  • 1. Data: 2013-07-27 11:42:12
    Temat: Rurki elastyczne do baterii
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    Czołem. Jeszcze kilka lat temu *elastyczne rurki do baterii* lubiły
    pękać ze skutkiem wiadomym. Zalecano wymianę na rurki sztywne, albo
    regularną wymianę rurek na nowe. Czy coś w tym względzie się zmieniło ?
    Patrzę w sklepie, a tu elastyczna rurka za 15 złotych ma 6 lat gwarancji.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2013-07-27 11:56:31
    Temat: Re: Rurki elastyczne do baterii
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 27 lipca 2013 11:42:12 UTC+2 użytkownik PeJot napisał:
> [...]
    A w arunkach gwarancji co?
    Pewnie ew wymiana pekniętej rurki na nowa;)
    A chata zalana;))

  • 3. Data: 2013-07-27 20:44:52
    Od: k...@g...com

> [...]
    >
    > O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
    >
    > "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest

    Wężyki zawsze były dobre. Ludzie nie potrafią ich przykręcać.

  • 4. Data: 2013-07-27 21:38:03
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2013-07-27 20:44, k...@g...com pisze:

    > Wężyki zawsze były dobre. Ludzie nie potrafią ich przykręcać.

    No dobra, jak mam w mieszkaniu 13 letnie wężyki z którymi nic się nie
    dzieje, to mam je wymienić na wsjakij słuczaj ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 5. Data: 2013-07-27 22:56:21
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 27 lipca 2013 21:38:03 UTC+2 użytkownik PeJot napisał:

> [...]
    >
    > O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
    >
    > "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest

    Wymieniłem po jakiś dziesięciu latach. Tak na wszelki słuczaj jak piszesz. Ale tylko
    przy bojlerze bo zdechł i do nowego poszły nowe. Jeszcze mam do spłuczki, taki
    plastikowy przezroczysty. Ma 25 lat. Reszta połączeń na sztywno. Tak sobie ostatnio
    pomyślałem żeby zanabyć takie z karbowanej rurki kwasoodpornej.

  • 6. Data: 2013-07-28 08:06:48
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Tak sobie ostatnio pomyślałem żeby zanabyć takie z karbowanej rurki
    kwasoodpornej.

    One są fajne pod kątem wytrzymałości, ale znacznie gorzej się uszczelniają,
    bo ich powierzchnia przylegania do uszczelki jesb bardzo nieduża, mają więc
    tendencję albo do przecięcia uszczelki albo do wciśnięcia jej do wewnątrz
    zaworu/rury/kształtki**

    **niepotrzebne skreślić

  • 7. Data: 2013-07-28 08:14:39
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    ps.com...
    W dniu sobota, 27 lipca 2013 11:42:12 UTC+2 użytkownik PeJot napisał:

    Wężyki zawsze były dobre. Ludzie nie potrafią ich przykręcać.

    Po naszymu pedziołbych że szło by się wadzić, a ofecjalnie powiem że możemy
    polemizować. Moje przypadki styczności z uszkodzeniem wężyków (a nie było
    ich tak wiele) dotyczyły głównie pęknięć elementów metalowych na skutek
    korozji, tzn długoletniego wykraplania się wilgoci na elementach metalowych
    wężyków od zimnej wody + ewnetualnie przecierania ich przez gospodynie
    domowe "samobieżnymi" środkami żrącymi typu cilit chrup chrup bang bang.
    Ostatni taki przypadek to wężyk z metalową wydłużką (jak do baterii)
    wydłużka przegniła, pękła i woda pooooooszła. Oczywiście stało się to w
    obiekcie handlowym w sobotnie popołudnie/wieczór gdy ciśnienie w sieci się
    zmieniało. Skutek: lokal zalany, panele położone dwa miesiące wcześniej
    szlag trafił, dodatkowo sklep odzieżowy zlokalizowany pod lokalem z awarią -
    całkowicie zalany, towar zniszczony.

  • 8. Data: 2013-07-28 11:48:32
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 28 lipca 2013 08:14:39 UTC+2 użytkownik Jackare napisał:
> [...]
    >
    > szlag trafił, dodatkowo sklep odzieżowy zlokalizowany pod lokalem z awarią -

    Teoretycznie wiem o czym rozmawiasz. Praktycznie wygląda to tak że prawie wszędzie
    gdzie widzę takie wężyki to są załamane albo skręcone albo jedno i drugie. Widywałem
    i takie co pakuły spod nakrętki wystawały, albo przykręcone do rury wystającej ze
    ściany albo typowej złączki do rur. Taki montaż jest powodem awarii a nie jakość
    wężyka. Oczywiście są i takie co same z siebie pękną. Jak tego są miliardy na Świecie
    to nie ma wafla że któryś pęknie. Ale takich z wadami co same pękną według mnie jest
    na tyle mało że żadnej statystyki nie da się zrobić. Od zawsze są pewne reguły
    montażu węży hydraulicznych, co prawda były wymyślane do koparek, siłowników itp. Ale
    odnoszą się i do takich prostaczych zastosowań jak wężyk do kranu albo spłuczki. Co
    do tych karbowanych. Widziałem łączniki z "O" ringami. Te nie mają prawa puścić.
    Widziałem i takie co po założeniu nakrętki końcówka była rozwalcowana na płasko. Nie
    widzę w takim rozwiązaniu że jest za mała powierzchnia styku. Z wężykami jest prosta
    zasada. Do uzyskania szczelności wystarcza silne przykręcenie ręką. Jeśli kapie po
    takim przykręceniu trzeba szukać dlaczego kapie a nie dojebywać żabką. Pisałem tutaj
    dawno temu o pewnym zdarzeniu. Sąsiedzi przywieźli z Izraela plastikowe krany.
    Śliczne. Takie cacuśne. Im się też podobały. Oglądałem jak były w pudełkach. Krany,
    wężyki, uszczelki. W komplecie plastikowy klucz co ma się omsknąć jak przykręcać z za
    dużą siłą. Przyszedł fachowiec i wszystkie krany popsuł. Przykręcał po swojemu.
    Pakuły i żabka, bo kto słyszał żeby plastikowym kluczem bez pakuł.