  • 31. Data: 2011-12-09 22:07:06
    Temat: Re: Rozdzielacz do podłogówki i kaloryferów
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 09-12-2011 o 13:34:54 SkiMir <p...@m...onet.pl> napisał(a):

    > Rozumiem, że na mieszaczu ma pracować druga pompa?
    Tak

    > Czy tylko ta na powrocie wystarczy?
    Nie, muszą być dwie.

    > Druga sprawa to kwestia zrównoważenia przepływów za tymi trójnikami do
    > rozdzielaczy - nie będzie problemu z tym, że np większość wody pójdzie
    > do najkrótszego obwodu?
    > Czy w tym wypadku wystarczy regulacja na zaworkach w rozdzielaczach?
    Tak, zawory są potrzebne do odcięcia w razie czego i do wstępnego
    przydławienia,
    dotykając rur ocenisz temp i wyregulujesz obiegi :)

    > PS: Mógłbyś to rozrysować na jakiejś kartce i zamieścić na jakimś
    > serwerze?
    W niedzielę ci narysuję, ok?

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 32. Data: 2011-12-10 08:32:26
    Od: scruffty <s...@z...pl>

    Dnia Fri, 09 Dec 2011 22:12:43 +0100, janusz_kk1 napisał(a):

    > Dnia 09-12-2011 o 13:07:23 scruffty <s...@z...pl> napisał(a):

    Witam,

    > To nie jest dobry pomysł, ogrzewanie ścienne daje zły rozkład temp w
    > pokoju,
    > stosuje się je tylko tam gdzie nie można nic innego dać np w zabytkowych
    > domach (muzeach), gdzie grzejnika się nie powiesi ani podłogówki nie zrobi
    > ze względu na wykończenie podłogi.

    Wydawało mi się, że ogrzewanie ścienne jest czymś pomiędzy kaloryferem a
    podłogówką. Jest nisko temperaturowe i powoduje mniejszą konwekcję
    powietrza w pomieszczeniu. Akurat w tych sypialniach gdzie je planowałem
    łóżka będą na przeciwnych ścianach, więc podczas snu "nogi" byłby w strefie
    ciepłej a "głowy" chłodniejszej co jest zdrowe, ale rozważę ten pomysł
    jeszcze raz.

    scruffty

  • 33. Data: 2011-12-10 18:04:58
    Od: SkiMir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-12-09 23:07, janusz_kk1 pisze:

    > W niedzielę ci narysuję, ok?

    OK. Super :-)

    --
    M.

  • 34. Data: 2011-12-10 21:51:53
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 10-12-2011 o 09:32:26 scruffty <s...@z...pl> napisał(a):

    > Witam,

    > Wydawało mi się,
    Słusznie napsałeś że ci się wydaje, ale ludzie już dawno rozwikłąli ten
    dylemat
    i pomierzyli temp w zależności od rodzaju ogrzewania.>

    że ogrzewanie ścienne jest czymś pomiędzy kaloryferem a
    > podłogówką.
    Nie nie jest, jest to tylko odmiana ogrzewania kaloryferem na wew ścianie,
    mimo
    wiekszej pow i niższej temp rozkład tej temp jest nadal niekorzystny,
    popatrz
    na te wykresy
    http://www.budujemydom.pl/mambots/editors/tinymce/js
    cripts/tiny_mce/plugins/ibrowser/scripts/popup.php?u
    rl=/images/stories/instalacje/ogrzewanie_alergia2_60
    0.jpg&clTxt=Kliknij%20w%20obraz%20aby%20zamknac%20ok
    no

    wszystkie ogrzewania które grzeją z boku albo góry przegrzewają głowę a w
    nogi
    ciągnie zimno, jedynie podłogówka ma rozkład temp najbardziej zbliżony do
    optymalnego.
    piszą o tym tu:
    http://www.budujemydom.pl/component/option,com_conte
    nt/task,specialblogcategory/act,view/id,572/Itemid,3
    9/
    i tu ciekawy artykuł i polemika:
    http://solaris18.blogspot.com/2011/11/ogrzewane-konw
    ekcyjne-i-ogrzewanie-na.html

> [...]
    > strefie
    > ciepłej a "głowy" chłodniejszej co jest zdrowe,
    No ale tak nie będzie przy twoim rozwiązaniu, tak jest właśnie przy
    podłogówce.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 35. Data: 2011-12-11 21:27:52
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 10-12-2011 o 19:04:58 SkiMir <p...@m...onet.pl> napisał(a):

    > OK. Super :-)

