  • 31. Data: 2017-02-02 09:11:49
    Temat: Re: Różnica potencjałów między przewodem PE a uziemieniem
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, February 2, 2017 at 8:17:04 AM UTC+1, Marcin N wrote:

    > Dlaczego nie pomogą?
    > Bezpieczniki zadziałają z minimalną zwłoką.
    >
    > Jako 6 latek złapałem fazę i neutrala w ręce. Poczułem jedno duże
    > potrząśnięcie, jakby mnie ktoś uderzył w ramię. Huknął korek. Za chwilę
    > przybiegła przerażona mama. Ja całkowicie bez szwanku. A była to stara
    > instalacja, bo rzecz działa się ze 35 lat temu.

    tak jedna reka faze, druga zero? Stawiam, ze oba razem i sie na szczescie zwarly...
    Bo ponad 10-16A potrzebne do zadzialania bezpiecznika jest raczej nieosiagalne

    WS

  • 32. Data: 2017-02-02 09:12:27
    Od: abomito <a...@w...pl>

    > No tak ale żaden uziom czy różnicówka nie pomogą jak złapiesz się za
    > fazę i neutralny.

    Najczęściej porażenie powstaje wtedy, gdy dotkniesz fazowego przewodu i albo obudowy,
    albo jakiegoś uziomu naturalnego.Betonowa podłoga też jest dobra.
    Pokazywałem to swoim córkom, gdy bały się, że ich dzieci wsadzą coś w
    gniazdko.Wziąłem gwóżć i dżgałem w gniazdko.Było to ciekawe doświadczenie, bo między
    dwoma gwożdziami podłączyłem żarówkę.Potem wsadziłem jeden gwóżdż to jednej dziurki,
    drugi do drugiej.Żarówka świeciła.Na parkiecie nie było to ryzykowne.Potem pokazałem,
    że ta sama żarówka się zapala dotykając drugim końcem do grzejnika, a da się również-
    do mokrej podłogi.Zrozumiały.W łazience już nie walają się podłączone sprzęty.

  • 33. Data: 2017-02-02 09:26:28
    Od: abomito <a...@w...pl>

    uczne znajdujace sie za transformatorem. Wszystkie metalowe rurociagi zalicza sie do
    uziemien naturalnych. Teraz stosuje sie coraz czesciej plastikowe rury w rurociagach
    i posiadanie dodatkowych sprawnych sztucznych uziomow jest bardzo

    Dogrze pam prawisz!
    Ja tylko dodam, że jeśli w plastykowym rurociągu jest woda, o działa on sak metalowy,
    a wszystkie metalowe elementy mogą kopać.Sprawdzone doświadczalnie.A własny uziom na
    PE jest o tyle przydatny, że trochę sieci -przeważnie w miastach-ma uziemianie
    zamiast zerowania.Przypadkiem sie o tym dowiedziałem.

  • 34. Data: 2017-02-02 11:57:25
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Dlaczego nie pomogą?

    Jak stoisz na bardzo izolacyjnej podłodze, to nie będzie przepływu prądu
    przez Twoje ciało od żadnego z przewodów do ziemi. Obwód zamknie się przez
    Twoje ciało i różnicówka nie zadziała.
    Sprawdzone doświadczalnie.

    > Bezpieczniki zadziałają z minimalną zwłoką.

    Nadmiarowo-prądowe zanim zadziałają, to będzie po Tobie.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 35. Data: 2017-02-02 17:07:44
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 02.02.2017 08:18, Marcin N wrote:

    > Też jestem ciekawy, co wyjdzie. Tylko nie ma mi kto pomierzyć na razie.

