  • 1. Data: 2011-12-19 21:53:52
    Temat: Rolety - właczniki przy oknach + centalne sterowanie
    Od: "mkk" <q...@w...pl>

    Czesc wszystkim.

    Czy da się w miare bezbolesnie wykonać 'instalacja roletowa' tak, aby oprocz
    właczników przy oknach mozna było nimi sterowac rowniez z innego miejsca?
    Wyobrazam sobie to tak, ze kable od silnikow rolet będa isc do wylacznikow a
    potem dalej i schodzic się przy jakims sterowniku, który wlaczalby lub
    wylaczal prad na poszczegolnych kabelkach sterujac roletami. Wydaje się
    proste ale czy wykonalne? Wybaczcie zapewne banalne pytanie...

    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2011-12-20 09:11:30
    Od: " Krzysztof" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    mkk <q...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > wylaczal prad na poszczegolnych kabelkach sterujac roletami. Wydaje się
    > proste ale czy wykonalne? Wybaczcie zapewne banalne pytanie...

    Czołem,
    ja używam STR1 od F&F i nie mam zastrzeżeń tanio i skutecznie.
    Mam wyłącznik centralny, dodatkowy wyłącznik sekcyjny, którym otwieram rolety
    w dwóch pomieszczeniach na raz, oraz przyciski przy każdym oknie.
    STR1 to wersja do puszki, ze swojej strony polecam wersję na listwę STR-421 i
    zrobienie całej centrali sterowania roletami w osobnej skrzynce elektrycznej.

  • 3. Data: 2011-12-20 09:52:21
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > STR-421 i
    > zrobienie całej centrali sterowania roletami w osobnej skrzynce

    A jakie masz u siebie silniki (firma model)?

    ja posiadam NICE
    http://www.baborow.com/rolety/neomat.pdf

    W moich silnikach jest wyprowadzenie na dzwonkowy włącznik, który mam
    podłączony
    ale nie ma możliwośc sterowania tylko góra lub tylko dół.

    działa na zasadzie:
    wciskasz zamyka się, ponowne wciśnięcie staje, ponowne leci w górę.

    Silniki sa też sterowane radiowo, i na pilocie jest tylko góra
    lub tylko dół jedyne co przychodzi mi do głowy to podpiąc pilota pod
    centrale satela.
    kable mam do centrali doprowadzone, temat juz poruszałem moze ktos ma jakis
    pomysł na sterowanie ?

    Każdej rolety do osobnego wyjscia podłaczac nie mam zamiaru bo musiałbym
    expander dokupic, podłaczając pod jedno
    wyjścia, wszystko jest zwarte i wciśnięcie dowolnego przycisku zamyka mi
    wszyskie rolety, co jest bez sensu.

    Ten sam problem mam z bramą garażowa i silnikiem NICE.

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2011-12-20 12:06:57
    Od: "Krzysztof" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > A jakie masz u siebie silniki (firma model)?

    Siłowniki niemieckiej firmy Selve w układzie z dwoma przyciskami. Dla systemu
    jedno przyciskowego F&F też ma sterowniki. Chyba STR2. Działa tak samo jak
    moje tyle, że masz jeden przycisk. Również można stworzyć strefy i wyłącznik
    centralny.

    Pozdrawiam.

  • 5. Data: 2011-12-20 13:41:07
    Od: "mkk" <q...@w...pl>

    Dzieki za odpowiedzi. Myslalem, zeby zainwestowac w cos takiego:
    http://allegro.pl/sterownik-plc-inteligentny-dom-int
    ernet-pc-android-i1997927467.html
    i chyba zrobię to tak:
    wlaczniki przy roletach => sterownik => silniki w roletach
    W ten sposób będę mógł sterować roletami zarówno włącznikami przy oknach za
    pomocą sterownika.

  • 6. Data: 2011-12-20 13:42:41
    Od: "mkk" <q...@w...pl>

[...]
    W ten sposób będę mógł sterować roletami zarówno włacznikami przy oknach jak
    i za
    pomoca sterownika. Trzeba by tylko chyba puscic kable 4 zylowe od puszki w
    ktorej bedzie siedziec wylacznik przy oknie do sterownika.

  • 7. Data: 2011-12-21 05:36:29
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Krzysztof wrote:

> [...]
    > systemu jedno przyciskowego F&F też ma sterowniki. Chyba STR2. Działa
    > tak samo jak moje tyle, że masz jeden przycisk. Również można

    tylko że dla ukłądu jedno przyciskowego raczej średnio sie da sterować
    grupowo, bo diabli wiedza w którą strone która roleta pojedzie po podaniu
    impulsu.

  • 8. Data: 2011-12-21 08:32:48
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > tylko że dla ukłądu jedno przyciskowego raczej średnio sie da sterować
    > grupowo, bo diabli wiedza w którą strone która roleta pojedzie po podaniu
    > impulsu.

    Ale ciekawe jest to, ze na pilocie od rolet jest juz osobny przycisk tylko
    góra i tylko doł.
    Chyba rozkręce tego pilota i wepnę się w niego :)

  • 9. Data: 2011-12-27 16:09:15
    Od: "kiki" <k...@k...ki>

    "Amir" <d...@g...pl> wrote in message

    > W moich silnikach jest wyprowadzenie na dzwonkowy włącznik, który mam
    > podłączony
    > ale nie ma możliwośc sterowania tylko góra lub tylko dół.

    To jest chore sterowanie :-) Bramy garażowe też tak mają

  • 10. Data: 2011-12-28 08:23:56
    Od: Cezary <c...@p...fm>

    W dniu 2011-12-27 17:09, kiki pisze:

    > "Amir" <d...@g...pl> wrote in message

    > To jest chore sterowanie :-) Bramy garażowe też tak mają

    Ale do mojego hormana mogłem podłączyć ścienny przełącznik osobny góra -
    dół. Trzeba było tylko zdobyc instrukcję montażową, a nie obsługi.

    CezaryT