  • 111. Data: 2009-10-28 20:45:47
    Temat: Re: Rozgrzalem podlogowke.
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    news:hca5n7$u4c$1@news.dialog.net.pl...
    > Niezupełnie.
    > Termostat pokojowy pin 7 i 8 złacza X9
    > Pogodowy- piny 1 i 2 złacza jw
    > Czujnik temp. CWU piny 3 i 4
    > Acha kocioł MCR II
    > Sprawdź dobrze.

    Wiedzialem.

  • 112. Data: 2009-10-29 00:12:26
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Użytkownik "Maniek4" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > No wiec o czym my tu dyskutujemy?

    O tym, ze jak wylaczy to wlaczy za pare godzin a gora bedzie niedogrzana, bo
    w sypialniach sa grzejniki. Tego chce uniknac i to jest problem ktory
    opisuje od poczatku. Ten termostat dla calego domu nic mi nie zalatwi, a
    zadba wylacznie o temp. podlogowki. Grzejniki w tym czasie beda sobie
    spokojnie wisialy zimne, a temp. w pomieszczeniach z nimi nadal bedzie sie
    obnizac.

    Pozdro.. TK

  • 113. Data: 2009-10-29 00:19:36
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości

    Zostawilem dokumentacje na budowie dzis wieczorem bo pompy nie wiem czemu
    "chodza" caly czas, choc nie powinny i nie zajze w tej chwili, ale wczoraj
    to sprawdzalem. Glowy na dzis nie dam, ale:

    > Termostat pokojowy pin 7 i 8 złacza X9

    Zlacze bus? Do tego podlacza sie sterownik o ktorym pisalem zamiast
    termostatu pokojowego.

    > Pogodowy- piny 1 i 2 złacza jw

    O ile pamietam to jest miejsce wpiecia czujnika temp. zewnetrznej do
    pogodowki kotla a ja z tego nie korzystam. Pogodowka do dwoch obiegow nie
    jest w kotle.

    > Acha kocioł MCR II
    > Sprawdź dobrze.

    MCR II, to sie zgadza.

    Pozdro.. TK

  • 114. Data: 2009-10-29 08:01:00
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > O tym, ze jak wylaczy to wlaczy za pare godzin a gora bedzie niedogrzana,
    > bo w sypialniach sa grzejniki.

    Wydawalo mi sie, ze o tym, ze nie masz termostatu i go nie chcesz miec.

> [...]
    > podlogowki. Grzejniki w tym czasie beda sobie spokojnie wisialy zimne, a
    > temp. w pomieszczeniach z nimi nadal bedzie sie obnizac.

    Tu juz pisalem jak na poradzic:
    - kryzowanie grzejnikow tak, aby zap...ly znacznie szybciej niz podlogowki
    i ewentualnie
    - termostat w zimniejszym pomieszczeniu
    albo
    - drugi termostat w zimniejszym pomieszczeniu

    Uklad masz de facto analogiczny do kazdego innego (np. u mnie) - jedno
    pomieszczenie z termostatem, pozostale pomieszczenia musza zdazyc. I na tym
    polega regulacja systemu - by zdazyly. Raczej nie na tym, ze ustala sie
    stale przeplywy i liczy na to, ze sie samo zalatwi i bedzie cool (znaczy
    cieplo i niestratnie) bez termostatu.

  • 115. Data: 2009-10-29 08:02:56
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > "chodza" caly czas, choc nie powinny i nie zajze w tej chwili, ale wczoraj
    > to sprawdzalem. Glowy na dzis nie dam, ale:

    Przeciez doszlismy niedawno do tego, ze moga chodzic caly czas.

  • 116. Data: 2009-10-29 09:33:03
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Wydawalo mi sie, ze o tym, ze nie masz termostatu i go nie chcesz miec.

    Watek troche sie rozciagna, ale nie o to. Termostat mam ale nie wydaje mi
    sie, ze to bedzie dobre sterowanie. U mnie dobre sterowanie.

    > Tu juz pisalem jak na poradzic:
    > - kryzowanie grzejnikow tak, aby zap...ly znacznie szybciej niz podlogowki

    Moja obawa jest taka, ze one szybciej rozgrzeja pomieszczenie i tu ne ma
    problemu, ale jak podlogowka sie rozgrzeje to szybko nie wystygnie. W tym
    czasie jezeli termostat jest w pomieszczeniu z podlogowka, pomieszczenia z
    grzejnikami zaczna sie wychladzac, bo termostat nie da sygnalu do wlaczenia
    kotla.

    > i ewentualnie
    > - termostat w zimniejszym pomieszczeniu

    Termostat jest w sterowniku, nie wiem czy slowo termostat jest tu na miejsc,
    bo to caly sterownik z czujnikiem temp. wewnetrznej. Sterownika nie chce
    gdzies w sypialni, bo wyswietla wszystko co zwiazane z instalacja CO, CWU.
    Po za tym dysproporcje ogrzewania grzejnikowego i podlogowego moga pojsc w
    druga strone, tj. grzejniki szybciej moga nagrzac pomieszczenie i w
    konsekwencji podlogowka moze byc zasilana za krotko. W te strone jednak
    latwiej regulowac i pewnie dalo by sie to zgrac. Tylko nie chce sterownika
    na gorze.

