  • 21. Data: 2015-12-26 21:17:46
    Temat: Re: Rozkład temperatury w pionowej rurze - gdzie zamontować czujnik termostatu?
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    > Być to są
    > http://www.tme.eu/pl/katalog/termostaty_100479/#id_c
    ategory=100479&page=1&s_field=niski_prog&s_order=ASC

    > Tyle, że zastosowanie takich termostatów bimetalicznych nie jest proste,
    > aby było bezpieczne.
    > Kogutek jest "miszczem prowizorki", który ma w d..... bezpieczeństwo,
    > dlatego jego porady mogą wyrządzić więcej złego niż dobrego.
    A ty miszczem pierdolenia od rzeczy, termostat na 2 st kosztuje ponad 45
    zł netto :)
    tak wynika z twojego linku.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 22. Data: 2015-12-26 21:45:03
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-12-26 o 21:17, janusz_k pisze:

    ategory=100479&page=1&s_field=niski_prog&s_order=ASC

    > A ty miszczem pierdolenia od rzeczy, termostat na 2 st kosztuje ponad
    > 45 zł netto :)
    > tak wynika z twojego linku.

    Zapewne to "K" przy twojej ksywce to skrót od słowa "Kretyn", bo tylko
    tylko taki kretyn jak ty nie wie co to jest histereza i uważa, że uda mu
    się zabezpieczyć instalację wodną termostatem bimetalicznym 2stC.

  • 23. Data: 2015-12-27 21:53:57
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    > Zapewne to "K" przy twojej ksywce to skrót od słowa "Kretyn", bo tylko
    > tylko taki kretyn jak ty nie wie co to jest histereza i uważa, że uda mu
    > się zabezpieczyć instalację wodną termostatem bimetalicznym 2stC.
    Sam jesteś kretyn co nie raz udowodniłeś.

  • 24. Data: 2015-12-27 23:50:40
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-12-27 o 21:53, janusz_k pisze:

    > Sam jesteś kretyn co nie raz udowodniłeś

    ROTFL
    Już miałem nadzieję, że choć trochę zmądrzejesz i zabłyśniesz tu swoją
    wiedzą, ale jak widać jaki głupi burak byłeś taki pozostaniesz.
    Po pierwsze wpierniczyłeś się w dyskusję kompletnie nie rozumiejąc o co
    chodziło w tej dyskusji.
    Po drugie chciałem pokazać Budyniowi, że Kogutek ma rację co do cen
    termostatów, bo są w sprzedaży termostaty do 5zł, które nadają się do
    sterowania kablem grzewczym zabezpieczającym rury wodne przed
    zamarznięciem. Do tego celu spokojnie można zastosować choćby taki
    pierwszy z brzegu termostat w cenie jednostkowej 3,33gr. netto (ok.
    4,10zł brutto)
    http://www.tme.eu/pl/details/bt-h70v/termostaty/prof
    fuse/
    Choć w lokalnym sklepie elektronicznym kupowałem w cenie 2-3zł brutto
    termostaty o jeszcze bardziej odpowiedniej charakterystyce 25-40stC
    Po trzecie w TME jedyny termostat 2stC który kosztuje 45zł (z groszami)
    to termostat do układów chłodzących:
    http://www.tme.eu/pl/details/3455rc-01000243/termost
    aty/honeywell/3455rc-01000243/
    , a nie grzewczych i w tym przypadku kompletnie się nie nadający do
    zabezpieczania rur przed zamarznięciem, bo ma odwrotną charakterystykę
    pracy. Ponadto ma klasę dokładności +/- 5stC co oznacza, że te jego
    katalogowe 2stC to w rzeczywistości mogą być -3stC jak i równie dobrze +7stC
    Niestety taki kretyn jak ty nie wie, że prawa fizyki nie pozwalają
    zamarzającej wodzie w rurze wodnej osiągnąć temperaturę poniżej zera
    stopni Celsjusza zanim cała woda nie zamieni się w lód, a więc zanim
    rura całkowicie nie zamarznie to cały czas jej temperatura będzie
    wynosiła ok. zera stopni.
    Taki kretyn jak ty także nie wie, że zamarzająca woda zwiększa objętość
    i rozsadza rury wodne. Czyli zanim by zadziałał taki termostat to już
    dawno rurę by rozsadziło. Dlatego aby było bezpiecznie stosuje się do
    tego celu termostaty na wyższe temperatury o progach załączania od
    kilkunastu stopni w górę i o progu wyłączania do 70 stopni Celsjusza.

    Reasumując:
    Zanim chłopcze kolejny raz zabierzesz głos w dyskusji to skończ
    gimnazjum, bo póki co to tylko robisz tu z siebie pośmiewisko.
    Ponadto odpuść sobie już z tym złośliwymi atakami na moją osobę, bo nie
    masz nawet ułamka mojej wiedzy i nie jesteś dla mnie godnym dyskusji
    partnerem. Nawet Kogutkowi do pięt nie dorastasz, bo choć ja uważam go
    za upierdliwego zgreda oraz "miszcza prowizorki i tandety" to nie da się
    ukryć, że posiada on wiedzę znacznie przewyższającą średnią tej grupy.

  • 25. Data: 2015-12-28 06:55:06
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 27 grudnia 2015 23:50:50 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:
> [...]
    > zamarznięciem. Do tego celu spokojnie można zastosować choćby taki
    > pierwszy z brzegu termostat w cenie jednostkowej 3,33gr. netto (ok.

    ??
    Chcesz zabezpieczac wode czy wosk? :) Popatrz na zakres temperatur, i przestan rzucac
    miesem w dyskutantow.

    czujniki na Tclose=4 czy 5 stopni sa drogie.

    b.

