  • 21. Data: 2009-10-25 20:28:20
    Temat: Re: Rozgrzalem podlogowke.
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr Maksymowicz pisze:

    > czyli zwiekszam opór podłogi vs opór ocieplenia. Czyli przy danej ilosci
    > ciepła jaka otrzymam z pieca wiecej % pójdzie w glebę?

    Dokładnie.

  • 22. Data: 2009-10-25 20:54:52
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > 3.6. Rozruch ogrzewania pod3ogowego i uk3adanie wyk3adzin
    > pod3ogowych.
    > Okres wi1zania jastrychu cementowego wynosi 21÷28 dni, dopiero po tym
    > okresie mo?na uruchomia ogrzewanie.
    > Uruchomienie instalacji wykonuje sie z pocz1tkow1 temperatur1 wody 20°C
    > zwiekszan1 ka?dego nastepnego dnia
    > o 5°C a? do osi1gniecia wartooeci projektowanej.
    > Po okresie rozruchu jastrych powinien zostaa odpowiednio wygrzany - min
    > przez 4 dni przy wartooeci maksymalnej
    > (zaprojektowanej) temperatury wody w celu usuniecia nadmiaru wilgoci.

    Nie jestem pewien, bo nie znalazlem jednoznacznych danych a wlasciwie
    wszystkie mowia o wygrzewaniu w celu usuniecia wilgoci. Moja posadzka byla
    robiona w maju. We wrzesniu zaczelo sie ukladanie gresu. Nie sprawdzalem,
    ale wszelkie oznaki wskazuja, ze posadzka jest sucha jak pieprz. Nie
    wygrzewasz przeciez posadzki przed kazdym sezonem?

    > no i pamiętaj że jak sie ma układac deskę typu barlinek to też sa pewne
    > wymagania (opisane w poradniku na stornie firmy barlinek) acha przy
    > projektowaniu podłgoi pod deskę trzeba pamiętać że temperatura pwierzchni
    > desek nie może przekroczyć 26 st, to bardzo ogranicza maksymalną moc
    > układu.

    W ogole wszedzie nastawiam sie na max 26C, poza lazienkami oczywiscie. Na
    razie posadzke rozgrzalem do max 11C. Na wiecej nie mam czasu niestety.

    Pozdro.. TK

  • 23. Data: 2009-10-25 21:03:59
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr_Boncza" <o...@m...com> napisał w wiadomości

    > Jaki to kocioł? Porządne mają funkcję suszenie podłogówki :)
    > Przez ok tydzień codziennie trochę zwiększają temperaturę zasilania.
    > Po osiągnięciu maksymalnej t. projektowej w ten sam sposób zmniejszają.

    DeDietrich MCR 24 z pogodowka VS 5500 (chyba). Wiem, ze sa sterowniki "z
    wygrzewaniem", ale u mnie ani slowa na ten temat, a podlogowke mysle ze mam
    sucha od paru miesiecy. Dla mnie to pierwsza przygoda w ogole z gazem i jak
    dotad jestem zaskoczony mozliwosciami technicznymi i obecnymi osiagnieciami
    w tym kierunku. Niemal niezauwazalne plynne "odpalenie" kotla, a temp.
    spalin 20C wprost mnie powalila. Z komina przy tych temp. na zewnatrz ledwo
    mozna dostrzec jaka kolwiek pare.

    Pozdro.. TK

  • 24. Data: 2009-10-25 21:06:49
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]
    > kotla, a temp. spalin 20C wprost mnie powalila. Z komina przy tych temp.
    > na zewnatrz ledwo mozna dostrzec jaka kolwiek pare.

    Jaki masz kocioł ? tzn. jakiej firmy i jaki model ?

  • 25. Data: 2009-10-25 21:15:43
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Jaki masz kocioł ? tzn. jakiej firmy i jaki model ?

    Powtorze specjalnie dla Ciebie Jacku: DeDietrich MCR 24.

    Pozdro.. TK

  • 26. Data: 2009-10-25 21:42:17
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 25 Paź, 20:31, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:
    [...]
    > Ja przy 10cm mialem deficyt mocy, a przy 13 dopiero sie "zamykalem" na styk.
    > Ostatecznie zmiescilem 14cm.

