  • 1. Data: 2010-08-17 19:40:50
    Temat: Różnicówka - jak czytać oznaczenie
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

    Mam pytanie o oznaczenia na różnicówkach. Prąd różnicowy to jasna sprawa. A
    jak czytać prąd znamionowy? Czy po przekroczeniu np. 25A różnicówka będzie
    się zachowywała jak wyłącznik nadprądowy 25A? No i jak interpretować prąd
    znamionowy dla różnicówki trójfazowej - czy jest to prąd będący sumą prądów
    wszystkich trzech faz, czy też jest podawany dla każdej fazy z osobna.

    Pytam bo chcę dać różnicówkę trójfazową jako zabezpieczenie: płyty
    ceramicznej z piekarnikiem + zmywarka + ekspres do kawy + mikrofala. Przy
    jednoczesnej pracy wszystkiego wychodzi pobór z 15kW. Zastanawiam się jaki
    dobrać prąd znamionowy.

    Dodatkowo na gniazda w łazience chcę różnicówkę jednofazową. Czy jeśli wezmę
    różnicówkę o prądzie znamionowym 10A to będę mógł zrezygnować z wyłącznika
    nadprądowego B10 za różnicówką (nie chodzi mi nawet o koszty, tylko w
    rozdzielnicy cisnota straszna)?

    Pozdr.
    Krzysiek

  • 2. Data: 2010-08-17 20:40:27
    Temat: Re: Ró?nicówka - jak czytaae oznaczenie
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "Krzysiek" <j...@g...pl> napisal w wiadomosci
    > Mam pytanie o oznaczenia na ró?nicówkach. Pr?d ró?nicowy to jasna sprawa. A
    > jak czytaae pr?d znamionowy? Czy po przekroczeniu np. 25A ró?nicówka bedzie
    > sie zachowywa?a jak wy??cznik nadpr?dowy 25A? No i jak interpretowaae pr?d
    > znamionowy dla ró?nicówki trójfazowej - czy jest to pr?d bed?cy sum? pr?dów
    > wszystkich trzech faz, czy te? jest podawany dla ka?dej fazy z osobna.

    Nie. Jest to znamionowa obciazalnosc cieplna przekladnika wewnatrz aparatu oraz
    styków toru.

    > Pytam bo chce daae ró?nicówke trójfazow? jako zabezpieczenie: p?yty
    > ceramicznej z piekarnikiem + zmywarka + ekspres do kawy + mikrofala. Przy
    > jednoczesnej pracy wszystkiego wychodzi pobór z 15kW. Zastanawiam sie jaki
    > dobraae pr?d znamionowy.
    >
    > Dodatkowo na gniazda w ?azience chce ró?nicówke jednofazow?. Czy je?li wezme
    > ró?nicówke o pr?dzie znamionowym 10A to bede móg? zrezygnowaae z wy??cznika
    > nadpr?dowego B10 za ró?nicówk? (nie chodzi mi nawet o koszty, tylko w
    > rozdzielnicy cisnota straszna)?

    Mozesz kupic (na zamówienie) zespolony wylacznik nadpradowy z róznicówka.

  • 3. Data: 2010-08-17 20:52:09
    Temat: Re: Różnicówka - jak czytać oznaczenie
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Tue, 17 Aug 2010 21:40:50 +0200, Krzysiek napisał(a):

> [...]
    > wezme ró?nicówke o pr?dzie znamionowym 10A to bede móg? zrezygnowaae z
    > wy??cznika nadpr?dowego B10 za ró?nicówk? (nie chodzi mi nawet o koszty,
    Nie. To prad, powyzej ktorego moze dojsc do uszkodzenia roznicowki.
    Jak masz ciasno, to wstaw wylacznik roznicowonadpradowy, nap. taki
    <http://www.moeller.pl/DesktopDefault.aspx?PageID=29
    1>. Zajmuje tyle co
    roznicowka, tylko drogie sa troche :(

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 4. Data: 2010-08-17 21:44:14
    Od: "Nagash" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jednoczesnej pracy wszystkiego wychodzi pobór z 15kW. Zastanawiam się jaki

    Po prostu podciągnij do kuchni YDY 5x6mm^2 i zainstaluj niewielką
    rozdzielnicę. IP samej skrzynki rozdzielnicy może być trochę wyższe np. IP44
    bo w kuchni masz większą wilgotność. Daj dwie różnicówki - jednofazową i
    trójfazową. Obie 40A. Raczej zastosuj wyłączniki nadprądowe o odpowiednich
    typach i wartościach znamionowych. Pamiętaj, że norma mówi, iż każde
    urządzenie o mocy 2kW i większej powinno mieć osobny obwód.

