  • 1. Data: 2012-01-19 09:27:50
    Temat: Rozbudowa domu - co załatwiać?
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Zamierzam do istniejącego domu jednorodzinnego (budowa zakończona w
    1993) dobudować garaż z pomieszczeniem gospodarczym.
    Czy ktoś z grupowiczów podrzuci, co i w jakiej kolejności mam załatwiać?
    Najchętniej jakiś sprawdzony link.
    Google znajduje mi tylko procedury do budowy od podstaw.
    Czy rozbudowa miałaby takie same "papierkologie" jak budowa od zera?
    Jacek

  • 2. Data: 2012-01-19 09:35:17
    Temat: Re: Rozbudowa domu - co załatwiać?
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek" <n...@g...com> napisał w wiadomości
    > Czy rozbudowa miałaby takie same "papierkologie" jak budowa od zera?

    właściwie dokładnie tak. Tyle ze bez warunków przyłączania mediów bo te juz
    są.

    b.

  • 3. Data: 2012-01-19 09:48:05
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Jacek" napisał w wiadomości grup

    >Czy ktoś z grupowiczów podrzuci, co i w jakiej kolejności mam załatwiać?

    Poszukaj sobie kierbuda z dobrymi układami w lokalnym PINB.
    Kierbud i tak będzie Tobie potrzebny a załatwi za ciebie wszystkie
    formalności
    Jak będzie miał stosowne uprawnienia to i za kilka stówek zrobi Tobie
    projekt garażu i pozostała potrzebne papiery

  • 4. Data: 2012-01-19 10:13:25
    Od: arch <s...@w...pl>

    On 19 Sty, 10:27, Jacek <n...@g...com> wrote:
> [...]
    > Google znajduje mi tylko procedury do budowy od podstaw.
    > Czy rozbudowa miałaby takie same "papierkologie" jak budowa od zera?

    Generalnie potrzebujesz projekt budowlany rozbudowy budynku
    mieszkalnego.
    W związku z tym:
    - mapa do celów projektowych
    - nowy projekt zagospodarowania z nowym bilansem terenu
    - dokument potwierdzający oddanie do użytkowania
    - umowy na dostawę mediów
    - wyłączenie z produkcji rolniczej (to w zależności co masz w wypisie
    z rejestru gruntów, jeżeli po oddaniu do użytkowania
    nastąpiła zmiana w ewidencji gruntów i cała działka jest ozn. literą
    B - teren zabudowany, to wtedy nie potrzeba "dodatkowego" wyłączenia)
    - wszystko to w 4 egz. i do właściwego starostwa

    To tak w kolejności. Właściwie wszystko można zacząc załatwiac
    równolegle.

    pozdr

  • 5. Data: 2012-01-19 14:16:57
    Od: "tomek" <t...@...pl>

> [...]
    > Google znajduje mi tylko procedury do budowy od podstaw.
    > Czy rozbudowa miałaby takie same "papierkologie" jak budowa od zera?

    a najlepiej to postaw garaż z blachy, obłóż to styropianem i po sprawie bez
    papierków. więcej te papierki kosztują + czas, niż budowa takiego garażyku.

  • 6. Data: 2012-01-19 15:34:41
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "tomek" <t...@...pl> napisał w wiadomości
    > a najlepiej to postaw garaż z blachy, obłóż to styropianem i po sprawie
    > bez papierków. więcej te papierki kosztują + czas, niż budowa takiego
    > garażyku.

    sugerujesz legalnosc garazu z blachy czy tylko niższe koszty?

    b.

  • 7. Data: 2012-01-19 19:09:57
    Temat: Re: Rozbudowa domu - co za?atwia??
    Od: Kazimierz Debski <k...@o...eu>

    > wlasciwie dokladnie tak. Tyle ze bez warunkow przylaczania mediow bo te juz
    > sa.

    Hmmmm.........

    Normalne pozwolenie budowlane plus:
    - inwentaryzacja stanu bieżącego - ~1000 PLN,
    - uzgodnienie, czyli pieczątka na mapie od: gazowni, wodociągów,
    kanalizacji, telefonu i jakie tam masz jeszcze media, że nie wyrażają
    sprzeciwu na rozbudowę,
    - kopie umów na dostawę wody, prądu, gazu i odbiór, nieczystości stałych
    i płynnych.

    Zacznij od wypisu z miejscowego planu zagospodarowania - będziesz od
    razu wiedział, co możesz wybudować a co nie.

    Kazek