  • 21. Data: 2012-09-20 16:31:14
    Temat: Re: Rozpoczęcie sezonu grzewczego
    Od: Ariusz <a...@i...eu>

    W dniu 2012-09-20 15:50, 4CX250 pisze:
    > Użytkownik "Ariusz" <a...@i...eu> napisał w wiadomości

    > Więc wróćmy do początku.
    > Wentylacja na parterze przechwyci część tego lżejszego ciepłego
    > powietrza, po drugie zamknięte drzwi pomieszczeń na górze znacznei
    > utrudniają, po trzecie wentylacja na górze plus otwieranie okien swoje
    > też robi.
    > U mnie przeważnie sa otwarte okna na górze więc te pomieszczenia są
    > naprawdę chłodniejsze w lecie niż te na dole.
    >
    > Marek

    No fakt przy pozamykanych drzwiach - zwłaszcza jak masz klatkę schodową
    - u mnie wszystko jest otwarte - może być tak, że powietrze, a właściwie
    wentylacja działa niezależnie. Choć na zdrowy rozum warunki ciężkie do
    zachowania - bo nawet okresowe otwarcie drzwi powoduje spore
    podciśnienia/nadciśnienia i mieszanie się powietrza.

    Bardziej mnie jednak zastanawia skąd u ciebie na górze zimniejsze
    powietrze napływa do tych pomieszczeń. Bo na zewnątrz im bliżej gruntu
    tym zimniej. kolejna rzecz to ziemia już chyba na 1,5 m ma dość niską
    stałą temp. oko 6 st.C i to zimno wędruje do góry.
    No i wietrzenie - jeżeli po upalnym dniu nawet w nocy na zewnątrz jest
    ponad 20 st. to ciężko schłodzić pomieszczenie.

    To co piszesz wydaje się dalece nieprawdopodobne choć pewnie możliwe.

    Ariusz

  • 22. Data: 2012-09-20 18:52:19
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

> [...]
    > ponad 20 st. to ciężko schłodzić pomieszczenie.
    >
    > To co piszesz wydaje się dalece nieprawdopodobne choć pewnie możliwe.

    Otwierając okna na górze na noc (sypialnia i pokoje reszty domowników)
    oziębiają się wnętrza więc i ściany. Na dole oprócz gospodarczego, gdzie
    jest często uchylone na noc, reszta jest zamknięta.

    Marek

  • 23. Data: 2012-09-21 20:44:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.09.2012 08:00, 4CX250 pisze:

    > Taaaa. Im bardziej wietrzysz tym cieplej...

    Nie "im bardziej".

    Swoją drogą dobrze że zauważyłeś istnienie różnych stopni wietrzenia -
    to jest jeden z czynników.

    > A nie. Ty mieszkasz w Afryce.

    Nie. Pod Warszawą.

  • 24. Data: 2012-09-21 20:48:00
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.09.2012 09:48, 4CX250 pisze:

    > 21,5 ok, ale 24 to ja w upalne dni miałem przy zamkniętych oknach.

    Mam nieduży i porządnie (własnoręcznie) ocieplony domek na działce z
    lekko południowym spadkiem, celowo ustawiony w linii północ-południe -
    największe okna (w tym i drzwi balkonowe oraz tarasowe) są skierowane na
    południe, a od północy okna są małe.

    Nie moja wina, że twój dom gorzej trzyma ciepło.

  • 25. Data: 2012-09-21 21:22:45
    Temat: Re: Rozpocz?cie sezonu grzewczego
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2012-09-19 22:26, ceownik pisze:
    > Kiedy Panocki rozpoczynacie grzanie w swoich kominkach/kot?ach co by sie
    > mury nie wych?odzi?y i wilgoci nie wytworzy?y, a rachunki nas co by nie
    > wkur...?y ???

    Ja grzeję wodę piecem (drzewem) i od kilku dni puszczam obieg na
    kaloryfery na 2-3 godziny wieczorem.

    Dzisiaj rano skrobałem szyby w aucie. Było -1.

    Przed chwilą przeprosiłem się z kominkiem - idę dołożyć drzewa :)

    Pozdry,
    MW

  • 26. Data: 2012-09-21 21:49:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.09.2012 21:22, wolim pisze:

    > Dzisiaj rano skrobałem szyby w aucie. Było -1.
    >
    > Przed chwilą przeprosiłem się z kominkiem - idę dołożyć drzewa :)

    To ja miałem upał: plus pół. Ale też skrobałem. Arbuzy, o dziwo, jeszcze
    żyją ;)

  • 27. Data: 2012-09-21 22:03:41
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    ceownik pisze:
    > może ocieplili stryopianem 2cm w celach estetycznych

    Myślę, że wcale nie ocieplili. Niewiedza, czy koszty, a może
    nieuczciwość, ciekawe.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 28. Data: 2012-09-21 23:45:19
    Od: "ceownik" <c...@w...pl>

    +2cm :)

  • 29. Data: 2012-09-22 19:31:55
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    wiadomości news:505cb5ab$1@news.home.net.pl...

    > Nie. Pod Warszawą.

    Aaa. No to trochę się zgadza. Mentalnie afryka :)))))

    Marek

  • 30. Data: 2012-09-22 19:37:22
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    wiadomości news:505cb660$1@news.home.net.pl...

    > Nie moja wina, że twój dom gorzej trzyma ciepło.

    A dodobrze mówiłem że afryka...
    Zobacz sobie położenie (wysokość npm) mojego domu i twojego. Może do jakiś
    wniosków dojdziesz.
    A mentalnie to miałem na myśli to, że często bywam w Zakopanem i co rusz
    Warszawiaka spotykam to po dłuższej rozmowie okazuje się że z Warszawą
    ma tylko tyle do czynienia, że albo do Warszawy przyjeżdża na 5 pracy z
    Białegostoku, albo mieszka nie w Warszawie ale pod Warszawą do której
    dojeżdża pierwszym transportem z mlekiem.
    Do ciebie osobiscie nic nie mam ale niestety snam sporo tych "Waszawiaków"
    spod Warszawy. Dzikusy.

    Marek