  • 26. Data: 2015-12-28 14:37:01
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-12-28 o 06:55, Budyń pisze:
    fuse/
    > ??
    > Chcesz zabezpieczac wode czy wosk? :)

    A jaki byłby sens zabezpieczania wosku, skoro on nie jest w stanie
    rozsadzić rury, gdyż w przeciwieństwie do wody ma ujemny współczynnik
    rozszerzania tzn. kurczy się, kiedy stygnie?

    > Popatrz na zakres temperatur, i przestan rzucac miesem w dyskutantow.
    >
    > czujniki na Tclose=4 czy 5 stopni sa drogie.

    Nie rzucam mięsem w dyskutantów jeżeli wcześniej nie byli chamscy w
    stosunku do mnie i Ty dobrze o tym wiesz, że tak jest.
    Jeżeli chodzi o termostaty bimetaliczne 4 czy 5 stopni to takie się nie
    nadają do tego celu, ponieważ ich rozrzut parametrów (klasa
    niedokładności oraz powtarzalność) jest zbyt duży i zazwyczaj jest to
    poziom 5 a w przypadku najtańszych czujników nawet 10 stopni.
    Powoduje to, że taki czujnik, który katalogowo załącza w 4 czy 5
    stopniach Celsjusza, równie dobrze może załączać poniżej zera.
    Woda w rurze wodociągowej natomiast zachowuje się tak, że nie jest w
    stanie obniżyć swojej temperatury poniżej zera stopni zanim cała nie
    zamieni się w lód.
    Podobnie jest w drugą stronę, kiedy lód zaczyna się topić to także
    temperatura nie wzrośnie dopóki cały lód się nie roztopi.
    Tak więc przy takim termostacie, którego rozrzut powoduje, że próg
    załączenia jest poniżej zera nie będzie miał szansy zadziałać tak długo,
    aż cała woda nie zamarznie.
    Niestety takie są prawa fizyki.
    Poza tym takie czujniki mają bardzo duże histerezy sięgające
    kilkunastu-kilkudziesięciu stopni i siłą rzeczy próg wyłączenia takiego
    czujnika musi mieć wartość rzędu 25-40 stopni.
    Takie progi w niczym nie przeszkadzają, a wręcz nawet lepiej, kiedy rura
    jest nagrzana do takiej temperatury, bo w razie występowania różnic
    temperatur na całej długości rury masz większy margines, a przecież nie
    zamontujesz setki czujników co 5cm tylko zamontujesz jeden, dwa czy kilka.
    Przesuwając w górę zakres załączania automatycznie temperatura
    wyłączania musi być wyższa i robi się z tego zakres 20-35 czy 25-40 czy
    też 50 stopni.
    Im tańszy termostat tym większe ma rozrzuty i tym większą histerezę.
    Weź też pod uwagę, że na długości rury może wystąpić różnica temperatur
    kilka stopni (gradient temperaturowy) i zanim zadziała czujnik w jednym
    miejscu to w innym miejscu rura już może zamarznąć i pęknąć. Dlatego
    dobiera się czujniki z progiem załączania nie mniejszym jak kilkanaście
    stopni Celsjusza. Tak robiłem kiedyś.

    Najlepszym rozwiązaniem są kable termostatyczne samoregulujące, które
    wystarczy tylko zasilić, a one utrzymują w miarę stabilną temperaturę na
    całej swojej długości niezależnie od strat ciepła, oczywiście w zakresie
    nie przekraczającym maksymalnej mocy jednostkowej takiego kabla,
    zazwyczaj jest to kilka-kilkanaście W/m.
    Ten kabel zachowuje się tak jakby miał wbudowaną nieskończenie dużą
    ilość termostatów na swojej długości i każdy jego nawet najmniejszy
    odcinek zachowuje się niezależnie od całości. Wystarczy go tylko
    zasilić. Stosuję takie kable już od lat.

  • 27. Data: 2015-12-28 14:45:23
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie sa drogie. Nadaja sie termostaty od lodowek. To sa tanie termostaty i dobrze
    pasujace z zakresem.

  • 28. Data: 2015-12-28 15:28:58
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 28 grudnia 2015 14:45:25 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > Nie sa drogie. Nadaja sie termostaty od lodowek. To sa tanie termostaty i dobrze
    pasujace z zakresem.

    30zł to nie jest pare groszy - a od tego sie zaczeło.

    b.

  • 29. Data: 2015-12-28 17:12:01
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-12-28 o 15:28, Budyń pisze:
    > 30zł to nie jest pare groszy - a od tego sie zaczeło.
    Pax ku**a między chrześcijany!
    Dla jednego 30 zł to jest suma, a dla innego grosze.
    Jeden pracuje za 1750 brutto, kto inny mówi, że pracować za 5000 to
    trzeba być idiotą.

    A, co do meritum, to 30 zł w stosunku do kosztów usuwania skutków
    pękniętej rury to naprawdę grosze.
    Jak ktoś ma awersję do termostatu z bimetalem, to proszę bardzo -
    elektroniczny za grosze:
    http://allegro.pl/termostat-regulator-temperatury-50
    -110-super-i5329130013.html

    Jak ktoś akceptuje termostat mechaniczny to proszę bardzo:
    http://allegro.pl/termostat-montazowy-zakres-regulac
    ji-30-30-i5873426954.html
    albo, jak radzi Kogutek - od lodówki, też będzie dobry.
    Jacek

  • 30. Data: 2015-12-28 17:17:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Skoda ze nie napisales ze 300. Pewno do lodowki Miele tyle by kosztowal. Z drugiej
    strony na zlomowisku taki termostat darmo bedzie. Srednia z twojej ceny i mojej
    wyjdzie 15. I to jest mniej wiecej cena sklepowa dla frajera co nowy chce miec.