  • 1. Data: 2011-09-13 17:10:44
    Temat: Rozmnażanie jeżyny
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Czy jak teraz przesadzę krzak jeżyny bezkolcowej i przysypię kilka pędów
    ziemią aby się ukorzeniły to mam szanse, że puszczą korzenie, czy lepiej
    tylko przesadzić, a na wiosnę kombinować z ukorzenianiem?
    Jacek

  • 2. Data: 2011-09-13 17:16:11
    Temat: Re: Rozmnażanie jeżyny
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 13 Sep 2011 19:10:44 +0200, Jacek napisał(a):

> [...]
    > ziemią aby się ukorzeniły to mam szanse, że puszczą korzenie, czy lepiej
    > tylko przesadzić, a na wiosnę kombinować z ukorzenianiem?

    "Jeżyny, malinojeżyny i inne mieszańce można łatwo rozmnożyć przez odkłady
    wierzchołkowe. Jest to użyteczna metoda, ponieważ nie osłabia zdolności
    roślin do owocowania. Natomiast zakopany w ziemi wierzchołek pędu szybko
    wypuści korzenie i stanie się nowym krzewem.
    Najlepszym momentem na stosowanie tego typu zabiegów jest okres późnego
    lata lub wczesnej jesieni. Po uprzednim spulchnieniu ziemi, domieszaniu
    nawozu organicznego i tłucznia (w celu poprawy przepuszczalności),
    wykopujemy niewielki rowek o głębokości 10 cm z pionową ścianką na końcu
    oraz dnem powoli wznoszącym się w kierunku rośliny.
    Przy pomocy zagiętych kawałków drutu mocujemy wierzchołek (!!! - p. XL)
    pędu w najgłębszym miejscu rowka, po czym zasypujemy go ziemią .
    Delikatnie ugniatamy ziemię dookoła naszej sadzonki. Podlewamy konewką z
    grubym sitem.
    Po okresie około trzech tygodni z ziemi powinny wyrosnąć pierwsze pędy.
    Na początku jesieni powinniśmy odciąć stare pędy, żeby odkład mógł się
    usamodzielnić.
    Natomiast późną jesienią,kiedy opadną liście, wykopujemy ukorzeniony odkład
    z jak największą bryłą ziemi, aby nie uszkodzić włóknistych korzeni.
    Ostrożnie sadzimy roślinę, ugniatamy ziemię i solidnie podlewamy."
    http://www.projektoskop.pl/a-822-rozmnazanie-jezyn-i
    -ich-mieszancow.html

    --
    XL

  • 3. Data: 2011-09-14 06:41:35
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Serdeczne dzięki !
    Jacek

  • 4. Data: 2011-09-14 06:53:28
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    On 2011-09-14 08:41, Jacek wrote:
    > Serdeczne dzięki !
    > Jacek

    Jacku, przepraszam za off-topic, ale ja w sprawie poprzedniego wątku.
    Czy mógłbyś napisać, jaki model Karchera masz? Bo nie chciałbym
    przypadkowo kupić czegoś słabszego.

    Pozdrawiam,

    Piotr

  • 5. Data: 2011-09-14 14:22:07
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Ja mam 7.85 - a więc jeden z silniejszych.
    Poprzednio miałem 2.02 i też dawał radę, a był dużo poręczniejszy,
    chociaż słabszy. Wydaje mi się, że zasięg pryskania zależy bardziej od
    lancy, niż od ciśnienia.
    Na jeden oprysk warto wziąć z wypożyczalni albo pożyczyć od znajomych.
    Lanca z "obrotowym" strumieniem się do takiego celu nie nadaje. IMO
    najlepsza jest taka z płynną regulacją ewentualnie zwykła.
    Jacek

  • 6. Data: 2011-09-14 16:59:27
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    On 2011-09-14 16:22, Jacek wrote:
> [...]
    > Lanca z "obrotowym" strumieniem się do takiego celu nie nadaje. IMO
    > najlepsza jest taka z płynną regulacją ewentualnie zwykła.

    Dziękuję! Mnie czeka dużo oprysków, więc raczej lepiej kupić, tym
    bardziej, że przyda się do innych zastosowań.

    Pozdrawiam,

    Piotr

  • 7. Data: 2011-09-14 17:57:17
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Nie ma sprawy. Życzę powodzenia.
    U mnie Karcher służy też do oprysku krzaczorów przeciw komarom (środek
    Trebon Mega) no i do mycia - ostatnio dach przed malowaniem, auto,
    rowery, chodniki, taras, elewacja itp.
    Nie należy się spodziewać umycia auta na połysk, ale generalnie jest to
    urządzenie przydatne.
    Jacek