  • 41. Data: 2022-09-05 12:03:21
    Temat: Re: Roznicówka przy basenie
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 5 September 2022 at 10:48:51 UTC+2, WS wrote:

    > No nie...
    pompa zanurzeniowa w basenie to pewna śmierc od porażenia elektrycznego.

    Nigdy żadnej pompy w wodzie.

    Tylko plastikowe rury w wodzie basenu, a pompa w domu

    Grzanie wody tylko solarne, solarnymi kolektorami z grawitacyjnym obiegiem wody, bez
    prądu

    I żyjemy o 20 lat dłużej bez karetki, szpitala i reanimacji.

  • 42. Data: 2022-09-05 12:39:23
    Od: WS <L...@c...pl>

    poniedziałek, 5 września 2022 o 12:03:22 UTC+2 mant... napisał(a):

    > Tylko plastikowe rury w wodzie basenu, a pompa w domu

    tak, pompa najlepiej ręczna ;) a jeśli już elektryczna to woda destylowana w basenie,
    żeby prądu nie przewodziła ;)

    w sumie to można jeszcze podpiąć przez transformator separujący ;)

  • 43. Data: 2022-09-05 15:15:00
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 5 September 2022 at 12:39:25 UTC+2, WS wrote:

    > tak, pompa najlepiej ręczna ;) a jeśli już elektryczna to woda destylowana w
    basenie, żeby prądu nie przewodziła ;)

    > w sumie to można jeszcze podpiąć przez transformator separujący ;)
    po co to sranie

    żadnej pompy elektrycznej w wodzie i żyjemy bez basenowych trupów w rodzinie

    pompa w domu, a do basenu prowadzą jedynie plastikowe węże z wodą

    Tylko takie rozwiązanie jest bezpieczne i powszechnie stosowane na świecie

  • 44. Data: 2022-09-14 22:54:14
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 05.09.2022 o 07:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik yabba ...@...pl ...

    > Skad miałbym to wiedziec?

    Z umowy z dostawcą energii?

    > Jezeli byłaby przypadkiem TT i nie wolno łaczyc bolca z N to z czym
    > nalezałoby go połączyc? To jest osiedle domów z lat 90 i wiekszosc
    > domów ma instalacje dwuzyłowe, bez przewodów ochronnych.

    Wtedy oddzielne uziemienie i dwie różnicówki w szeregu.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba