  • 21. Data: 2010-01-21 18:50:17
    Temat: Re: Rysy w wylewce
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 19 Sty, 13:03, "marko1a" <m...@l...de> wrote:
    > Użytkownik "Marek" <m...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:3da8b867-e489-4dc6-9b09-

> [...]
    > 18stC.
    > Aby doszło do kondensacji temperatura posadzki musiałaby być więc poniżej
    > 18stC a nie jest.
    >
    > Wiesz już dlaczego grunt z posadzki przy jej rozkuwaniu jest suchy jak
    > pieprz?
    > Bo nie ma tam ani grama wilgoci chyba że rozlejesz wodę.
    >
    > Zdarza się może w sytuacjach sporadycznych że coś się wykrapla np. posadzka
    > podmarza ze względu na słabą izolacje pod spodem ale to są sporadyczne
    > przypadki które zresztą oznaczają nic innego jak błędy wykonawcze i muszą

    Przecietna wilgotnosc powietrza nie ma znaczenia - znaczenie maja
    przypadki skrajnej wilgotnosci, bo wtedy dochodzi do kondensacji .

    Grunt z posadzki jest suchy, tam, gdzie byl suchy, ale tam, gdzie
    grunty sa wilgotne , bedzie wilgotny, no ale zwykle i tak robi sie
    izolacje przeciwwilgociowa.

    Marek

  • 22. Data: 2010-01-22 07:34:03
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Marek" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
    >Przecietna wilgotnosc powietrza nie ma znaczenia - znaczenie maja
    >przypadki skrajnej wilgotnosci, bo wtedy dochodzi do kondensacji .

    Że co? Co ty za bzdury wupisujesz.
    Zresztą ta wypowiedzią postawiłes całą swoja wcześniejszą tezę do góry
    nogami.

    >Grunt z posadzki jest suchy, tam, gdzie byl suchy, ale tam, gdzie
    >grunty sa wilgotne , bedzie wilgotny, no ale zwykle i tak robi sie
    >izolacje przeciwwilgociowa.

    Nie zwykle ale zawsze i to obowiązkowo a tam gdzie jest wyjątkowa wilgotność
    robi się izolację ciężką.

    Marek

  • 23. Data: 2010-01-22 17:49:27
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    marko1a napisal:
    > Nie zwykle ale zawsze i to obowiązkowo a tam gdzie jest wyjątkowa wilgotność
    > robi się izolację ciężką.

    A tam gdzie woda nieomal stoi na powierzchni robi sie wanne szczelna.
    Kto da wiecej? ;)

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 24. Data: 2010-01-22 21:31:15
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > A tam gdzie woda nieomal stoi na powierzchni robi sie wanne szczelna.
    > Kto da wiecej? ;)

    A na morskiej plazy robi sie dom na palach. :-)

    Pozdro.. TK

  • 25. Data: 2010-01-23 11:34:29
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > A na morskiej plazy robi sie dom na palach. :-)

    A w morzu łódź podwodna.

    Marek

  • 26. Data: 2010-01-23 11:35:02
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > A tam gdzie woda nieomal stoi na powierzchni robi sie wanne szczelna.

    To jest własnie izolacja ciężka.

    Marek

  • 27. Data: 2010-01-24 17:56:24
    Od: Marek <m...@g...com>

    wiadomościnews:97df7abb-7949-4a53-aad7-59ba5f1d8cdc@
    m26g2000yqb.googlegroups.com...

    > Że co? Co ty za bzdury wupisujesz.
    > Zresztą ta wypowiedzią postawiłes całą swoja wcześniejszą tezę do góry
    > nogami.

    Nic nie postawilem do gory nogami - no moze tylko dla ciebie, bo
    szukasz dziury w calym, a przy tym masz luki w wyksztalceniu.

    > Nie zwykle ale zawsze i to obowiązkowo a tam gdzie jest wyjątkowa wilgotność
    > robi się izolację ciężką.

    No slusznie zauwazyles - dzisiaj robi sie zawsze, ale niedawno temu
    ( 50 lat) nie robilo sie zawsze.
    Poza tym, zastanow sie teraz, po co robi sie te izolacje tam, gdzie
    grunt i tak jest suchy "jak pieprz"...???

    > Marek

    Marek

  • 28. Data: 2010-01-24 18:19:39
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    >Nic nie postawilem do gory nogami - no moze tylko dla ciebie, bo
    >szukasz dziury w calym, a przy tym masz luki w wyksztalceniu.

    Ty już tu nie ściemniaj.
    Jak narazie to pokazałeś swoje luki w wykształceniu.

    >No slusznie zauwazyles - dzisiaj robi sie zawsze, ale niedawno temu
    >( 50 lat) nie robilo sie zawsze.

