  • 1. Data: 2009-04-03 13:24:17
    Temat: Rura z gazem i przyłącze elektryczne - głębokości, odstępy
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

    Witam,

    Planuję doprowadzenie prądu i gazu od granicy działki do domu i
    chciałbym się zorientować do jakich ograniczeń muszę się dostosować.

    W projekcie instalacji gazowej mam zapisane, że doprowadzenie gazu do
    budynku ma przebiegać na głębokości 0,8-1,0m (rura PE 32 lub 40).
    Głębokość ułożenia przyłącza elektrycznego nie jest określona (przewód
    YKY 4*10mm2).

    Znalazłem "ROZPORZĄDZENIE MINISTRA PRZEMYSŁU I HANDLU z dnia 14
    listopada 1995 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny
    odpowiadać sieci gazowe." i tam w załączniku jest podana odległość
    podstawowa dla kabli ziemnych elektroenergetycznych - 0,5m (mam nadzieję
    że ta wartość dotyczy mojej sytuacji). I teraz pytania:
    - czy ma znaczenie czy kable idą równolegle czy się krzyżują?
    - w rozporządzeniu nie ma nic o głębokościach - czy przewód elektryczny
    może przebiegać powyżej rury z gazem?
    - czy odległość 0,5m dotyczy także skrzynek gazowej i elektrycznej?
    Jakie ewentualnie inne rzeczy trzeba wziąć pod uwagę?

    Dzięki za pomoc.

    --
    Jacek Midura

  • 2. Data: 2009-04-03 18:43:37
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

    Jacek Midura pisze:
> [...]
    >
    > Znalazłem "ROZPORZĄDZENIE MINISTRA PRZEMYSŁU I HANDLU z dnia 14
    > listopada 1995 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny

    Jak na razie zauważyłem że powyższe rozporządzenie jest nieaktualne,
    zastąpione rozporządzeniem z 2001 roku, które stwierdza że "Odległości i
    wymagania dla gazociągów budowanych w obrębie [...] kabli energetycznych
    oraz innych obiektów budowlanych określają odrębne przepisy".

    Czy dobrze zgaduję że te "odrębne przepisy" to PN-91/M-34501
    "Skrzyżowania gazociągów z przeszkodami terenowymi" oraz PN-76/E-05125
    "Elektroenergetyczne i sygnalizacyjne linie kablowe. Projektowanie i
    budowa"?

    --
    Jacek Midura