    No to ci wysyłam, nie narysowałem wszystkich zaworów aby nie zaciemnić
    rysunku,
    musisz dodać takie przy pompach.
    Przy zbiorniku CWU na wężownicy ci już narysowałem, tylko nie dawaj na
    zasilaniu wzbiorczej rurze do naczynia wyrównawczego bo tam nie wolno.
    Za wymiennikiem masz dwa odgałęzienia na grzejniki i mieszacz do podłogówki
    i rozdzielacze parter i piętro.
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f1c18ab6a7a2b9a2
    .html

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 36. Data: 2011-12-11 21:35:10
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    > OK. Super :-)

    Aaa zapomniałem, zamiast dwóch pomp na pierotny tzn do pieca i do CWU
    dałem ci jedną i
    zawór elektryczny który przełącza obiegi CO lub CWU np taki
    http://allegro.pl/zawor-przekierowujacy-trojdrogowy-
    1-cal-silownik-i1968380326.html
    środek łaczysz do pompy a wejście A do wymiennika B do wężownicy, bez
    napięcia
    będzie piec grzał dom, jak włączysz zawór to przełączy na grzanie CWU
    (wężownica)
    aby był automat to musisz sobie kupić termostat do CWU założyć czujkę
    gdzieś na środek zbiornika
    a styki przekażnika podłączyć do 230V i zaworu. Jak będziesz palił a
    spadnie temp wody
    w zbiorniku to ci przełączy zawór na grzanie wody.
    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 37. Data: 2011-12-12 10:48:59
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik SkiMir napisał:
    > Panowie i Panie :-)
    >
    > Ja tu z drobnym zapytaniem o rozwiązanie techniczne a tu się zrobiła
    > dyskusja na temat wyższości świąt Wielkiej Nocy nad Bożym Narodzeniem.
    >
    > Pewnie wielu rzeczy będę żałować - tego, że nie zamontowałem wszędzie
    > podłogówki,

    też nie dałem wszędzie i żałuję
    że nie mam 20 gniazd w salonie o powierzchni 35m2
    też nie mam i nie żałuję

    , że nie
    > dałem po 20 skrętek UTP na pokój,

    kurcze, nie mam żadnej skrętki w domu i też nie żałuję

    że nie montuję centralnego odkurzacza...
    nie zamontowałem i żałuję. To jest ekstra wynalazek.

    pozdrawiam
    rafał

  • 38. Data: 2011-12-13 18:27:00
    Od: SkiMir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-12-11 22:27, janusz_kk1 pisze:

> [...]
    > Za wymiennikiem masz dwa odgałęzienia na grzejniki i mieszacz do podłogówki

    Wielkie dzięki. Teraz mam pogląd na to jak ma być wykonane.
    Jakby co to będę uderzać po szczegóły :-)

    --
    M.

  • 39. Data: 2011-12-19 05:52:32
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    janusz_kk1 wrote:
> [...]
    ekcyjne-i-ogrzewanie-na.html

    > No ale tak nie będzie przy twoim rozwiązaniu, tak jest właśnie przy

    dodajmy że podłogówka nie buduje cyrkulacji powietrza, mieszającej kurzem po
    domu oraz nie wysusza powietrza tak jak inne systemy grzewcze.

  • 40. Data: 2011-12-23 08:50:51
    Od: " Jan" <j...@g...pl>

    SkiMir <p...@M...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Reszta to:
    > Parter 5 grzejników + 3 obwody ogrzewania podłogowego o powierzchniach:
    > kuchnia około 7m2, łazienka około 7m2, hol, przedsionek około 15m2.
    > Poddasze 5 grzejników + dwa obwody podłogówki o powierzchniach: łazienka
    > około 10m2, przedpokój około 6m2.
    >
    > Jak rozwiązać w sposób możliwie tani takie ogrzewanie?
    >
    > Czy zastosowanie rozdzielaczy 8 sekcji na parter i 7 sekcji na poddasze
    > wraz z zaworami RTL na obwodach podłogówki będzie wystarczającym
    > rozwiązaniem?
    >
    > Na allegro widziałem rozdzielacze dwufunkcyjne
    y-do-systemu-kan-i196842348
    > 3.html
    > Jednak sporo kosztują - (potrzebne dwa komplety) a i też nie bardzo mi
    > się podoba instalowanie całej baterii pomp obiegowych w domu.
    >
    > Może udałoby się postawić coś na jednej pompie?

    Witam,
    Chciałbym się włączyć w temat. Prześledziłem cały wątek i nie bardzo rozumiem
    jaki jest powód stosowania wymiennika za kotłem w przypadku kiedy zakładasz
    jedno źródło ciepła - kocioł na paliwo stałe? Możesz wyjaśnić?
    Albo ktoś u użytkowników