  • 21. Data: 2009-10-18 20:42:31
    Temat: Re: Rum a marynarze
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Marex napisal:
    > Swoją drogą - kiedys zastanawiałem się dlaczego Czesi i Austriacy mają
    > tradycję wytwarzania tak smacznego rumu?( czyzby tradycja Austrowęgierskiej
    > floty, tesknoty za utraconymi morzami-po 1918 r??

    No, byla sobie flota, byla:
    http://www.naval-history.net/WW1NavyAustrian.htm

    Na przyklad taki ladny pancernik:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/SMS_Viribus_Unitis

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 22. Data: 2009-10-19 12:00:01
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    kasa pisze:
    > use wikipedia Luke ;)
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Rum
    >
    > Dawniej był to trunek rabusiów, piratów, szmuglerów oraz handlarzy
    > niewolników i przez stulecia stanowił znaczący towar będący przedmiotem
    > przemytu.

    To ze rum robi sie z trzciny cukrowej, wydaje sie drugorzedne dla smaku
    (ale nie dla marki). Bimber jest bimber.

    Rum to alkohol doprawiany wanilią i cukrem. Pospolity rum "Seniorita"
    robi sie przypalajac na patelence cukier + cukier waniliowy do ciast
    i rozpuszczajac taka brunatna palonke (karmel) w alkoholu.

    Ale oczywiscie jak ktos juz ma na zbyciu bimberek, to o wiele lepiej
    zalac nim nasze polskie wisnie.

    pozdro
    --
    A S

  • 23. Data: 2009-10-19 15:15:41
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > To ze rum robi sie z trzciny cukrowej, wydaje sie drugorzedne dla smaku
    > (ale nie dla marki). Bimber jest bimber.

    To samo niby można powiedzieć o kazdym wysokoprocentowym alkoholu, a jednak
    nie jest to do końca prawdą.

  • 24. Data: 2009-10-19 15:39:39
    Od: "Marex" <m...@N...gazeta.pl>

    Andrzej S. <A_S@nie_nie.pl> napisał(a):

> [...]
    > robi sie przypalajac na patelence cukier + cukier waniliowy do ciast
    > i rozpuszczajac taka brunatna palonke (karmel) w alkoholu.

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/aa5f6424cf63373e
    .html Pozdrawia~M

  • 25. Data: 2009-10-19 16:42:12
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "T.M.F." napisał:

    > Nie ma w nich bakterii to jak sie maja psuc?

    skoro nie ma to co się z nimi stało?:O)

    > Po otwarciu i owszem, trzeba je zuzyc szybko.

    nieprawda, sprawdzone doświadczalnie:O)

  • 26. Data: 2009-10-19 19:08:39
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > skoro nie ma to co się z nimi stało?:O)

    A co sie mialo z nimi stac? Wody mineralne to albo wody oligocenskie,
    gdzie bakterie wyginely tysiace lat temu, bo z czego mialy pod ziemia
    zyc, albo woda czysta z dodatkiem soli mineralnych. W kazdym przypadku
    bakterie 1) nie maja skad sie tam wziasc, 2) z samych soli mineralnych
    nie wyzyja. Chyba, ze ci tam glony wyrosna.

    > nieprawda, sprawdzone doświadczalnie:O)

    Znaczy jak? Wypiles i wyzyles, czy zrobiles ilosciowe posiewy bakterii?

    http://idom.sourceforge.net/
    Teraz takze forum dyskusyjne
    Zobacz, wyslij uwagi, dolacz do projektu.

  • 27. Data: 2009-10-19 19:53:45
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "T.M.F." napisał:
> [...]
    > 1) nie maja skad sie tam wziasc, 2) z samych soli mineralnych nie wyzyja.

    ty mówisz poważnie?:O)
    wybacz, ale bakterie są wszędzie, pod ziemią, pod wodą, w lodzie i w
    miejscach gdzie nam wydawało by się że nie powinny, acha poza bakteriami i
    czym tam jesszcze w samej wodzie to są one jeszcze na w butelce (bo chyba
    nie wykopuje się ich z podziemia:O) są też w całej lini produkcyjnej
    zaajmującej się jej rozlewniem, więc żeby ich tam nie było to coś trzeba z
    nimi zrobić, pytanie co?:O)

    > Znaczy jak? Wypiles i wyzyles, czy zrobiles ilosciowe posiewy bakterii?

    zostawiłem otwartą na miesiąc i się nie zepsuła:O)

    p.s. bakterie to nie mamuty i nie wyginęły!:O)