  • 11. Data: 2022-08-31 14:02:19
    Temat: Re: Roznicówka przy basenie
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 31/08/2022 13:53, Janusz wrote:
    > Po co karmisz tego troll-a i z kibla wyciągasz?

    To rodzaj terapii. Kiedy dostanie strzała w psyk za każdym razem kiedy
    powie jakiś debilizm (czli w sumie zawsze), w końcu się obrazi i sobie
    pójdzie, jaki kiedyś Expert obraził się na cały świat.

    Jak mu pozwlisz pisać te debilizmy bez reakcji to efekt masz w postaci
    zasrania grupy setkami śmieci wyciągniętych z netu. Jemu do srania po
    grupie nie trzeba wcale interakcji z kimkolwiek ale interakcja może go w
    końcu zmęczy. Nawet schizofrenik w końcu sobie zdaje sprawę z choroby.

  • 12. Data: 2022-08-31 14:21:54
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2022-08-31 o 04:32 -0700, WS napisał:
    > Jeśli ma PE na obudowie, to można przed różnicówką rozdzielić N na
    > "PE" i N i też ją dać

    Wówczas obudowa może zacząć kopać i/lub wyzwalać różnicówkę. W
    zależności od tego, jaki to N ma potencjał względem lokalnego
    otoczenia - a czasem może to być nawet kilkadziesiąt voltów. Potencjał
    ten zależy od wielu czynników, m.in. skąd to N pochodzi i jakiej mocy
    urządzenia zasila (oczywisty problem nierówności obciążenia w
    sieciach 3F pomijam).

    Mateusz

  • 13. Data: 2022-08-31 14:57:02
    Od: WS <L...@c...pl>

    środa, 31 sierpnia 2022 o 14:21:57 UTC+2 Mateusz Viste napisał(a):
> [...]
    > ten zależy od wielu czynników, m.in. skąd to N pochodzi i jakiej mocy
    > urządzenia zasila (oczywisty problem nierówności obciążenia w

    Rozumiem, że to jest stara instalacja 2 przewodowa z zerowaniem i to dokładnie tak
    jest połączone, tzn. do gniazda idzie zero i faza, "zero" podpina się do bolca
    uziemiającego i jednego wtyku w kontakcie...
    Czyli to w sumie niczego nie zmienia...

  • 14. Data: 2022-08-31 16:28:32
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-08-31 o 14:02, heby pisze:

    > To rodzaj terapii. Kiedy dostanie strzała w psyk za każdym razem kiedy
    > powie jakiś debilizm (czli w sumie zawsze), w końcu się obrazi i sobie
    > pójdzie, jaki kiedyś Expert obraził się na cały świat.
    Raczej wątpię, będzie go to bardziej podkręcać.

    > Jak mu pozwlisz pisać te debilizmy bez reakcji to efekt masz w postaci
    > zasrania grupy setkami śmieci wyciągniętych z netu.

    Ja tego już nie widzę, mam spokój. Podobnie jak z jeszcze jednym
    troll-em, nawet nie będę wymieniał żeby nie ruszać gówna.

    Jemu do srania po
    > grupie nie trzeba wcale interakcji z kimkolwiek ale interakcja może go w
    > końcu zmęczy. Nawet schizofrenik w końcu sobie zdaje sprawę z choroby.
    Nie, odwrotnie, nakręca. To właśnie brak reakcji w końcu zniechęci go.

    --
    Janusz

  • 15. Data: 2022-08-31 17:26:54
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 31 August 2022 at 13:17:02 UTC+2, heby wrote:
    > I znajomy uzywa grzałek basenowych, przewidzianych do pracy z wodą z
    > chlorem, oraz ma bezpieczne połaczenia tych grzałek tak aby jakiś drut
    > nie wpadł do basenu?
    > To te grzałki znajmowego są na plazmę z napędu warp?
    > Po nic. Ludzie, w przeciwieństwoe do Ciebie, nie są brudasami i mają
    > wodę czystą.
    po co znów dupe zawraca
    niech bierze swoje leki
    bo przyjdzie siostra i da zastrzyk
    -----

    Te grzalki to smiertelne niebezpieczeństwo, bo za 100.razem ich nie wyłączy,
    wskakując do basenu

    Maly basen to zawsze brudna woda, bo wody malo a toksyn w powietrzu dużo

    Naslonecznienie w 2022 roku podwoilo się bo liczba plam na sloncu wzrosla z 45 do 90.

