  • 11. Data: 2009-08-30 09:31:17
    Temat: Re: Rozszerzalność cieplna posadzki z ogrzewaniem podłogowym-obliczenia
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    > U mojej kolezanki fugi przy scianach miedzy cokolem a posadzka w
    > niektorych miejscach odprysnely, no ale tam plyta chyba pracuje
    > najbardziej.

    A tam sie nie powinno dać silikonu?
    No przynjamniej jak tak chcę tak zrobić,że między podłogą a cokołem dać
    silikonowe fugi.
    Bo przecież podłoga pracuje a ściany już mniej.

    Pozd

  • 12. Data: 2009-08-30 09:35:27
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Stolat" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

    > No bo siatka jest :) i pęka pod siatką pewnie.

    > No to ty dobrym klejem robiłeś, bo są jeszce jakieś glazurniki,skałki,
    > buldfixy i inne lowcostowe kleje.

    Mapei Glazurnik to był- kilkanaście zł za worek

    Kris

  • 13. Data: 2009-08-30 14:08:59
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > A tam sie nie powinno dać silikonu?
    > No przynjamniej jak tak chcę tak zrobić,że między podłogą a cokołem dać
    > silikonowe fugi.
    > Bo przecież podłoga pracuje a ściany już mniej.

    Wydaje sie to byc logiczne, ale zrobili jej jak zrobili. Czlowiek bierze
    fachowcow z nadzieja, ze sie znaja. :-)

    Pozdro.. TK

  • 14. Data: 2009-08-30 15:05:48
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Stolat" napisał:
    > Tak mnie dzisja naszła chęć policzenia o ile się rozszerza płyta z
    > ogrzewaniem podłogowym w kuchni :).
    > Minimalne wydłużenie 0,45 mm słownie 0,45 milimetra :)
    > A maksymlane to wychodzi 1,35 mm.

    dlatego jak ktoś się zastanowił to stwierdził że nie ma sensu stosować
    dylatacji na długościach posadzek mniejszych niż 10m:O)

    powyżej 10m to już te centymetry ci wyjdą:O)

  • 15. Data: 2009-08-30 20:20:46
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Użytkownik "Stolat" <c...@g...pl> napisał w wiadomoœci

    > Wydaje sie to byc logiczne, ale zrobili jej jak zrobili. Czlowiek bierze
    > fachowcow z nadzieja, ze sie znaja. :-)

    Ja nie mam silikonu i nic nie peka.
    Dzisiaj z ciekawości dokładnie wszystko obejrzałem.

    Kris

  • 16. Data: 2009-08-30 20:40:00
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> napisał w
    wiadomości news:h7e5ou$fqr$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > dlatego jak ktoś się zastanowił to stwierdził że nie ma sensu stosować
    > dylatacji na długościach posadzek mniejszych niż 10m:O)
    >
    > powyżej 10m to już te centymetry ci wyjdą:O)

    Dylatacje to nie tylko podlogowka, ale tez skurcz betonu podczas wiazania.
    Wymagane na powierzchniach pow. 40m^2, dlugosciach przekraczajacych 8m i
    powierzchniach gdzie dlugosc jednego boku jest wieksza od 2:1. U mnie bylo
    mniej peklo.

    Nie byles Ty czasem gargamelem? Jak tak to plonk nadal obowiazuje, ale nie
    chcial bym sie mylic.

    Pozdro.. TK

  • 17. Data: 2009-08-30 20:44:25
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Użytkownik "Maniek4" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Pewnie dlatego mój majster najbardziej zwracał uwage na dylatacje od
    > ścian, narożników itp.

    A tak sobie teraz czytam: jak Wy macie te posadzki porobione? Wychodzi mi że
    u Was płytki z podłogi dochodzą do cokolika i tak jest fuga. Wtedy
    prawdopodobne że pęka. U mnie majster zrobił najpierw podłoge- płytki
    dochodzą do gąbki dylatacyjnej i wtedy dopiero(po odcięciu nadmiaru gąbki
    kleił cokolik. To samo w łazienkach- kleił kafle na ścine ale zaczynał od
    drugiego rzedu od dołu. Jak skończyl ściane kleił podłogę(do gąbki
    dylatacyjnej) i po skończeniu podłogi kleił najniższy rząd kafelek na
    ścianach. Wszystko najpierw oczywiście wymierzył, wypoziomował itp.
    I wtedy nic nie ma prawa pękać. Płyta podłogowa jest w całości odylatowana
    gąbką od ścian.

    Kris

  • 18. Data: 2009-08-30 20:57:23
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    Maniek4 pisze:

> [...]
    > powierzchniach gdzie dlugosc jednego boku jest wieksza od 2:1. U mnie bylo

    Do tego nie trzeba dylatacji. Wystarczy pseudo nacięcie wylewki - czyli
    zrobienie takiego kontrolowanego pęknięcia.

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 19. Data: 2009-08-30 20:58:40
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Nie byles Ty czasem gargamelem? Jak tak to plonk nadal obowiazuje, ale nie
    > chcial bym sie mylic.

    Kilka tygodni temu zadałem mu to samo pytanie i się wyparł;))

    Kris

  • 20. Data: 2009-08-30 21:01:19
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > ścianach. Wszystko najpierw oczywiście wymierzył, wypoziomował itp.
    > I wtedy nic nie ma prawa pękać. Płyta podłogowa jest w całości odylatowana
    > gąbką od ścian.

    Tak to chyba powinno byc. Mozna zamiast piany po prostu kleic plytki w
    jakiejs odleglosci od sciany i tez bedzie git. Mialem taki patent, zeby
    zaczac klejenie od cokolika, ale ten mialby byc wkuty w tynk licujac z nim i
    dopiero klejenie posadzki. Nikomu tylko nie chce sie tego wkuwac, ale
    wygladalo by to moim zdaniem znacznie lepiej jak te odstajace cokoly
    wykanczane na sile jakimis patentami albo i nie.
    Ostatnio tez widzialem taka listwe przyklejana do sciany z jakby
    piaskowanego aluminium wysokosci ok. 4-5cm, wyprofilowana ciekawie gora do
    sciany a dolem od sciany, takie lekkie "S". Koszt tego to o ile dobrze
    pamietam 40zl metr biezacy. Nie tanie, ale jak dla mnie bardzo ladne, moze
    troche surowe, takie jak mi pasuje. :-)

    Pozdro.. TK