  • 1. Data: 2011-06-07 16:56:24
    Temat: Rozdzielacze ogrzewania centralnego
    Od: "mohamed" <f...@w...pl>

    Witam,
    chcę sam wykonać instalację grzewczą. W każdym pomieszczeniu grzejnik i
    rurki do rozdzielacza (alupex 16mm w otulinach 20mm). Chcę dać dwa
    rozdzielacze - na dole i na poddaszu. Na dole rozdzielacz x7, a na poddaszu
    x5.

    A teraz jak doprowadzić najlepiej wodę do tych rozdzielaczy (1,5") z
    kotłowni?
    Czy w kotłowni puścić tylko dwie rury (ogrzewanie + powrót) i je równolegle
    do obu rozdzielaczy czy jakoś inaczej? No i najlepiej jakimi rurkami łączyć

    Resztą zajmie się już kto inny - chcę wykonać tylko to :)

  • 2. Data: 2011-06-08 04:50:24
    Temat: Re: Rozdzielacze ogrzewania centralnego
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "mohamed" <f...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > rurkami łączyć
    >
    > Resztą zajmie się już kto inny - chcę wykonać tylko to :)

    a jaki kocioł ma być w tej kotłowni ?

  • 3. Data: 2011-06-08 07:38:34
    Od: QbaB <q...@g...com>

    On 7 Cze, 18:56, "mohamed" <f...@w...pl> wrote:
> [...]
    > do obu rozdzielaczy czy jakoś inaczej? No i najlepiej jakimi rurkami łączyć
    >
    > Resztą zajmie się już kto inny - chcę wykonać tylko to :)

    Ja do rozdzielaczy mam poprowadzone miedzią bodajże 22mm.

    Pzdr
    QbaB

  • 4. Data: 2011-06-08 11:47:05
    Od: "mohamed" <f...@w...pl>

    Użytkownik "QbaB" <q...@g...com> napisał w wiadomości
    i.googlegroups.com...
> [...]
    >
    > Resztą zajmie się już kto inny - chcę wykonać tylko to :)

    >Ja do rozdzielaczy mam poprowadzone miedzią bodajże 22mm.

    Ale w jaki sposób? W kotłowni są dwie rurki, które są wyprowadzone
    równolegle do rozdzielaczy (zasilanie + powrót)?

  • 5. Data: 2011-06-08 11:47:32
    Od: "mohamed" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Jackare" <1...@1...tralala.com> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "mohamed" <f...@w...pl> napisał w wiadomości

    > a jaki kocioł ma być w tej kotłowni ?

    Ma to być kocioł gazowy kondensacyjny.

  • 6. Data: 2011-06-08 15:09:59
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    > Ma to być kocioł gazowy kondensacyjny.

    Jeżeli to kocioł gazowy, to możesz spokojnie puścić rury do rozdzielaczy
    rurą pex, np 28 lub 32 mm albo rurą PP-stabi 32 lub 40 mm. Rozdzielacze
    podłączasz równolegle do zasilania i do powrotu.
    Nie ma sensu stosować tu miedzi bo jest dużo droższa przy średnicy 28 lub 35
    mm a kocioł gazowy praktycznie nie ma szans zagotować tej wody w sposób
    który mógłby być niebezpieczny dla rur, tak jak może się to dziać przy
    kotłach stałopaliwowych gdzie nawet przy zastosowaniu automatyki,
    bezpieczniej jest zastosować na wyprowadzeniu kotła rury metalowe.
    --
    Jackare