylko pozwolił, żeby pszczółki uciekły:)

    Atam "nie zainwestował" - uciekły, bo mateczników (komórek, z których sie
    matka pszczela wylęga) nie wyciął z plastrów, z niedbalstwa albo przez
    nieuwagę.

  • 15. Data: 2010-06-30 00:10:47
    Od: "moon" <m...@y...com>

    Bbjk wrote:
    > Co robić, gdy w ogrodzie osiadł rój? Wyniosą się, czy osiedlą? zawołać
    > znajomego pszczelarza, by je sobie zabrał?

    Hyży Rój?
    (gra półsłówek)

    wyborczo pozdrawiam,

    moon

  • 16. Data: 2010-06-30 10:34:00
    Od: Bbjk <b...@q...pl>

    moon pisze:
    > Hyży Rój?
    > (gra półsłówek)

    Raczej chudy, by ortografia się zgadzała.
    --
    B. (albo chyży, by też)

  • 17. Data: 2010-06-30 10:35:23
    Od: Bbjk <b...@q...pl>

    viena pisze:
    > Napisz za kilka dni, czy udało mu się ten rój utrzymać:)

    Ok. Pewnie tak, bo to doświadczony pszczelarz.
    --
    Basia

  • 18. Data: 2010-06-30 13:42:05
    Od: "moon" <m...@y...com>

    Bbjk wrote:

    > Raczej chudy, by ortografia się zgadzała.

    excellent!
    :)

    moon

  • 19. Data: 2010-06-30 20:12:55
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Bbjk" <b...@q...pl> napisał w wiadomości grup
    > Co robić, gdy w ogrodzie osiadł rój? Wyniosą się, czy osiedlą? zawołać
    > znajomego pszczelarza, by je sobie zabrał?

    wyniosą sie dalej albo ci wejdą np pod podłogę lub na strych
    wyniosą się jeśli nie mieszkasz przy trasie lądowania samolotów lub miejsc
    głośnych
    widziałem przypadki gdy siedziały tydzień /i nie poleciałyby dalej gdyby ich
    nie zdjęto/ i takie gdy po godzinie poleciały dalej
    a pszczoły to jak materiał wybuchowy jak ktoś wie jak z nimi postępować
    krzywdy nie zrobią
    http://www.rebkow.za.pl/pszczoly.htm
    SJS