    50 lat temu budowało się róznie a co trzeba to dzisiaj się to poprawia.
    50 lat temu człowiek z reguły nie pchał się na mokradła lecz szukał
    odpowiedniego miejsca na swój dom jeżeli to było możliwe.
    Dzisiaj buduje się gdzie popadnie byle tylko ładna okolica była.

    >Poza tym, zastanow sie teraz, po co robi sie te izolacje tam, gdzie
    >grunt i tak jest suchy "jak pieprz"...???

    Nie umiesz czytać ze zrozumieniem.
    Sucha jak pieprz wylewka albo grunt NAD izolacją. To miałem na myśli,
    zresztą napisałem wyraźnie"przy rozkuwaniu".
    A izolację to ja wiem jaką i po co się robi.

    Wróć do tematu wilgotności w wylewce nad gruntem bo o tym dyskusja.
    Widzę że temat niewygodny dla ciebie i niezrozumiały. Jakiś punkt rosy,
    wilgotność względna i zależności. Czarna magia widzę dla ciebie.

    Marek

  • 29. Data: 2010-01-24 19:53:15
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 24 Sty, 19:19, "marko1a" <m...@l...de> wrote:

> [...]
    > Widzę że temat niewygodny dla ciebie i niezrozumiały. Jakiś punkt rosy,
    > wilgotność względna i zależności. Czarna magia widzę dla ciebie.

    Przeciez pisalem o kondensacji pary wodnej - to jest to samo, co
    osiagniecie punktu rosy.

    Marek

  • 30. Data: 2010-01-25 09:36:08
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Marek" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    >Przeciez pisalem o kondensacji pary wodnej - to jest to samo, co
    >osiagniecie punktu rosy.

    No i?
    Wyliczyłem ci wcześniej że dla przeciętnej wilgotności 65% jaka jest w
    pomieszczeniach mieszkalnych oraz temperature powietrza 20stC ( przy
    posadzce) punkt rosy to około 18stC.
    Napisałem ci że temperatura podłogi w pomieszczeniu ogrzewanym 21stC to
    jakieś19stC Więc raczej nie dojdzie do kondensacji pary wodnej bo z każdym
    spadkiem temperatury powietrza spadnie także temp. punktu rosy.

    A co ty za brednie wypisujesz? Wypisujesz cytuję" Przecietna wilgotnosc
    powietrza nie ma znaczenia - znaczenie maja
    przypadki skrajnej wilgotnosci, bo wtedy dochodzi do kondensacji"

    Jest na to wzór prosty weź sobie i policz
    Dla 20stC i wilgotności powietrza 40% temperatura punktu rosy to 17,84stC
    Dla 20stC i wilgotności 90% wynosi 19,74stC
    Dla 20stC i 5% jest to 13.75stC
    Jak widzisz punkt rosy jest w każdej wilgotności.
    Jak widzisz teoria o zachodzeniu kondensacji tylko w przypadku skrajnych
    wilgotności jest brednią.

    Wniosek jest więc taki że w życiu tego nie liczyłeś i dlatego masz błędne
    wyobrażenia którym chcesz nas tu zarazić.

    Dalej.
    Aby było ciekawiej. Podczas wcześniejszej swojej wypowiedzi przeklepałeś z
    netu cytuję " Kondensacja moze zachodzic w kazdej temperaturze ( ponizej
    100 st. C.) - zalezy od wilgotnosci powietrza."

    Zastanów się w końcu której teorii się trzymasz.

    Jeszcze jedno pytanie bo na to też skrzętnie nie odpowiedziałeś.
    Cytuję kolejno twoje wypowiedzi:
    "Stal zbrojeniowa zaglebiona w betonie jest chroniona przed korozja odczynem
    alkalicznym tegoz betonu.
    Stal, ktora bedzie lezala tuz pod powierzchnia, moze szybko korodowac.
    Dlatego lepsza jest nierdzewka."

    Kolejna twoj wypowiedź:
    "Juz wczesniej napisalem, ze beton jest alkaliczny w glebi - natomiast,
    tuz pod jego powierzchnia ( ok 5 cm) jest skarbonatyzowany.....- tam
    nie jest juz alkaliczny."

    Czyli że od 0=-5cm stal rdzewieje... Odpowiedziałem ci więc że przeciętna
    grubośc wylewki to około 5-6 cm a siatka zbrojąca jest na głębokości około
    3-5cm.

    A co ty na to? Odpowiedziałeś żebym sobie rozłupał kawalek betonu. Jaja
    sobie robisz?
    Uściślij więc w końcu a nie migaj się od odpowiedzi. Raz piszesz poniżej 5cm
    innym razem tuż pod powierzchnią a jak
    ci napisałem że zbrojenie ze zwykłego drutu jest jednak płycej to udajesz i
    nie odpowiadasz.

    Marek