  • 101. Data: 2016-06-10 23:45:56
    Temat: Re: Rozkminki wentylacyjne
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-06-10 o 23:26, Adam Sz. pisze:

    > Hehehe, no niestety to nie moj sprzet - pozyczony mialem. Ja teraz od sasiada
    > chyba odkupie metabo z baniaczkiem 50l bo wymienil na wiekszy i ma za
    > cztery stowy do opchniecia w dobrym stanie :)

    50 litrow nie za duzo, ale jak Ci wystarczy... Dla Metabo sprezarki robi
    firma Abac. Nie jest zle, acz dla bardziej wymagajacych zastosowan sa
    super sprezarki Walter. Duza wydajnosc na wdechu i takie tam. Dobrze
    jakby byla wolnoobrotowa, ale to juz szczegoly dla wymagajacych.

    Pozdro.. TK

  • 102. Data: 2016-06-11 00:16:23
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 10 czerwca 2016 23:45:54 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

> [...]
    > super sprezarki Walter. Duza wydajnosc na wdechu i takie tam. Dobrze
    > jakby byla wolnoobrotowa, ale to juz szczegoly dla wymagajacych.

    Mam zbiornik 90l chyba + silnik+ osprzęt- Abac właśnie na tym napisali.. Brakuje mi
    sprężarki do kompletu. Dawałem fotki nie tak dawno. Musze wrocić do tematu i odpalić
    cudo
    http://allegro.pl/sprezarka-do-kompresora-1-tlok-pom
    pa-1-1kw-i5769781958.html
    Take coś dokupić czy stowe droższe dwutłokowe?

  • 103. Data: 2016-06-11 00:22:10
    Od: Kris <k...@g...com>

    https://zapodaj.net/5981507d595de.jpg.html

  • 104. Data: 2016-06-11 10:45:49
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-06-11 o 00:22, Kris pisze:
    > https://zapodaj.net/5981507d595de.jpg.html

    Ciekawe czy to pordzewiale od srodka nie jest? W sprezarkach wlasnie to
    czesto kres zycia urzadzenia.

    Pozdro.. TK

  • 105. Data: 2016-06-11 11:03:27
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-06-11 o 00:16, Kris pisze:

> [...]
    > http://allegro.pl/sprezarka-do-kompresora-1-tlok-pom
    pa-1-1kw-i5769781958.html
    > Take coś dokupić czy stowe droższe dwutłokowe?

    80 litrow to bardzo malo. Zbiornik do 8 bar bedzie pompowac z 10 min.

    Pozdro.. TK

  • 106. Data: 2016-06-11 11:08:55
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 11 czerwca 2016 10:45:51 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Ciekawe czy to pordzewiale od srodka nie jest? W sprezarkach wlasnie to
    > czesto kres zycia urzadzenia.

    5-6 lat temu to działało. Właściciel zdemontował sprężarkę bo szwankowała, dał komuś
    do naprawy.
    Przed śmiercią nie odebrał i reszta w spadu mi została. Ale fakt że trudno ocenić co
    tam w srodku jest w baniaku
    https://zapodaj.net/5c2f925ec8cac.jpg.html
    Swoje lata ma

  • 107. Data: 2016-06-11 11:47:47
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-06-11 o 11:08, Kris pisze:

> [...]
    komuś do naprawy.
    > Przed śmiercią nie odebrał i reszta w spadu mi została. Ale fakt że trudno ocenić

    Jak nie byla intensywnie uzytkowana to moze byc lepsze jak dzisiejsze
    nowe. Wszystko zalezy od tego ile to wody przepompowalo.

    Pozdro.. TK

  • 108. Data: 2016-06-11 12:50:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 11 czerwca 2016 11:03:25 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    mi sprężarki do kompletu. Dawałem fotki nie tak dawno. Musze wrocić do tematu i
    odpalić cudo

    > 80 litrow to bardzo malo. Zbiornik do 8 bar bedzie pompowac z 10 min.
    http://allegro.pl/pompa-2051-2-tloki510-mm-sprezarka
    -kompresor-i5820466297.html
    To 184 litry ma.
    Mam jeszcze sprężarke jednotłokową z jakiegoś dużego wojskowego auta wymontowaną-
    ciekawe ile tamta ma wydajności. Jej zaleta to że jest w przydasiach więc
    bezkosztowa;)

  • 109. Data: 2016-06-11 23:53:24
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-06-11 o 12:50, Kris pisze:

> [...]
    ciekawe ile tamta ma wydajności. Jej zaleta to że jest w przydasiach więc

    Kris, a do czego wlasciwie jest Ci to potrzebne?
    Sugerowal bym raczej zakup czegos takiego:

    http://allegro.pl/pompa-tlokowa-walter-280l-min-spre
    zarka-gk-280-i5019167295.html

    ew.:

    http://allegro.pl/pompa-tlokowa-walter-420l-min-spre
    zarka-gk-420-i5006174023.html

    Ja wiem, ze roznica w cenie jest geometryczna, ale coz. Ze sprezarkami
    jest jak z myjkami. Co by nie pisali na pudelku to i tak z czegos
    taniego samolotu nie bedzie.
    Co do Twojej propozycji - sprzedawca nie podaje po ktorej stronie (wdech
    - wydech) jest owa wydajnosc. Mysle, ze na wdechu bo cyfra wyzsza i to
    ladniej wyglada. Sprawa druga to wydajnosc spada w miare wzrostu
    cisnienia w zbiorniku. Standardowo przyjmuje sie pesymistyczne 20%
    mniej. Wiec realnie zeby Twoj zbiornik napompowac od zera do 8 bar w
    akceptowalnym czasie 3-4 minut potrzebujesz wydajnosci rzeczywistej ok.
    200 litrow/min. Zatem szukaj czegos pod nominalne 300 litrow.
    Temat sprezarek samochodowych czasem nie jest taki prosty jakby sie
    wydawalo na poczatku. Po pierwsze bywa nie rzadko, ze smarowanie ukladu
    tlokowego sprezarki realizowane jest przez uklad olejenia silnika do
    ktorej przykrecona jest sprezarka. Po drugie to sa stosunkowo
    malowydajne urzadzenia do bardziej wymagajacych zastosowan domowych. To
    znaczy kolo w taczce napompujesz, ale do malowania to sie nada srednio.
    Ale skoro to juz masz to nic prostszego jak podlaczyc to to do zbiornika
    byle jak i zmierzyc czas napompowania zbiornika. Na Bolka oko jak Ci
    pasuje to sprezarke masz niewielkim nakladem pracy. Zwykle jednak szkoda
    w to inwestowac cos wiecej.

    Pozdro.. TK

  • 110. Data: 2016-06-12 00:21:44
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kolejny balsam dla moich oczu. Jak tak dalej pojdzie to przez sciany bede widzial.