    I glony rosną bujnie w wodzie jak nigdy
    a chemia basenowa jest trująca i rakotwórcza, bo oparta na chlorze, dzialającym
    destrukcyjnie na płuca.

    Woda w rzece jest zdrowa bo napowietrzona i nasloneczniona, czyli nasycona ozonem,
    który niszczy toksyny, algi, glony, bo je utlenia i opadaja na dno rzeki, a strumień
    wody je wyplukuje i przenosi daleko w dół rzeki.

    Basenik przy domu ok do moczenia nóg ale nigdy do pływania, aby do płuc nie dostawaly
    się toksyny, patogeny z wody

    A jak woda ciepła to mamy hodowle legionelizy, czyli strasznej choroby zapalenia
    pluc, groźniejszej od koronawirusa

    i dlatego walą do basenów cale kontenery chloru

    Jedyna naturalna dezynfekcja wody w basenie to nawietrzanie tlenem, aby pod wpływem
    UV powstał ozon, który utlenia algi, patogeny, toksyny.

    Czyli solarna pompa, napowietrzająca wodę, zasilana niskonapięciowo, czyli
    bezpieczna.

    Tak sie dzisiaj napowietrza wode w Odrze, bo tyle jest glonów pod wpływem wysokiej
    temperatury

    Woda w Ogrze chociaz płynie i napowietrza się mieszając, a woda w basenie jest
    martwa, stojąca i dlatego niezdrowa, bo skażona legionelizą i dlatego tak wiele osób
    choruje po kąpieli w domowym baseniku

  • 16. Data: 2022-08-31 19:00:27
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2022 o 13:32 WS <L...@c...pl> pisze:

    > No, zależy od pompy, jeśli nie ma podpięcia PE (II klasa ochronności) to
    > wpięcie różnicówki nie zaszkodzi - o taką sytuację mi chodziło.
    > Jeśli ma PE na obudowie, to można przed różnicówką rozdzielić N na "PE"
    > i N i też ją dać, ale (raczej?) nie będzie to zgodne z przepisami... :(

    Czemu nie? - rozdziela PEN na PE + N, punkt rozdziału uziemia i ma
    zgodnie ze sztuką. Z sieci TN-C robi TN-S a w zasadzie bedzie miał TN-C-S
    bo część zostanie po staremu.

    TG

  • 17. Data: 2022-08-31 19:29:30
    Od: WS <L...@c...pl>

    środa, 31 sierpnia 2022 o 19:00:30 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    > Czemu nie? - rozdziela PEN na PE + N, punkt rozdziału uziemia i ma
    > zgodnie ze sztuką. Z sieci TN-C robi TN-S a w zasadzie bedzie miał TN-C-S
    > bo część zostanie po staremu.

    Oczywiście przerobić można wszystko, ale było "Do ogrodu mam pociągniety przewód
    L+N." czyli zakładam, że wymiana przewodu nie wchodzi w grę, a przepisowych 10/16mm2
    pewnie nie ma...
    a w takiej sytuacji tą różnicówke najprościej wsadzić przy gniazdku, czyli tam
    rozdzielić...

  • 18. Data: 2022-08-31 22:37:05
    Od: Uzytkownik <adres@serwer>

    W dniu 31.08.2022 o 19:29, WS pisze:

> [...]
    pewnie nie ma...
    > a w takiej sytuacji tą różnicówke najprościej wsadzić przy gniazdku, czyli tam

    Panowie przestańcie rozdzielać to co jest nierozdzielne.

    Aby móc dokonać rozdziału PEN na PE i N to po pierwsze sieć zasilająca
    musi być w układzie TN. Jeżeli sieć jest w układzie TT to nie wolno
    niczego dzielić, bo tam PEN w ogóle nie ma. Jest tylko L i N.

