  • 81. Data: 2016-06-10 11:33:58
    Temat: Re: Rozkminki wentylacyjne
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-06-10 o 07:58, quent pisze:

    > Pisałeś o Gardenie 380 a przecież można w nim wyjąć wkład na zimę.
    > Mam na gardenie zrobione zraszanie i tam wszystko jest tak robione, że
    > wyjmuje się na zimę. W gniazdach zasilających - auto_stop, w zaworach
    > cały mechanizm wychodzi itd. Resztę sprężarką.

    Pierwsze slysze zeby ktos to wyjmowal na zime. Jaki to ma sens?

    Pozdro.. TK

  • 82. Data: 2016-06-10 11:35:50
    Od: quent <x...@x...com>

    On 10.06.2016 11:33, Maniek4 wrote:

    > Pierwsze slysze zeby ktos to wyjmowal na zime. Jaki to ma sens?

    To są plastiki jak tam woda uwięźnie to mróz może uszkodzić, choć
    ostatnio zim niet.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 83. Data: 2016-06-10 11:38:52
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-06-10 o 08:08, Kris pisze:

    > Tak sobie myślę czy zwykły ogrodowy wąż 3/4 by nie zdał egzaminu w tych
    zastosowaniach. Zamarzanie mu nie powinno zaszkodzić.

    Bardziej bym sie martwil miejscowym zapadnieciem sie weza pod wplywem
    naporu np. ziemi.

    Pozdro.. TK

  • 84. Data: 2016-06-10 12:00:42
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-06-10 o 11:35, quent pisze:

    > To są plastiki jak tam woda uwięźnie to mróz może uszkodzić, choć
    > ostatnio zim niet.

    Po to wlasnie stosuje sie zawory odwadniajace. Jak sie dobrze
    wykombinuje to i jeden starczy na cala instalacje. Tylko trzeba spadkow
    pilnowac.
    A nie masz problemu z olanianiem pustych puszek po wyjeciu zraszaczy?

    Pozdro.. TK

  • 85. Data: 2016-06-10 12:16:53
    Od: quent <x...@x...com>

    On 10.06.2016 12:00, Maniek4 wrote:
    > Po to wlasnie stosuje sie zawory odwadniajace.

    Ja wyjmuję, dla pewności, zwłaszcza, że wymaga to tylko schylenia się i
    wyciągnięcia ;-)
    Woda może się gdzie tam zapodziać w tych zraszaczach, po co ryzykować.
    Zaworu odwadniającego nie montowałem wcale choć miałem kupiony. Wszystko
    przedmuchuję sprężarką, mam króciec do niej wmontowany w instalacji.

    > A nie masz problemu z olanianiem pustych puszek po wyjeciu zraszaczy?

    do pustej puszki można wepchać choćby jakąś torebkę plastikową

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 86. Data: 2016-06-10 12:31:48
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-06-10 o 12:16, quent pisze:

    > Ja wyjmuję, dla pewności, zwłaszcza, że wymaga to tylko schylenia się i
    > wyciągnięcia ;-)
    > Woda może się gdzie tam zapodziać w tych zraszaczach, po co ryzykować.

    Jak kto lubi.
    Zastanawialem sie kiedys nad ryzykiem potencjalnego uszkodzenia przez
    mroz i prawde mowiac malo to prawdopodobne. Od zakonczenia podlewania do
    wystapienia zagrazajacych mrozow mija co najmniej jeden miesiac.
    Wewnatrz zraszacza po zamarznieciu moze zostac tylko lekki szron.
    Wydaje mi sie, ze wyjmowanie rodzi wiekszy problem, mianowicie
    zanieczysczenie rur.

    > Zaworu odwadniającego nie montowałem wcale choć miałem kupiony. Wszystko
    > przedmuchuję sprężarką, mam króciec do niej wmontowany w instalacji.

    Tez niezle. Z tym, ze zalezy od pojemnosci instalacji i wielkosci
    sprezarki. Zeby to faktycznie przedmuchac to nie moze zabraknac
    cisnienia w zbiorniku sprezarki do momentu wypchania calej wody. Jak
    zbriornik sprezarki przed tym sie oprozni to nie robota. Woda moze
    zostac na zime.

    > do pustej puszki można wepchać choćby jakąś torebkę plastikową

    To fakt, ale laza tez robaki. Wykrecanie i wkrecanie przynajmniej u mnie
    to ryzyko nasypania ziemi, wiec z zasady tego zabiegu unikam.

    Pozdro.. TK

  • 87. Data: 2016-06-10 12:50:42
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 10 czerwca 2016 12:31:51 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

> [...]
    > cisnienia w zbiorniku sprezarki do momentu wypchania calej wody. Jak
    > zbriornik sprezarki przed tym sie oprozni to nie robota. Woda moze

    E bez przesady - robilem test cisnieniowy mojego DZ z pompy ciepla na czystej
    wodzie i potem to musialem wypchnac sprezarka - w instalacji jakos 500-600l
    wody :) Poszlo bez problemu - fakt, ze mialem dosc mocny kompresor :)
    Niemniej - pojemnosc zbiornika ma tu imho marginalne znaczenie, bo same rury
    przy wypychaniu staja sie przeciez takim zbiornikiem :-)

    Zaczalbym od najwyzej polozonej sekcji, po wydmuchaniu jechal z kolejnymi az
    do najnizej polozonego. Resztka wody ktora zostanie w rurach nie powinna
    juz stanowic zadnego problemu dla mrozu.

    > To fakt, ale laza tez robaki. Wykrecanie i wkrecanie przynajmniej u mnie
    > to ryzyko nasypania ziemi, wiec z zasady tego zabiegu unikam.

    Wczoraj sie troche doedukowalem i musze zmienic zalozenia - zraszaczy bedzie
    pewnie blizej 10 niz 5 jak planowalem ;) Wiec wyciaganie i zatykanie tego
    czyms faktycznie moze byc upierdliwe.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 88. Data: 2016-06-10 12:52:12
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 10 czerwca 2016 12:50:44 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    > wodzie i potem to musialem wypchnac sprezarka - w instalacji jakos 500-600l
    > wody :) Poszlo bez problemu - fakt, ze mialem dosc mocny kompresor :)

    Sorry - test cisnieniowy robilem na powietrzu ale woda chcialem przeplukac
    cala instalacje. Tak to bylo ;) Wiec wypchac to i tak trzeba bylo.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 89. Data: 2016-06-10 13:39:30
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-06-10 o 12:52, Adam Sz. pisze:

    > Sorry - test cisnieniowy robilem na powietrzu ale woda chcialem przeplukac
    > cala instalacje. Tak to bylo ;) Wiec wypchac to i tak trzeba bylo.

    Ja wypychalem u siebie cala podlogowke na zime. Mialem malutka sprezarke
    ok. 20 litrow. Krotko mowiac dramat. Fakt, ze nie za bardzo sie staralem
    ze szczelnoscia po stronie sprezarki i tam miedzy dopompowaniami
    zbiornika cisnienie z podlogowki schodzilo. Jak jest szczelnie to moze i
    tak.

    Pozdro.. TK

  • 90. Data: 2016-06-10 13:44:24
    Od: quent <x...@x...com>

    On 10.06.2016 12:50, Adam Sz. wrote:
    > Wczoraj sie troche doedukowalem i musze zmienic zalozenia - zraszaczy bedzie
    > pewnie blizej 10 niz 5 jak planowalem ;) Wiec wyciaganie i zatykanie tego
    > czyms faktycznie moze byc upierdliwe.

    ...w sumie racja, 10 takich lepszych wynużeniowych to tylko ok. 1000zł ;-P

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info