  • 21. Data: 2020-08-11 04:12:00
    Temat: Re: Roundup
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 11.08.2020 02:19, s...@g...com wrote:

    > Taki cykl to jakies 3-4 tygodnie. Tylko trza uwazac na te zmije pod spodem.

    Hmmm, pomysł dobry.
    Myślałem też żeby kupić, nie wiem, sól do sypania ulic i jak roundup
    wybije chwasty to posolić ostro. Rozsypywać łopatą? Nie ma czegoś co
    zatruje ziemię tak żeby te nasiona unieszkodliwić?

    Zdecydowanie roundup 480 pomaga na samosiejne drzewka i krzaczory.
    Warunek to natychmiast po wykarczowaniu, dosłownie w 10 sekund po
    wycięciu zapędzlować pieniek i przykryć. Ten 480 potrzebuje 1 godzinę,
    nie jak zwykły 6 godzin. Nawet z cienkiej gałązki po roku zaczyna rosnąć
    drzewko i może rozwalić murek czy podmurówkę płotu. Nawet te małe trzeba
    uciąć sekatorem i pędzelkiem je zarandapować.

    Ale ciekawe, bo są miejsca gdzie żadne drzewka nie rosną i nawet się nie
    próbują rozsiewać.

  • 22. Data: 2020-08-11 09:42:17
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, August 11, 2020 at 4:11:53 AM UTC+2, KIKI wrote:

> [...]
    > drzewko i może rozwalić murek czy podmurówkę płotu. Nawet te małe trzeba
    > uciąć sekatorem i pędzelkiem je zarandapować.

    Ale caly czas pozostaje pytanie co tam ma byc docelowo? Trawnik? To szkoda kombinowac
    z rundapem (no, moze przed zalozeniem trawnika), pozniej wystarcza samo koszenie.
    Zadne drzew i krzaczory nie przezywaja takiego traktowania ;)
    Ja mam trawnik typu laka ;) na dzialce, gdzie byl sad owocowy, wisniez 15 lat chcialy
    odrastac... nie stosowalem zadnej chemii, tylko kosiarka. Poczatkowo (po budowie)
    bylo sporo chwastow, ale same zanikly... teraz staram sie kosic jak najrzadziej, bo
    mi sie po propstu nie chce ;), 4-6 / rok? czy cos kolo tego. maks co wyrosnie
    wyzszego to jakis oset (ale baaaardzo spordycznie).
    Jesli zostawisz ziemie, to albo nasypiesz tyle chcemii, ze nic nie wyrosnie, czyli
    bloto bedzie :(, albo zarosnie calosc i akcje rundupowania bedziesz co kilka lat
    powtarzal... to juz lepiej zlecic koszenie 2x rok ;)

  • 23. Data: 2020-08-11 10:39:23
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-08-11 o 00:42 -0700, WS napisał:
    > to juz lepiej zlecic koszenie 2x rok ;)

    Najlepsze koszenie, to koszenie autonomiczne z mulchingiem, działające
    24/24.

    Mateusz

  • 24. Data: 2020-08-11 18:53:02
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 10 sierpnia 2020 21:11:53 UTC-5 użytkownik KIKI napisał:

> [...]
    > uciąć sekatorem i pędzelkiem je zarandapować.
    >
    > Ale ciekawe, bo są miejsca gdzie żadne drzewka nie rosną i nawet się nie

    Pomysl z zniszczeniem ziemi jest slaby.
    Nie dosc ze malo skuteczny (zielen i na betonie urosnie), drogi (musial bys duzo
    nazypac), niebezpieczny (jakbys polal ropa albo starym olejem silnikowym to moglo by
    do wody sie dostac) to jeszcze upierdliwy jakbys jednak kiedys tam trawe chcial miec.

    Jak mozesz to obadaj czy gdzies kory nie znajdziesz, albo trocin. Ewentualnie
    geowloknine polozyc i tylko brzegi przysypac.
    Albo zasypac klincem czy otoczakami. Ale duzo bedzie trzeba...

    Albo po prostu zrobic jak pisalem i trawe tam dac.
    Przez rok masz spokoj bo sie bedzie rozwijac. Drugi rok tez bo po zimie zielone
    uschnie. Trzeci rok trza by skosic. Ale pojdzie szybko bo bedzie sama trawa.

    A jak znajdziesz kogos kto barana czy koze wypasie to nawet kosic nie trza.

  • 25. Data: 2020-08-11 18:55:55
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 11 sierpnia 2020 03:39:24 UTC-5 użytkownik Mateusz Viste napisał:

    > Najlepsze koszenie, to koszenie autonomiczne z mulchingiem, działające
    > 24/24.

    Ty tym baranom wystawiasz wode? Czy maja dostep do stawu/rzeczki?

    Bo wiesz, ja mialem kaczki i gesi i one jako tako obkosily ale wode trza bylo nosic.

    No i drob mial te wade ze wybredny. Po roku czy dwu w danym miejscu tylko specyficzne
    zielsko roslo. Trawa byla wyzarta a zielsko nie bylo ruszane.

    Choc to zielsko niskie bylo. Wiec moze od biedy kikiemu by pasowalo...

  • 26. Data: 2020-08-11 20:30:46
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-08-11 o 09:55 -0700, s...@g...com napisał:

    > Ty tym baranom wystawiasz wode? Czy maja dostep do stawu/rzeczki?

    Strumyków górskich u nas co niemiara, barany nie mają więc
    trudności w znalezieniu wodopoju (owce zresztą też nie, w końcu wcale
    nie są głupsze - a raczej wręcz przeciwnie).

    > No i drob mial te wade ze wybredny.

    W czerwcu to i owca wybredna, jak dobrobytu zazna. Ale szybko jej ten
    stan umysły mija, kiedy zda sobie sprawę, że to bogactwo niezwykle
    ulotne.

    > Trawa byla wyzarta a zielsko nie bylo ruszane.

    I z głodu popadały, mimo otaczającej zieleni? Smutna historia. Widać
    owca gospodarniejsza.

    Mateusz

  • 27. Data: 2020-08-11 23:41:18
    Od: "Jarek" <jarek@pl>

    > Ja go mieszam z wodą do akumulatorów, demineralizowaną.

    A dlaczego nie ze zwykłą wodą?

  • 28. Data: 2020-08-12 02:50:41
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 11.08.2020 23:41, Jarek wrote:

    > A dlaczego nie ze zwykłą wodą?

    Bo może reagować i słabnąć przez to... To zalecenie Monsanto jak się
    rozrobi i trzyma dłużej niż w momencie użycia. Rozrobisz w butelce na
    kilka dni pracy, czasem zużyjesz tego samego dnia, a czasem nie.

  • 29. Data: 2020-08-12 17:12:53
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 11 sierpnia 2020 13:30:47 UTC-5 użytkownik Mateusz Viste napisał:

> [...]
    > ulotne.

    > I z głodu popadały, mimo otaczającej zieleni? Smutna historia. Widać

    Nie zdążyły. Co innego je dopadło. Przedawkowały żelazo.

  • 30. Data: 2020-08-13 17:50:20
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2020-08-11 20:30, Mateusz Viste pisze:

    > I z głodu popadały, mimo otaczającej zieleni? Smutna historia. Widać
    > owca gospodarniejsza.

    A koza to chyba najbardziej wybredna.

    K.

    --