    A bo Wy bezpiwniczni tak macie ;D Ja w piwnicy bede mial wszedzie
    panele wiec tam mi spokojnie 10cm styro styknie, pozatym nawet przy
    strefach przybrzegowych mam wszedzie ~8 stC. A na parterze to juz
    wogole bajka bo ponizej jest piwnica grzana do 20st wiec mi 5cm
    styropianu styka :) Przy zasilaniu 45st C w salonie wychodza mi przy
    drewnie 1,5cm rurki w rozstawie co 40-50cm :-))

    > Dziwnie Ci wyszlo, mi wyszlo dokladnie odwrotnie. Wiekszy opor -  mniejszy
    > rozstaw.

    No no - o to mi chodzilo tylko zle napisalem - wiekszy rozstaw =
    mialem na mysli gestszy, wiecej rurek :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 27. Data: 2009-10-25 22:33:22
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Ja przy 10cm mialem deficyt mocy, a przy 13 dopiero sie "zamykalem" na
    > styk.
    > Ostatecznie zmiescilem 14cm.

    A bo Wy bezpiwniczni tak macie ;D

    Cwaniak cholera panie. :-)

    >No no - o to mi chodzilo tylko zle napisalem - wiekszy rozstaw =
    >mialem na mysli gestszy, wiecej rurek :-)

    No wlasnie, mniej znaczy wiecej. :-)))

    Pozdro.. TK

  • 28. Data: 2009-10-26 15:45:41
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    p.googlegroups.com...
    On 24 Paź, 23:43, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    >A tak pozatym - zaczynam sie zastanawiac nad zrobieniem pelnego
    >sterowania ogrzewaniem na PLC (czujniki na wszystkich kondygnacjach,
    >na zewnatrz, w buforze, w CWU, sterowanie pompami, zaworami etc) - to
    >chyba bedzie prostsze niz kombinowanie ze skladaniem "gotowcow" do
    >kupy :)

    Ogrzewanie z kotlowni wychdzi Ci w gwiazde?

  • 29. Data: 2009-10-26 16:43:34
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    wiadomościnews:c6d1e55f-28a0-49dc-bbfa-7a45450e5eb0@
    j19g2000vbp.googlegroups.com...

    > Ogrzewanie z kotlowni wychdzi Ci w gwiazde?

    W kotlowni mam glowny rozdzielacz CO (zgrzany z PP 32) i od niego
    odchodza nitki do rozdzielaczy na poszczegolnych pietrach (piwnica
    fi20 / parter fi32 / poddasze fi25). A od strony elektrycznej to mam w
    kotlowni kabelek "alarmowy" chyba z 20-25 zylowy pociagniety do
    glownej skrzynki rozdzielczej, tam tez schodzi sie pare nadmiarowych
    skretek z kazdego pomieszczenia wiec moge sobie je latwo wykorzystac
    do np. czujnikow temperatur:) Jezeli chodzi o sterowanie ogrzewaniem
    na kondygnacjach to mam w planach na kazdej z trzech "nitek"
    prowadzacych do rozdzielaczy dac osobne pompy, ktore to beda sterowane
    sterownikami pokojowymi (a same pompy beda braly ogrzana wode z bufora
    1000l :). Troche to bedzie kosztowac (3 x pompy ~750 pln, 3 x
    sterowniki pokojowe ok 600 pln) ale wydaje mi sie konieczne, z uwagi
    na bardzo rozne zapotrzebowanie pieter na cieplo.. Poki co wrzuce
    tylko jedna pompe i sprobuje to wyregulowac na samych rotametrach, z
    tylko jednym czujnikiem temp. w jakims "reprezentatywnym"
    pomieszczeniu. Jak sie uda to temat oleje. Jak nie to wezme sie za
    rozbudowe :)

    Aha - zeby nie bylo niejasnosci - mam 100% podlogowki w domu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 30. Data: 2009-10-26 17:10:27
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    >pomieszczeniu. Jak sie uda to temat oleje. Jak nie to wezme sie za
    >rozbudowe :)

    Mi to sie wydaje strasznie przekombinowane. Nie lepiej regulowac calosc
    pogodowo??
    Ja zamierzam olac w ogole czujnik temp. wewnetrznej i sterownik ustawilem od
    razu na regulacje wg. temp. zewn. Na czas budowy moze pogrzeje do zadanej
    temp. wewnatrz, ale na dzis wydaje mi sie, ze docelowo beda z tym chyba same
    problemy.

    Pozdro.. TK