  • 11. Data: 2016-06-09 08:35:15
    Temat: Re: Rozkminki wentylacyjne
    Od: quent <x...@x...com>

    On 08.06.2016 21:12, Lisciasty wrote:

    > To fakt, poprawię. A generalnie jako całość? Nie za mało czegoś?
    > W sensie wywiewów/nawiewów w jakimś miejscu? Ew. nie za dużo?
    >
    > L.

    Z zasady nawiewy zrobiłbym w pomieszczeniach "czystych" a wyciągi w tzw.
    brudnych (łazienka, kuchnia, pralnia) no i oczywiście drzwi wewnętrzne
    ze szczeliną wentylacyjną (podcięciem).

    Poza tym nie ma naniesionych mebli nigdzie - bez tego projektowanie
    miejsc umeszczenia anemostatów jest bez sensu.
    Jak zrobisz dziecku nawiew na głową gdy siedzi przy biurku to nie będzie
    zadowolone.

    W salonie ten nawiew na środku jest zbędny.

    W kotłowni zrobiłbym albo sam wyciąg albo zrównoważoną.

    W korytarzy zamiast nawiewu wyciąg - za to w pokojach same nawiewy.

    W garderobach nie wiem, nie mam zdania ale ja nie robiłbym pewnie wcale,
    w szafach też nie mam a są na kilka metrów czasem.

    We wiatrołapie nie rób wyciągu bo będzie Ci zaciągał zimą zimne
    powietrze przy otwartych drzwiach.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 12. Data: 2016-06-09 08:49:32
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 9 czerwca 2016 08:35:20 UTC+2 użytkownik quent napisał:
    > Z zasady nawiewy zrobiłbym w pomieszczeniach "czystych" a wyciągi w tzw.
    > brudnych (łazienka, kuchnia, pralnia) no i oczywiście drzwi wewnętrzne
    > ze szczeliną wentylacyjną (podcięciem).

    Mi też leży na wątrobie ta pralnia, ale dlatego dałem tam nawiew
    żeby w kotłowni był wywiew, i ta część chałupy była nieco
    odseparowana (ale drzwi na korytarzu tak czy siak z podcięciem).
    Nie wiem czy to dobry plan, tak naprawdę to w pralni specjalnego
    brudu nie będzie (poza ciuchami), a w kotłowni to już w ogóle :>

> [...]
    > miejsc umeszczenia anemostatów jest bez sensu.
    > Jak zrobisz dziecku nawiew na głową gdy siedzi przy biurku to nie będzie

    Nie ma mebli bo małżonka na razie nie wykminiła niczego, dlatego
    te anemostaty są tylko po to, żeby było widać gdzie wywiew a gdzie nawiew.

    > W salonie ten nawiew na środku jest zbędny.

    Miał na celu (w teorii) rozwiewać ciepłe powietrze z okolic kominka,
    o ile ten kominek będzie czas kiedyś zapalić. Zły pomysł?

    > W garderobach nie wiem, nie mam zdania ale ja nie robiłbym pewnie wcale,
    > w szafach też nie mam a są na kilka metrów czasem.

    No tu też jest rozkminka... Ale czy wyciąg tam będzie szkodził?
    Bo wydaje mi się, że nie.

    > We wiatrołapie nie rób wyciągu bo będzie Ci zaciągał zimą zimne
    > powietrze przy otwartych drzwiach.

    No ale dać nawiew? To też "brudne" pomieszczenie raczej.
    Hm...

    L.

  • 13. Data: 2016-06-09 08:55:56
    Od: quent <x...@x...com>

    On 09.06.2016 08:49, Lisciasty wrote:
    > Mi też leży na wątrobie ta pralnia, ale dlatego dałem tam nawiew
    > żeby w kotłowni był wywiew, i ta część chałupy była nieco
    > odseparowana

    Ja wolałbym powietrza z pralni nie przenosić do innych części mieszkania.

    > Miał na celu (w teorii) rozwiewać ciepłe powietrze z okolic kominka,
    > o ile ten kominek będzie czas kiedyś zapalić. Zły pomysł?

