  • 11. Data: 2012-09-20 09:48:12
    Temat: Re: Rozpoczęcie sezonu grzewczego
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    news:505ac465$1@news.home.net.pl...
    > Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Ja mam stale 21,5 stC ciągle wietrząc ale mam reku ;-)

    21,5 ok, ale 24 to ja w upalne dni miałem przy zamkniętych oknach.

    Marek

  • 12. Data: 2012-09-20 10:04:03
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > 21,5 ok, ale 24 to ja w upalne dni miałem przy zamkniętych oknach.

    On koloryzuje, jak zwykle ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 13. Data: 2012-09-20 10:05:14
    Od: Ariusz <a...@i...eu>

    W dniu 2012-09-20 08:00, 4CX250 pisze:
    > w wiadomości news:505a4259$1@news.home.net.pl...

    > Taaaa. Im bardziej wietrzysz tym cieplej...
    > A nie. Ty mieszkasz w Afryce.
    >

    > Marek

    U mnie również na górze około 22-23 mimo wietrzenia. Na dole około
    21-22. Chętnie bym przepalił kominkiem ale nie chcę zbytnio nagrzać w domu.
    Od wczorajszego wieczora ciągle pada (w końcu) więc pewnie dziś
    wieczorem przepalę kominkiem by chociaż pranie schło.

    Ariusz

  • 14. Data: 2012-09-20 10:12:44
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Ariusz" napisał w wiadomości grup
    > U mnie również na górze około 22-23 mimo wietrzenia.

    A ile na górze miałeś w upały?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 15. Data: 2012-09-20 10:46:20
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@i...eu> napisał w wiadomości

> [...]
    > Od wczorajszego wieczora ciągle pada (w końcu) więc pewnie dziś wieczorem
    > przepalę kominkiem by chociaż pranie schło.

    To ja mam jakiś dziwny dom, bo w lecie na górze mam przeważnie chłodniej niż
    na dole. Ale to chyba wina za dobrego ocieplenia skosów. :))) Tylko dwa
    pomieszczenia na górze są wyjątkowo cieplejsze. Jedno to pokój od południa z
    ogromnym oknem przez które to pomieszczenie jest dość znacznie nagrzewane, a
    drugie to moja kanciapa warsztacik a zarazem miejsce w którym chodzą na
    okrągło różne urządzenia podtrzymujące życie domu. No ale w tym
    pomieszczeniu tylko jedno okno dachowe 78x118 jest.
    W kominku jeszcze nie palę i nie planuję palić dopóki temperatury na
    zewnątrz nie spadną długotrwale poniżej 10stC.
    W sumie, mógłbym już przestawić w dół próg temperatury przełączania solarów
    tak aby już grzać podłogówkę solarami ale to tez jeszcze za wcześnie trochę.

    Marek

  • 16. Data: 2012-09-20 11:17:02
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > To ja mam jakiś dziwny dom, bo w lecie na górze mam przeważnie chłodniej
    > niż na dole. Ale to chyba wina za dobrego ocieplenia skosów. :)))

    Dziwny o tyle, ze nie ma w nim zjawiska konwekcji. :-)

    Pozdro.. TK

  • 17. Data: 2012-09-20 12:49:07
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Użytkownik "4CX250" <t...@p...ornet.pl> napisał w wiadomości

    > Dziwny o tyle, ze nie ma w nim zjawiska konwekcji. :-)

    Zjawisko jest, tylko wentylacja nie pozatykana.

    Marek

  • 18. Data: 2012-09-20 14:05:39
    Od: Ariusz <a...@i...eu>

    W dniu 2012-09-20 10:12, quent pisze:
    > Użytkownik "Ariusz" napisał w wiadomości grup
    >
    > A ile na górze miałeś w upały?

    Mimo 25 cm wełny w upalne dni (ponad 30) bywało po 25-26. W upały w
    dzień wszystkie okna były pozamykane i wietrzenie tylko nocą.

    Ariusz

  • 19. Data: 2012-09-20 15:37:09
    Od: Ariusz <a...@i...eu>

    W dniu 2012-09-20 12:49, 4CX250 pisze:

    > Zjawisko jest, tylko wentylacja nie pozatykana.
    >
    > Marek

    Czy jest wentylacja, czy jej nie ma to i tak gorące leci do góry.
    Zjawisko termoklia występuje ale raczej nie w powietrzu.

    Ariusz

  • 20. Data: 2012-09-20 15:50:12
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Czy jest wentylacja, czy jej nie ma to i tak gorące leci do góry.
    > Zjawisko termoklia występuje ale raczej nie w powietrzu.

    Więc wróćmy do początku.
    Wentylacja na parterze przechwyci część tego lżejszego ciepłego powietrza,
    po drugie zamknięte drzwi pomieszczeń na górze znacznei utrudniają, po
    trzecie wentylacja na górze plus otwieranie okien swoje też robi.
    U mnie przeważnie sa otwarte okna na górze więc te pomieszczenia są naprawdę
    chłodniejsze w lecie niż te na dole.

    Marek