    Po drugie zakładając, że jest to sieć TN. Aby dokonać rozdziału PEN to
    przekrój przewodu PEN doprowadzonego do miejsca podziału nie może być
    mniejszy jak 10mm2 dla miedzi lub 16mm2 dla aluminium.

    Po trzecie nie uziemiamy "punktu podziału", ale uziemiamy przewód PE.
    Nie wiem skąd się biorą tego typu "mądrości" o "uziemianiu punktu
    rozdziału"?

    Po czwarte w jakiej klasie ochronności jest ta pompa? W pierwszej czy w
    drugiej? Jeżeli w drugiej to nie zrobimy żadnego rozdziału, bo i nie ma
    do czego podłączyć tego przewodu PE.

    Jeżeli jest w pierwszej klasie ochronności to pompa powinna być
    uziemiona i to jak najbliżej tego basenu. Niezależnie od tego czy
    doprowadzony przewód spełnia wymagania aby być przewodem PEN, a układ
    sieci to TN to przewód PE powinien być uziemiony jak najbliżej basenu.
    Jeżeli doprowadzone są tylko przewody L i N to można zawsze wykonać
    uziemienie i podłączyć do niego lokalnie przewód PE czy to w przypadku
    sieci TT czy też tworząc tzw. wyspę TT w sieci TN. Jeżeli decydujemy się
    na utworzenie lokalnej ochrony typu TT to należy pamiętać, że wymagana
    jest w tym przypadku ochrona różnicowo-prądowa 2-stopniowa. Czyli jako
    pierwszy powinien być zamontowany wyłącznik różnicowo-prądowy selektywny
    100 lub 300mA, a jako kolejny stopień wyłącznik różnicowo-prądowy
    przeciwporażeniowy 30mA.

  • 19. Data: 2022-08-31 23:50:01
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2022 o 22:37 Uzytkownik <adres@serwer> pisze:

    > Po trzecie nie uziemiamy "punktu podziału", ale uziemiamy przewód PE.
    > Nie wiem skąd się biorą tego typu "mądrości" o "uziemianiu punktu
    > rozdziału"?

    Przewód PE łączymy z GSU gdy rozdział jest w złączu kablowym.
    Jeśli rozdział jest w rozdzielnicy to z GSU łączymy PEN, którego zacisk
    jest punktem rozdziału.

    TG

  • 21. Data: 2022-08-31 23:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Gorbaczuk g...@a...pl ...

    > Zainteresuj się jaki masz przekrój kabla zasilającego pompę, jak
    > jest całkowita długość zasilania od rozdzielni i jakie jest
    > zabezpieczenie na tym obwodzie.

    B20
    Kabel 2,5, czarny, w ziemi, specjalnie do takich zastososwań.
    Długośc - około 15m

    > Bez PE nie będzie upływu prądu do ziemi i różnicówka (w przypadku
    > awarii pompy) zadziała tylko wtedy gdy ktoś dotknie pompy.

    > Masz PE czy PEN w instalacji? - bo chyba mieszasz.

    Na tej czesci domu mam tylko L + N, bez roznicówki. Tylko bezpiecznik.

    > Przed różnicówką PEN musi się rozdzielić na PE + N.
    > W twoim przypadku kupiłbym szpilki na alle (są np 6m poniżej 200
    > zł) wbił w ziemię przy tej pompie, rozdzielił przewód PEN na N+PE
    > i zrobił porządna ochronę przy basenie.

    Tak chce własnie zrobić.
    Ale zaciekawiło mnie, jak to działa.
    Jeżeli poprowadziłbym takie rozdzielenie N przed róznicówka, tak jakby
    na 2 x N (no bo przeciez w takiej instalacji N robi za uziemienie) to
    czy to by zadziałało a raczej dlaczego nie...?

    Co własciwie sprawdza roznicówka badajac czy prad na wejsciu i na
    wyjsciu sie zgadza?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Ludzie nie mają problemów, tylko sobie sami je stwarzają"