    Oj, sorry ja nie mam kominka. Kominek to zło ;-)

    > No tu też jest rozkminka... Ale czy wyciąg tam będzie szkodził?
    > Bo wydaje mi się, że nie.

    Pewnie nie.
    Jak już będziesz rozmawiał z projektantem który będzie liczył przepływy
    to on Ci pewnie jeszcze potwierdzi.

    > No ale dać nawiew? To też "brudne" pomieszczenie raczej.
    > Hm...

    Ja nic nie dałem.
    To pomieszczenie i tak jest wietrzone cyklicznie przez otwieranie drzwi
    na oścież ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 14. Data: 2016-06-09 09:01:08
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu czwartek, 9 czerwca 2016 07:28:05 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Ojtam panie, to nie onet ani fejsbók, u nas hejtu nie ma, co najwyżej
    > konstruktywne dopieprzanie się, co jest jak najbardziej pożądane :P

    Czy jest sens w garderobach?
    Czy dzieci mają alergie?
    I pytanie jak małżonka jest wrażliwa na zapachy, wilgoć.
    I czy to jest dla niej ważne?

    Druga rzecz jak wychwowujesz dzieci.
    Jakie jest prawdopodobieństwo że któreś dziecko (Ty tak nie zrobisz :))
    pieprznie Ci mokrej kurtki do "szafy" i nie przypomni sobie o tym przy następnym
    deszczu który będzie na następną wiosnę.
    No i ostatnia kwestia ile to kosztuje:
    - montaż
    - konserwacja!!!!
    Ja szedł bym w kierunku na tak ale pytanie: ile?

    BTW
    Jak mogę coś dodać to jest pierwszy układ pomieszczeń jaki mi się podoba.
    Chociaż ....:)
    Dlaczego nie ma drzwi pomiedzy spiżarnią a kuchnią?

    I tak zupełnie jeśli sky is the limit.
    Piwnica w spiżarni tzn jakiś agregat który utrzymywałby tam temprature na jakimś
    poziomie

  • 15. Data: 2016-06-09 09:01:38
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 9 czerwca 2016 08:55:57 UTC+2 użytkownik quent napisał:
    > Oj, sorry ja nie mam kominka. Kominek to zło ;-)

    Siła wyższa, ja też nie chciałem ale mam :>

    > Jak już będziesz rozmawiał z projektantem który będzie liczył przepływy
    > to on Ci pewnie jeszcze potwierdzi.

    Ten gość to ja, tzn. projektant ;)

    > Ja nic nie dałem.
    > To pomieszczenie i tak jest wietrzone cyklicznie przez otwieranie drzwi
    > na oścież ;-)

    A jak goście się zlezą, postawią 20 par wilgotnych butów i zamkną drzwi?
    Taki wywiew by się wtedy przydał, żeby smrodek i wilgoć zassać ;)

    L.

  • 16. Data: 2016-06-09 09:10:49
    Od: quent <x...@x...com>

    On 09.06.2016 09:01, Lisciasty wrote:

    > Ten gość to ja, tzn. projektant ;)

    No to jak policzysz przepływy to zobacz jak to się bilansuje. Jak się da
    to czemu nie.

    > A jak goście się zlezą, postawią 20 par wilgotnych butów i zamkną drzwi?
    > Taki wywiew by się wtedy przydał, żeby smrodek i wilgoć zassać ;)

    3. zimę szczęśliwie przeżyłem bez wentylacji we wiatrołapie i dziś wiem,
    że to był dobry pomysł.
    Goście będą wychodzić to co i rusz będą drzwi otwierane.
    Ale! Pewnie to ma jakieś znaczenie - ja mam wszędzie podłogówkę.
    IMO teraz myślisz o tym trochę z przesadą ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 17. Data: 2016-06-09 09:18:04
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 9 czerwca 2016 09:01:09 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:
    > Czy jest sens w garderobach?
    > Czy dzieci mają alergie?

    Czasem mają, potem nie mają, jak to dzieci :>

    > I pytanie jak małżonka jest wrażliwa na zapachy, wilgoć.
    > I czy to jest dla niej ważne?