    Jeżeli jednocześnie uruchomisz 15kW to czy aby wyłącznik nadprądowy w Twoim
    złączu to wytrzyma ?

> [...]
    > wezmę różnicówkę o prądzie znamionowym 10A to będę mógł zrezygnować z
    > wyłącznika nadprądowego B10 za różnicówką (nie chodzi mi nawet o koszty,

    Okazuje się, że moi znajomi elektrycy nie wiedzą przy jakim prądzie
    różnicowym różnicówka powinna się wyłączać :) Wszyscy pytani odpowiedzieli,
    że to max. 30mA (wartość znamionowa odczytana). Idąc tą drogą przy pomiarach
    prądu wyzwolenia różnicówki, jeżeli wyjdzie 1mA to teoretycznie jest OK a
    faktycznie jest to źle.

  • 5. Data: 2010-08-17 22:59:51
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Krzysiek" <j...@g...pl> wrote in message
    > Mam pytanie o oznaczenia na różnicówkach. Prąd różnicowy to jasna sprawa.
    > A jak czytać prąd znamionowy? Czy po przekroczeniu np. 25A różnicówka
    > będzie
    Żeby była też bezpiecznikiem to musi mieć oznaczenie "B" w symbolu.

  • 6. Data: 2010-08-18 06:09:51
    Od: SALAMON <s...@p...beztego.fm>

    > Okazuje się, że moi znajomi elektrycy nie wiedzą przy jakim prądzie
    > różnicowym różnicówka powinna się wyłączać :) Wszyscy pytani
    > odpowiedzieli, że to max. 30mA (wartość znamionowa odczytana).
    Prawdę mówią
    Różnicówka *może* zadziałać od połowy wartości prądu znamionowego, a
    *musi* przy wartości znamionowej
    > Idąc tą drogą przy pomiarach prądu wyzwolenia różnicówki, jeżeli
    > wyjdzie 1mA to teoretycznie jest OK
    Nie
    > a faktycznie jest to źle.
    Tak

    SALAMON

  • 7. Data: 2010-08-18 06:40:34
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Nagash" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >IP samej skrzynki rozdzielnicy może być trochę wyższe np. IP44 bo w kuchni
    >masz większą wilgotność.

    taaaa, chyba taka z kopalni zeby uwzgędniała wilgotność :-)

    b.

  • 8. Data: 2010-08-18 07:46:56
    Od: "Tenon" <t...@o...pl>

    Uzytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisal w wiadomosci

    > Nie. Jest to znamionowa obciazalnosc cieplna przekladnika wewnatrz aparatu
    > oraz styków toru.

    Ale dla trójfazowej na kazdy z torów czy lacznie?
    Czy dla 40A to bedzie 40A na L1, 40A na L2, 40A L3 czy 40A dla L1+L2+L3?

    Pozdrawiam
    Michal

  • 9. Data: 2010-08-18 08:21:28
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    i przy jakim natęzeniu zgasi jeszcze łuk przy rozłączeniu

    > Ale dla trójfazowej na kazdy z torów czy lacznie?
    > Czy dla 40A to bedzie 40A na L1, 40A na L2, 40A L3 czy 40A dla L1+L2+L3?

    raczej na każdą z osobna...

  • 10. Data: 2010-08-18 15:31:40
    Temat: Re: Ró?nicówka - jak czytaa oznaczenie
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

    > Jak masz ciasno, to wstaw wylacznik roznicowonadpradowy, nap. taki
    > <http://www.moeller.pl/DesktopDefault.aspx?PageID=29
    1>. Zajmuje tyle co
    > roznicowka, tylko drogie sa troche :(

    No właśnie widziałem to na aledrogo (w klasie B na 10A albo 16A - nie
    pamiętam). Cena 50zł brutto. I tak się zastanawiam.
    Pozdr.
    Krzysiek