  • 1. Data: 2013-01-08 15:10:45
    Temat: Rysa na murowanej ścianie pokrytej płytami K-G
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    7 lat temu postawiłem ścianę murowaną z betonu komórkowego. Ściana została oklejona
    płytami na grzebień, wykończona i pomalowana. Niedawno pojawiła się rysa na jednym
    łączeniu. Jako, że planuję odświeżyć pokój chciałbym tą rysę usunąć. Ściana jest
    gładka jak lustro a rysa cienka jak włos. Samo wypełnienie rysy pewnie nic nie da a
    naklejenie fizeliny i szpachlowanie spowoduje, że powstanie garb i będzie go widać.

    Podpowiedzcie proszę co z tym zrobić?

    PC

  • 2. Data: 2013-01-08 15:29:21
    Temat: Re: Rysa na murowanej ścianie pokrytej płytami K-G
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 8 stycznia 2013 15:10:45 UTC+1 użytkownik PC napisał:

    > Podpowiedzcie proszę co z tym zrobić?

    Fizelina, szpachlowanie ;) Rozciagniesz "garba" na 50-60cm i nic nie bedzie widac! No
    chyba ze masz tam swiatlo pod bardzo duzym katem - wtedy zostaje zaszpachlowac troche
    wiekszy obszar. Mozesz tez sprobowac zamalowac jakas dobra farba lateksowa - one sa
    elastyczne i minimalnie sie rozciagaja, moze nie popusci :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 3. Data: 2013-01-08 15:49:30
    Temat: Odp: Rysa na murowanej ścianie pokrytej płytami K-G
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Właśnie na końcu tej ściany jest okno i wchodząc do pokoju garb będzie
    bardzo widoczny :(

    PC

  • 4. Data: 2013-01-08 16:27:31
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "PC" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup

    > Podpowiedzcie proszę co z tym zrobić?

    > PC

    Najprościek

  • 5. Data: 2013-01-08 16:30:52
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "PC" napisał w wiadomości grup

    > Właśnie na końcu tej ściany jest okno i wchodząc do pokoju garb będzie
    > bardzo widoczny :(

    Najprościej jest rozszerzyć tę rysę w kształt klina zdzierając przy okazji
    tekturę (są takie specjalne drapaki do tego) i wypełnić masą klejącą do płyt
    GK. Wtedy nie będzie garbu.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 6. Data: 2013-01-08 17:01:02
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Jak kleiłem płyty to łączenia wypełniałem właśnie klejem. Nawet specjalnie
    zostawiłem małą szparkę, żeby klej miał jak wejść w głąb. I w sumie metoda
    się sprawdziła. Pękło tylko w jednym miejscu - przy samym oknie - bo w
    czasie potwornych mrozów okno zostało na weekend uchylone.

    PC

  • 7. Data: 2013-01-08 20:24:17
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    PC wrote:
> [...]
    > lustro a rysa cienka jak włos. Samo wypełnienie rysy pewnie nic nie
    > da a naklejenie fizeliny i szpachlowanie spowoduje, że powstanie garb

    olać

    jest szansa że farba zalepi i rysa zniknie :)

  • 8. Data: 2013-01-09 11:03:58
    Od: s...@g...com

> [...]
    > wypełnienie rysy pewnie nic nie da a naklejenie fizeliny i szpachlowanie
    > spowoduje, że powstanie garb i będzie go widać.

    -Zamalować i może nie pęknie, albo
    -Zrobić szerszą szczeline i zakleic akrylem, zaszpachlować zamalować.
    -zamalować i nie przejmować się szczeliną. Taki lajf...

  • 9. Data: 2013-01-09 11:05:10
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "PC" napisał w wiadomości grup

    > Jak kleiłem płyty to łączenia wypełniałem właśnie klejem. Nawet specjalnie
    > zostawiłem małą szparkę, żeby klej miał jak wejść w głąb.

    Prawidłowo.

    > I w sumie metoda się sprawdziła. Pękło tylko w jednym miejscu - przy samym
    > oknie - bo w czasie potwornych mrozów okno zostało na weekend uchylone.

    No to skoro metoda działała, to sklej jeszcze raz i nie zostawiaj uchylonego
    okna :-)

    Pozdrawiam
    Ergie