    Kup miernik na Allegro i sam pomierz. Po czym go odeślij w 14 dni jako
    konsument.
    Taki z kablami i szpilkami kup
    Wybierz coś tam.

    http://allegro.pl/listing?string=miernik%20uziemieni
    a&bmatch=base-relevance-floki-5-uni-1-2-1025&order=p

  • 36. Data: 2017-02-02 17:08:52
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 02.02.2017 06:19, Zenek Kapelinder wrote:
    > Ale zadziala jak zlapiesz sie za pralke z przebiciem i rure od wody jesli
    uziemienie na transformatorze sie spierdoli. Dlatego jest piaty przewod i do niego ma
    byc podlaczona instalacja wodociagowa i gazowa. W przypadku uszkodzenia uziemienia
    przy transformatorze zastapia go wszystke indywidualne uziomy naturalne i sztuczne
    znajdujace sie za transformatorem. Wszystkie metalowe rurociagi zalicza sie do
    uziemien naturalnych. Teraz stosuje sie coraz czesciej plastikowe rury w rurociagach
    i posiadanie dodatkowych sprawnych sztucznych uziomow jest bardzo wazne.

    To prawda.

  • 37. Data: 2017-02-02 17:10:27
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 02.02.2017 08:17, Marcin N wrote:

> [...]
    > przybiegła przerażona mama. Ja całkowicie bez szwanku. A była to stara
    > instalacja, bo rzecz działa się ze 35 lat temu.

    Już byś nie żył. Korek widocznie padł nie od złapania ale zrobiłeś zwarcie.

  • 38. Data: 2017-02-02 17:11:50
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 02.02.2017 09:11, WS wrote:

    > tak jedna reka faze, druga zero? Stawiam, ze oba razem i sie na szczescie zwarly...
    > Bo ponad 10-16A potrzebne do zadzialania bezpiecznika jest raczej nieosiagalne
    >
    > WS

    10 czy 16A to przez godzinę :-)
    A N C D mają krotność 5 10 15 i 20A :-)
    Czyli 160A przez niego przeszło :-)

  • 39. Data: 2017-02-03 00:10:10
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Cud byl i przezyl. Ale te 160 A cos mu w glowie upalilo.

  • 40. Data: 2017-02-03 22:57:50
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-02-02 o 08:17, Marcin N pisze:

    > Dlaczego nie pomogą?
    > Bezpieczniki zadziałają z minimalną zwłoką.

    Bo ciało ludzkie ma zbyt dużą oporność, żeby spowodować przepływ prądu,
    który byłby w stanie spowodować wyłączenie jakiegokolwiek zabezpieczenia
    nadmiarowoprądowego.

> [...]
    > chwilę przybiegła przerażona mama. Ja całkowicie bez szwanku. A była
    > to stara instalacja, bo rzecz działa się ze 35 lat temu.

    Miałeś szczęście, że udało Ci się zewrzeć z sobą te przewody lub dotknąć
    przewodem fazowym do uziemionego elementu. Gdybyś tego nie zrobił i prąd
    przepływał przez Twoje ciało, a nie udałoby się zewrzeć tych przewodów,
    ani się od nich oderwać to byś nie przeżył. Gdyby przepływ prądu był
    taki, że nie spowodowałby zatrzymania serca lub migotania komór to i tak
    by Cię zabił gdybyś nie został odłączony w porę.

    Przepływający przez organizm prąd:

    - wywołuje elektrolizę, która zabija ludzi po kilku dniach od porażenia,
    nawet jak człowiek zostanie w porę odłączony to powstałe podczas
    przepływu prądu szkodliwe substancje, nerki nie nadążają wydalać, nerki
    się uszkadzają i człowiek umiera z powodu niewydolności nerek. Bywa, że
    ludzie po porażeniu prądem czują się całkiem dobrze, a po kilku dniach
    umierają. Dlatego bezwzględnie po każdym porażeniu prądem należy się
    udać do lekarza i poddać badaniom oraz obserwacji.

    - wywołuje efekt termiczny, który ścina białko, a w ten sposób
    uszkadzając nerwy, naczynia krwionośne oraz włókna mięśniowe

    - po długotrwałym działaniu prądu dochodzi do ugotowania, a następnie
    zwęglenia tkanek

    Niestety musisz zweryfikować swoje wspomnienia z dzieciństwa, ponieważ
    taka sytuacja jaką opisujesz nie mogła się wydarzyć.