    Kiedyś była wrażliwa, teraz z trójką dzieci na 60m2 ta wrażliwość
    nieco się stępiła :]

> [...]
    > pieprznie Ci mokrej kurtki do "szafy" i nie przypomni sobie o tym przy
    > następnym deszczu który będzie na następną wiosnę.

    Prawdopodobieństwo takie jest bardzo wysokie :> Może nie do następnej
    wiosny, bo raczej będziemy tam sprzątać i kontrolować, ale na pewno
    takie zrzuty czegoś mokrego mogą tam występować...

    > No i ostatnia kwestia ile to kosztuje:
    > - montaż
    > - konserwacja!!!!

    Montaż to trudno powiedzieć, rurki już kupiłem i mam zamiar montować
    sam. Każdy dodatkowy punkt oznacza puszkę rozprężną + anemostat,
    co daje jakieś 60 zeta po stronie wydatków.
    A konserwacja? Nic nie zamierzam konserwować, tylko opieprzać się
    na trawniku i sączyć browara ;P

    > BTW
    > Jak mogę coś dodać to jest pierwszy układ pomieszczeń jaki mi się podoba.
    > Chociaż ....:)
    > Dlaczego nie ma drzwi pomiedzy spiżarnią a kuchnią?

    Tam wszędzie są drzwi, w pokojach, kibelkach, spiżarni itp,
    powyrzucałem tylko to wszystko z rysunku żeby nie zaciemniać.

    > I tak zupełnie jeśli sky is the limit.
    > Piwnica w spiżarni tzn jakiś agregat który utrzymywałby
    > tam temprature na jakimś poziomie

    Do takiej zabawy to planuję tzw. "lodownię" na zewnątrz,
    powierzchni na działce mam wystarczającą ilość :>

    L.

  • 18. Data: 2016-06-09 09:20:37
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 9 czerwca 2016 09:10:50 UTC+2 użytkownik quent napisał:
> [...]
    > Ale! Pewnie to ma jakieś znaczenie - ja mam wszędzie podłogówkę.
    > IMO teraz myślisz o tym trochę z przesadą ;-)

    Ja też mam wszędzie podłogówkę, poza spiżarnią, kotłownią i garażem.
    Podłogówkarze płakali jak układali ;P

    Czy myślę z przesadą? Cholewa wie, po prostu chcę jak najwięcej wątpliwości
    rozwiązać na etapie, kiedy nie muszę jeszcze niczego pruć, psuć i naprawiać ;)

    L.

  • 19. Data: 2016-06-09 09:28:38
    Od: quent <x...@x...com>

    On 09.06.2016 09:18, Lisciasty wrote:
    > Montaż to trudno powiedzieć, rurki już kupiłem i mam zamiar montować
    > sam.

    Ale nie liczyłeś jeszcze przepływów to skąd wiedziałeś jakie przekroje
    rur gdzie dać? ;-)

    > Każdy dodatkowy punkt oznacza puszkę rozprężną + anemostat,

    Ah, robisz na przewodach giętkich?

    > Nic nie zamierzam konserwować, tylko opieprzać się
    > na trawniku i sączyć browara ;P

    Położysz się na trawniku jak już pokosisz, popodlewasz, pomalujesz co
    tam akurat trzeba itp. - zawsze jest z czym walczyć ;DDDD
    Ja aktualnie walczę z chwastnicą na trawniku. Gdybym tylko wiedział co
    to za gówno w zeszłym roku jak było jej niewiele...

    > Do takiej zabawy to planuję tzw. "lodownię" na zewnątrz,

    A co to??

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 20. Data: 2016-06-09 09:51:10
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Prawdopodobieństwo takie jest bardzo wysokie :> Może nie do następnej
    > wiosny, bo raczej będziemy tam sprzątać i kontrolować, ale na pewno
    > takie zrzuty czegoś mokrego mogą tam występować...
    Coś o tym wiem

> [...]
    > co daje jakieś 60 zeta po stronie wydatków.
    > A konserwacja? Nic nie zamierzam konserwować, tylko opieprzać się

    Zaraz,zaraz nie znam to się zapytam.
    Ja rozumiem że gdzieś tam bedzie silnik, tak?
    To teraz pytanie:
    Jak amestatów będzie jeden czy dwadzieścia to zawsze będzie taki sam silnik?