  • 11. Data: 2009-09-04 12:43:38
    Temat: Re: Rozprowadznie deszczowki - moj pomysl
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    > Według prognoz pogody, ulewa może dostarczyć około 10mm wody na
    > godzinę(wtedy naprawdę mocno leje), co daje 10l na każdy m2
    > powierzchni(płaskiej) również na 1 godzinę.
    > Zakładając że leje 10 godzin z taką intensywnością to z 1m2 mamy 100l
    > wody. Przy powierzchni dachu 100m2(w rzucie poziomym) mamy 1 kubik wody.
    Taaa... Pod rurą, którą płynie z cirka 50 m2, mam wymurowany z odpadów
    zbiornik jakieś 1500 litrów. Wczoraj prawie drugie tyle wyleciało klapką
    rewizyjną, a padało tylko kilkanaście minut. Później też, ale to już był
    kapuśniaczek. To nie była największa ulewa w tym roku. Centrum o rzut
    beretem majstra od stolycy.

  • 12. Data: 2009-09-04 12:46:35
    Od: Rafal <r...@o...pl>

    Jacek Filipkiewicz pisze:

    > wpisz w google frazę "w ciągu godziny spadło", a na pierwszej stronie
    > z wynikami spotkasz się z conajmniej kilkoma takimi opadami
    >

    > pzdr filip

    No OK, idąc za ciosem sprawdź co powie google o: "w ciągu doby spadło"
    Pomijam ekstrema ze świata, bo wtedy to kanalizacja nie odbiera, a i
    żadna studnia nie da rady.

    No i należy dodać błąd w moich obliczeniach do którego się oczywiście
    przyznaję..

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 13. Data: 2009-09-04 14:16:48
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    Piotr pisze:
    > Witam
    > Chcialbym przedstawic moj pomysl na rozprowadznie deszczowki - czy takie
    > rozwiazanie "zda egzamin".
    > Dzialka piaszczysta, powierzchnia dachu 200 m2 - dach kopertowy, 6 rur
    > spustowych z rynien.
    > Do kazdej z rur spustowych chce dolaczyc rure drenazowa (taka zolta z
    > dziurami z Castoramy). Dlugosc rury okolo 4-5 m zakopana z malym spadem
    > w ziemi i obsypana zwirem.
    > Jest to chyba najprostrza wersja odprowadzania wody - nie chce mi sie
    > bawic w jakies studnie chlonne itp. Co o tym sadzicie?

> [...]
    jest szansa, ze dren dość szybko sie zamuli.... Przed właczeniem wody do
    drenu powinien być jakiś odstojnik

    pozdrawiam
    Michał

  • 14. Data: 2009-09-04 14:23:04
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    Rafal pisze:

> [...]
    > wody. Przy powierzchni dachu 100m2(w rzucie poziomym) mamy 1 kubik wody.
    > Czyli Twój dach ma w przybliżeniu 1000m2 (albo 4000m2 gdy masz 4
    > zbiorniki po 10m3) - mieszkasz na stadionie?;)
    >

    > Wracając do pytania wątkotwórcy..
    > Przy powierzchni dachu 200m2 przy mojej hipotetycznej ulewie, zbierze
    > się 2m3 wody, czyli jakieś 300l z hakiem na drenaż. Jeżeli nie będziesz
    > żałował żwiru przy zasypywaniu drenażu(właściwie to pod drenażem)
    > powinno być OK. Dodatkowo odsuną bym rurę rozsączającą od domu
    > przynajmniej kilka metrów, co by fundamentów niepotrzebnie nie podlewać.

    Zanim wyciągniesz dalej idące wnioski sprawdz obliczenia... ;)

    pozdrawiam
    Michał

  • 15. Data: 2009-09-04 17:22:02
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@n...tlen.pl> napisał w wiadomości

    > Chcialbym przedstawic moj pomysl na rozprowadznie deszczowki - czy takie
    > rozwiazanie "zda egzamin".
    > Dzialka piaszczysta, powierzchnia dachu 200 m2 - dach kopertowy, 6 rur
    > spustowych z rynien.

    a ja mam pytanie jak zatrzymac czesc tej deszczowki do wykorzystania w
    celach gospodarczych. Odplyw z rynien moglby isc do studni w ziemi z kilku
    kregow betonowych. Ze studni odplyw do rowu na odpowiednio duzej wysokosci,
    zeby sie z niej nie przelewalo. Jak zaizolowac te studnie tak, zeby woda z
    niej nie uciekala, bo grunt suchy i piaszczysty. Moze zamiast kregow
    betonowych zakopac plastikowy pojemnik na 1000l. Tylko to troche malo
    bedzie. Ew. pojemnik na szambo, ale one maja chore ceny.

    --
    pozdr Z.

  • 16. Data: 2009-09-04 20:04:24
    Od: Lisciasty <l...@g...com>

    On 4 Wrz, 11:01, Piotr <p...@n...tlen.pl> wrote:
    > Jest to chyba najprostrza wersja odprowadzania wody - nie chce mi sie
    > bawic w jakies studnie chlonne itp. Co o tym sadzicie?
    >
    > Piotr

    Wkop ze 2 duże beczki plastikowe pod ziemią, podziurawiwszy je
    uprzednio.
    Posadź orzech włoski obok i patrz jak zapiernicza w górę :>

    Pzdr.
    L.

  • 17. Data: 2009-09-04 20:40:16
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    [...] Chyba nic nie wymyśliłeś odkrywczego, setki ludiz tak robi, o ile mają
    dośc piaszczystą glebę, ja mam gline więc jedynie studnie chłonne (i to ze
    dwie - 240 m2 dachu). A nazywa się to drenaż rozsączający...

    --
    Mariusz

  • 18. Data: 2009-09-05 09:22:12
    Od: "qaz" <q...@w...pl>

> [...]
    > Jest to chyba najprostrza wersja odprowadzania wody - nie chce mi sie
    > bawic w jakies studnie chlonne itp. Co o tym sadzicie?

    U mnie takie coś działa (tymczasem przynajmniej) ale grunt mam taki, że z
    36m3 wody wylanej na strop w ciągu trzech dni (żeby się nie wyrażać) ani
    kropla do sąsiada nie poszła (działka pochyła)
    qaz