  • 1. Data: 2009-05-06 07:35:31
    Temat: Rolety zewnętrzne - prawda
    Od: k...@g...com

    Czytam i czytam o tych "cholernych" roletach zewnętrznych (jestem na
    nie zdecydowany na 100%) i widzę, że mimo XXI wieku trochę jest z tym
    amatorka. Chodzi mi oczywiście o montaż, a dokładniej "ładny montaż".
    O ile w oknach 90-150 cm to, że puszka rolety będzie stała na oknie a
    to będzie przymocowane realnie tylko po bokach do ściany, ewentualnie
    też na dole - ale z tym bywa jest różnie, to w moim oknie tarasowym
    4x90 cm z czego środek (x2) otwierany) mam spore wątpliwości.
    Wielka i ciężka puszka rolety 360 cm (niejda boże jeszcze jakiegoś
    pancernego czy wzmacnianego płaszcza) ma siedzieć sobie na całym oknie
    a to wszystko ma być przymocowane do boków tylko? No ewentualnie
    później po wylaniu posadzki także w progu... ale to i tak amatorka
    niezła. Jak się ktoś nieźle rozpędzi to wleci przez takie okno do
    środfka (drzwi w sumie bardziej niż okno bo 360x220).
    W takim razie kombinuję aby w przypadku tego "okna" zastosować jednak
    puszkę na ściane a nie na oknie. Wolę wystającą z ociepleni apuszkę na
    10-12 cm i soldinie zamontowane okna niż tą całą amatorkę....
    Zwłaszcza, że nad tym jest balkon i ni ebędzie się to bardzo rzucać w
    oczy.
    Niby w necie jest jaki opis BeCleaver montażu tych puszek do nadproża
    kołkami ale to też jakieś takie dziwne, wydaje się na prędce
    wymyślone. Ale lipa....

    --
    Mariusz

  • 2. Data: 2009-05-06 09:54:49
    Temat: Re: Rolety zewnętrzne - prawda
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    p.googlegroups.com...
    Niby w necie jest jaki opis BeCleaver montażu tych puszek do nadproża
    kołkami ale to też jakieś takie dziwne, wydaje się na prędce
    wymyślone. Ale lipa....

    to najlepsze rozwiązanie - nie żadna lipa

  • 3. Data: 2009-05-06 11:19:00
    Od: "Gejzero" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik <k...@g...com> wrote:
> [...]
    > Niby w necie jest jaki opis BeCleaver montażu tych puszek do nadproża
    > kołkami ale to też jakieś takie dziwne, wydaje się na prędce

    http://oknotest.pl/1/news/artykuly/niebezpieczne_rol
    ety_nadstawne.php

    Właśnie przed chwilką znalazłem kilka wątków niżej.

    Gejzero

  • 4. Data: 2009-05-06 11:29:41
    Od: k...@g...com

    > http://oknotest.pl/1/news/artykuly/niebezpieczne_rol
    ety_nadstawne.php
    > Właśnie przed chwilką znalazłem kilka wątków niżej.

    No właśnie to mnie zainspirowało do tej lipy.
    Konstrukcja puszki powinna być bardziej pancerna, wzmocniona i ona
    powinna być natywnie mocowana do nadproży i do boków dziury na okno a
    okno połączone z puszką tak aby miało silne oparcie w górnej części...

    Swoją drogą jeśli montujemy okno w stanie SSO i nie mamy parapetów to
    ono do dolnej krawędzi nie jest w ogóle montowane dyblami? Chyba za
    bardzo nie ma gdzie bo pod okno wchodzi parapet z jednej i drugiej
    strony. A jeśli damy tą _specjalną_ listwę podokienną, która
    dystansuje oba parapety i teoretycznie izoluje termicznie to czy ona
    nie umożliwia dyblowania? (facet w sklepie z onami powiedział, że ta
    listwa to jest bezsens i zmarnowane 23 zł)
    Wychodzi na to, że typowe okno z roletą trzyma się jedynie na bokach ;-

    To jednak niezła lipa...

  • 5. Data: 2009-05-06 16:52:50
    Od: "Tim" <q...@q...pl>

[...]

    Na duze okno 300cm mam zamocowane nadproze ceramiczne z roleta w srodku.
    Na okna mniejsze puszki na rolety montowane sa pod nadprozem ale osadzone
    na bokach okna, sciany sa podkute. Puszki nie sa polaczone z oknem.
    Zaleta tego jest wmurowanie zwijacza rolety w sciane. Widac tylko pasek.

    Pozdrawiam
    Tim

  • 6. Data: 2009-05-06 16:57:12
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

[...]

    Parapety wchodzą pod okno i dobijają do listwy (jest ona węższa niż rama).
    Nie spotkałem się z tym by trzeba było za nie dopłacać. Bez nich rama
    poniszczy się od dołu w transporcie.

  • 7. Data: 2009-05-06 17:21:02
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

> [...]
    > na bokach okna, sciany sa podkute. Puszki nie sa polaczone z oknem.
    > Zaleta tego jest wmurowanie zwijacza rolety w sciane. Widac tylko pasek.

    Masz może jakieś szersze info/zdjęcia jak to wygląda/się robi?
    Tak własnie sam kombinowałem czy aby nie osadzic puszki na ścianach, żeby
    chociaż okna nie obciązała skoro i tak nie mozna go przydybac do nadproża...

    --
    Mariusz

  • 8. Data: 2009-05-06 19:27:33
    Od: "Kudlaty" <t...@n...onet.pl>

    p.googlegroups.com...

    > wymyślone. Ale lipa....

    a moze nadproza specjalne pod rolety by spasowaly.
    Pozatym okiennice sa bardziej praktyczne i nie tworza mostkow. Roleta to
    jakby dziura w scianie.

  • 9. Data: 2009-05-06 19:58:26
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > a moze nadproza specjalne pod rolety by spasowaly.
    > Pozatym okiennice sa bardziej praktyczne i nie tworza mostkow. Roleta to
    > jakby dziura w scianie.

    Roleta owszem jakby dziura ale co z tego??
    W systemie 2W nie ma to większego znaczenia. Ocieplenie jest na puszce
    rolety i to jest jedyne ocieplenie czy mówimy o rolecie czy o pełnej ścianie
    bo ta jak wiadomo w systemie 2W pełni role nośna i ew. dźwiękochłonną.
    (wiadomo, że dodaje nieco izolacji siłą rzeczy ale jakby nie o to w niej
    chodzi).
    Jedynie tworzy się liniowy mostek w miejscu styku rolety, okna i płaszcza,
    ale po cos też jest styro w puszce a dodatkowo pucha ma ~220mm, moja ściana
    300mm więc zostaje kilka cm na zabudowanie puchy od środka.

    --
    Mariusz

  • 10. Data: 2009-05-08 20:28:55
    Od: "Tim" <q...@q...pl>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@n...net> napisał w wiadomości

    > Masz może jakieś szersze info/zdjęcia jak to wygląda/się robi?

    www.rolkaster.com.pl

    pozdrawiam
    Tim