    > albo
    > - drugi termostat w zimniejszym pomieszczeniu

    To bylo by dobre, ale nie mam gdzie go wpiac.

> [...]
    > sie stale przeplywy i liczy na to, ze sie samo zalatwi i bedzie cool
    > (znaczy cieplo i niestratnie) bez termostatu.

    Jezeli system nie jest mieszany to tak. Moje obawy to glownie rozgrzana,
    dluzej oddajaca cieplo podlogowka blokujaca ogrzewanie pomieszczen bez niej.

    Pozdro.. TK

  • 117. Data: 2009-10-29 09:41:35
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Przeciez doszlismy niedawno do tego, ze moga chodzic caly czas.

    Hehe, no tak, ale z dokumentacji wynika co innego. :-)
    Wlaczam sterownik i po 10 minutach wlaczaja sie pompy. Wybieg pompy
    ustawiony na 15 po zakonczeniu grzania, a grzania nie bylo. Tryb
    antyzamrozeniowy to spadek temp. na zewnatrz ponizej 2C, pompa wlaczana co
    godzine na 6 min., jezeli temp. zasilania spadnie ponizej 10C to nastepuje
    rzadanie grzania do temp. zasilania 15C i pompa powinna sie wylaczyc, a tak
    nie jest. Ten problem wystepuje niezaleznie od wybranej metody regulacji
    temp. w ogole. Niezaleznie od podstawy nastaw temp. wewnetrznej, pogodowej,
    czy obu razem. Co smieszniejsze sam kociol pracuje zgodnie z wybiegami a po
    wlaczeniu regulatora ze sterownikiem pompa w kotle zaczyna pracowac caly
    czas. Rano mial byc serwisant, ale do tej pory go nie ma. Nie wiem czy to
    jeszcze rano. :-)

    Pozdro.. TK

  • 118. Data: 2009-10-29 10:32:06
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > To bylo by dobre, ale nie mam gdzie go wpiac.

    No trzeba byc moze troszke reverse engineeringu, ale nie powinno to byc
    wielce skomplikowane.

    > Jezeli system nie jest mieszany to tak. Moje obawy to glownie rozgrzana,
    > dluzej oddajaca cieplo podlogowka blokujaca ogrzewanie pomieszczen bez
    > niej.

    Wydaje mi sie, ze bez termostatu w ogole to chyba najgorsze rozwiazanie.
    Tylko, ze Ty pewnie oprocz zwyklych grzejnikow w sypialni, podlogowka w
    salonie, jeszcze komiek w tym salonie - jazda bez trzymanki ;-)

  • 119. Data: 2009-10-29 10:34:56
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > wybiegami a po wlaczeniu regulatora ze sterownikiem pompa w kotle zaczyna
    > pracowac caly czas. Rano mial byc serwisant, ale do tej pory go nie ma.

    Zalezy ile wczoraj wypil.

    Ale Ty masz tam ten dodatkowy drugi obieg (nie wiem czy dobrze zrozumialem)
    sterowany pogodowka - teraz pytanie skad kociol ma wiedziec czy nie trzeba
    zasilac drugiego obiegu? Moze to ta konfiguracja wymusza ciagle krecenie
    woda?

  • 120. Data: 2009-10-29 17:14:15
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > No trzeba byc moze troszke reverse engineeringu, ale nie powinno to byc
    > wielce skomplikowane.

    No trzeba by dobrac opornosci, jakos to wpiac w sterownik pewnie rownolegle
    z istniejacym, tylko nie wiem co by wyszlo z tego podlaczenia razem. :-)
    Ciekawe jaka temp. odczytal by sterownik. Zeby to byl zwykly termostat to
    mozna by sie bawic, a tak automatyka steruje na podstawie odczytanej temp. z
    czujnika. Na dzis ingerencja nie jest wskazana bo gwarancja i takie tam.

    > Wydaje mi sie, ze bez termostatu w ogole to chyba najgorsze rozwiazanie.
    > Tylko, ze Ty pewnie oprocz zwyklych grzejnikow w sypialni, podlogowka w
    > salonie, jeszcze komiek w tym salonie - jazda bez trzymanki ;-)

    A no, zobaczymy jak to bedzie chodzic. W lazience przy drabince w ogole
    zrezygnowalem z glowicy termostatycznej, bo w zalozeniu ogrzewac ma
    podlogowka. A jak dogrzeje to glowica caly czas byla by zamknieta i tak
    jakby tego grzejnika w ogole nie bylo. Puszcze tam minimalny przeplyw zeby
    recznik wysuszyc i tyle.
    Coz do sterowania na podstawie temp. wewnetrznej bede mogl wrocic zawsze,
    nic tu przeciez nie rujnuje, to tylko przestawienie jednej strzalki na
    wyswietlaczu. Tylko ten kominek. :-)

    Pozdro.. TK