  • 71. Data: 2016-06-10 08:08:10
    Temat: Re: Rozkminki wentylacyjne
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 10 czerwca 2016 00:19:25 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Rury z PB moga sobie bez problemu zamarzac i rozmarzac napelnione woda
    > setki razy - bylyby idealne ale tak z 5-6 pln / metr za taka 25/15 :)
    Tak sobie myślę czy zwykły ogrodowy wąż 3/4 by nie zdał egzaminu w tych
    zastosowaniach. Zamarzanie mu nie powinno zaszkodzić.

  • 72. Data: 2016-06-10 08:15:11
    Od: quent <x...@x...com>

    On 10.06.2016 08:08, Kris wrote:

    > Tak sobie myślę czy zwykły ogrodowy wąż 3/4 by nie zdał egzaminu w tych
    zastosowaniach. Zamarzanie mu nie powinno zaszkodzić.

    Nie nadaje się bo się rozpręża za mocno. Po zamknięciu zasilania woda
    smarkałaby Ci jeszcze ze zraszacza długo robiąc kałuże wokół niego

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 73. Data: 2016-06-10 08:39:45
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 10 czerwca 2016 08:15:11 UTC+2 użytkownik quent napisał:

    > Nie nadaje się bo się rozpręża za mocno. Po zamknięciu zasilania woda
    > smarkałaby Ci jeszcze ze zraszacza długo robiąc kałuże wokół niego
    To akurat żadna wada wg mnie. Z pół litra wody która się rozleje koło zraszacza to
    żaden problem. Mój (prawie że)torf każda ilość szybko wchłania;)
    Kwestia tylko ile taki wąż wytrzyma w ziemi. Tak z siedem lat mój najstarszy wąż już
    ma- latem wisi na ścianie narażony na działanie słońca, zima pod wiatę ląduje a tam
    mróz.
    I nie widać oznak zużycia. W ziemi to mnie ciekawi ile by wytrzymał

  • 74. Data: 2016-06-10 09:18:50
    Od: quent <x...@x...com>

    On 10.06.2016 08:39, Kris wrote:

> [...]
    tam mróz.
    > I nie widać oznak zużycia. W ziemi to mnie ciekawi ile by wytrzymał

    Może u Ciebie kałuża szybko się wchłonie ale ogólnie rozprężanie to jest
    wada, trawa może chorować w tym miejscu, jakieś grzybowe przypadłości i
    słabo to wygląda potem.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 75. Data: 2016-06-10 09:34:40
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 10 czerwca 2016 09:18:51 UTC+2 użytkownik quent napisał:

    > Może u Ciebie kałuża szybko się wchłonie ale ogólnie rozprężanie to jest
    > wada, trawa może chorować w tym miejscu, jakieś grzybowe przypadłości i
    > słabo to wygląda potem.
    Tak sobie gdybam- ze zraszaczy leje się na trawnik woda przez powiedzmy godzinę-
    wyłączamy zraszacze i te dodatkowe pół litra(a pewnie w praktyce mniej) z
    "rozprężenia" w okolicach zraszacza- w czym to niby ma zaszkodzić?
    Zresztą zawory odwadniające o których pisze Maniek powinny wyeliminować problem.
    Latem raz na dwa tygodnie na trawnik 9m3 wody z basenu wylewam- normalnie
    grawitacyjnie po schodach z tarasu(bo basen na tarasie stoi) leci to na trawnik i też
    negatywnych skutków nie zaobserwowałem dla trawy.

  • 76. Data: 2016-06-10 09:54:58
    Od: quent <x...@x...com>

    On 10.06.2016 09:34, Kris wrote:

> [...]
    grawitacyjnie po schodach z tarasu(bo basen na tarasie stoi) leci to na trawnik i też
    negatywnych skutków nie zaobserwowałem dla trawy.

    Ok. litra to mi się wylewa przy sztywnych rurach.
    Może i nadamar wody nie jest problemem gdy od czasu do czasu się to dzieje.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 77. Data: 2016-06-10 10:16:52
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 10 czerwca 2016 09:54:59 UTC+2 użytkownik quent napisał:

    > Ok. litra to mi się wylewa przy sztywnych rurach.
    > Może i nadamar wody nie jest problemem gdy od czasu do czasu się to dzieje.
    Jeden problem wyeliminowaliśmy- jakieś inne wady zastosowania ogrodowego węża do
    zraszaczy?
    -trwałość?- zakopany w glebie ile on tam wytrzyma?
    Z drugiej strony za 1mb węża 3/4 tez trzeba koło 2zł liczyć- ile kosztują "systemowe"
    rury?

  • 78. Data: 2016-06-10 10:22:02
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 10 czerwca 2016 08:08:12 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Tak sobie myślę czy zwykły ogrodowy wąż 3/4 by nie zdał egzaminu w tych
    zastosowaniach. Zamarzanie mu nie powinno zaszkodzić.

    Moim zdaniem bez sensu z kilku powodow:

    1. Cenowo taki waz wychodzi drozej niz zwykla rura PE fi20.
    2. Waz ogrodowy jest gietki - zakopany 30cm pod ziemia moze sie latwo
    splaszczyc, zmniejszajac skutecznosc podlewania
    3. Zlaczki slabo trzymaja. U mnie jak nie mialem reduktora przy ~5-5,5 atm
    co chwile waz wylatywal ze zlaczki (przy kranie, przy mufach). Dopiero
    solidne mosiezne zlaczki zaczely dawac rade ale one sa drozsze niz
    skrecane zlaczki PE, ktore wytrzymuja do 10 bar :-)
    4. Zlaczki czesto przeciekaja.

    Dla mnie gra nie warta swieczki - szczegolnie, ze zadnych oszczednosci na tym
    nie zrobisz :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 79. Data: 2016-06-10 10:24:23
    Od: quent <x...@x...com>

    On 10.06.2016 10:16, Kris wrote:

    > Jeden problem wyeliminowaliśmy-

    Niieee on jest dla mnie wciąż dyskwalifikujący.
    Poza tym niepewność połączeń jest większa niż przy rurach sztywnych.
    Bał bym się, że będę musiał przekopywać grunt szukając która to złączka
    puściła.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 80. Data: 2016-06-10 10:53:40
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 10 czerwca 2016 10:22:03 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    zastosowaniach. Zamarzanie mu nie powinno zaszkodzić.

    > Moim zdaniem bez sensu z kilku powodow:
    >
    > 1. Cenowo taki waz wychodzi drozej niz zwykla rura PE fi20.
    I dalej możemy sobie darować więc;)
    A chciałem opatentować pomysł;)