  • 11. Data: 2014-05-12 18:09:53
    Temat: Re: Rzecz dzieje się w Polsce
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "ZbyszekZ" <z...@g...com> napisał w wiadomości
    news:cabbc8be-183d-44e5-8c39-2178c84365c2@googlegrou
    ps.com...
    >Moralność Kalego? Dziękuję za takich "prawicowców".

    nie, nie moralnosc kalego. Czego nie zrozumiałes w poprzednim poscie?
    Normalny zdrowy rozsądek -to nie ja mam sie martwic o to czy artykuł jest
    darmowy czy nie, tylko jego właścicel. Jesli pozwala mi na popularnej
    przeglądarce go czytac to to robie. Zablokuje -nie bede extra łamał
    zabezpieczen i przestane czytac. Wyobraź sobie ze ja nawet płace za tresci z
    internetu, mimo ze sa bezpłatne "alternatywy".

    b.

  • 12. Data: 2014-05-12 19:54:05
    Od: "Ktos" <k...@n...net>

    Pogodzę grupę: tutaj jest artykuł legalnie za darmo...

    http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Kiedys-kradli-au
    ta-teraz-kradna-mieszkania-Za-plecami-wlascicieli-n7
    9519.html

  • 13. Data: 2014-05-12 22:11:56
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Grzegorz wrote:
    > http://trojmiasto.gazeta.pl/trojmiasto/1,35636,15920
    917,Telefon_w_srodku_nocy___Ktos_sprzedal_wasz_dom__
    _Tak_.html?piano_t=1

    > Okazuje się, że w czasie dłuższej nieobecności możemy stracić dom lub
    > mieszkanie.
    > Jeśli oszust podrobi dokumenty i sprzeda je kolejnej osobie to taka
    > transakcja jest chroniona przez prawo.

    imho w takich sytuacjach powinno działać ubezpieczenie notariusza...

    choć ostatnio sie okazuje że ono to jest nie wiadomo od czego.

    Notariusz potwierdza prawidłowośc dokumentów i oswidczeń, jego polisa
    powinna zabezpieczać jego i strony na wypadek błedów lub oszustwa

  • 14. Data: 2014-05-12 22:45:26
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    Użytkownik "janusz_k" <J...@o...pl> napisał w wiadomości
    W dniu 12.05.2014 o 12:58 Budyń <b...@r...pl>
    pisze:

    > Użytkownik "janusz_k" <J...@o...pl> napisał w wiadomości
    > W dniu 11.05.2014 o 22:30 Grzegorz <n...@g...pl> pisze:

    http://trojmiasto.gazeta.pl/trojmiasto/1,35636,15920
    917,Telefon_w_srodku_nocy___Ktos_sprzedal_wasz_dom__
    _Tak_.html?piano_t=1
    > Zostań prenumeratorem to resztę przeczytasz, mam w d... całą gazetę.
    >

    > firefox uzywa jakies proxy a to pozwala czytac te wszystkie niby
    płatne
    > artykuły.
    Ale ja nie mam zamiaru okradać autora, tylko chodzi mi o to że jak ktoś
    cytuje płatne serwisy, to niech streści w dwóch słowach o co biega i
    jaki
    finał aby było nad czym dyskutować.

    Nie zachęcam do płacenia za te artykuły. Ja też nie płacę.
    Zapoznaj się z komentarzami pod artykułem.

    Jest tam o tym, że oszust (grupa oszustów )spreparował dokumenty
    Na podstawie których sprzedał pół domu obywatela którego
    nie było dłuzszy czas w kraju. Sprzedaż była na rzecz słupa.
    Mnie udeżyło to, że w swietle prawa sprzedaż dokonana przez słupa
    jest jak najbardziej legalna bo jego kupiec nabył to w "dobrej wierze".

    Wyjeżdzasz na jakiś czas i nie chcesz by chałupa stała pusta.
    Wynajmujesz.
    Najemca oszust podając się za Ciebie (lub za Twojego pelnomocnika)
    sprzedaje Twoją nieruchomość na słupa a ten sprzedaje na wolnym
    rynku.
    Wracasz a Twój dom nie jest Twój a straciłeś go leggalnie
    i nic już nie można zrobić.
    Nowy właściciel nabył go w dobrej wierze i prawo taką
    transakcję chroni.

    g.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 15. Data: 2014-05-12 22:48:21
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

> [...]
    >

    > Notariusz potwierdza prawidłowośc dokumentów i oswidczeń, jego polisa
    > powinna zabezpieczać jego i strony na wypadek błedów lub oszustwa

    Nie.
    Notariusz sprawdza KW a ta jest sfałszowana.
    Fałszerstwo wychodzi na jaw jak z zagranicy wraca właściciel.
    Transakcja jest legalna.
    g.

  • 16. Data: 2014-05-12 22:53:03
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Grzegorz wrote:

    > Nie.
    > Notariusz sprawdza KW a ta jest sfałszowana.
    > Fałszerstwo wychodzi na jaw jak z zagranicy wraca właściciel.
    > Transakcja jest legalna.

    khm...

    jak można sfałszować KW?

  • 17. Data: 2014-05-12 23:23:56
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    > khm...
    >

    > jak można sfałszować KW?

    podając do niej fałszywe dane. Jak dla mnie to winny jest sąd bo to on
    odpowiada za wiarygodnosc ksiąg.

    b.

  • 18. Data: 2014-05-13 00:02:30
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 12 maja 2014 22:53:03 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > khm...
    >

    > jak mo�na sfa�szowa� KW?

    Bez wewnętrznej pomocy nie da się sfałszować oryginalnej KW. Można sfałszować wypis.
    To raptem kawałek papieru z pieczątkami. Notariusz chyba w zakresie obowiązków ma
    sprawdzenie czy dostarczony papier jest zgodny z aktualnym wpisem. Jak pomimo tego u
    notariusza przechodzi taki numer to można wyciągnąć tylko jeden wniosek.

  • 19. Data: 2014-05-13 01:02:15
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:

> [...]
    > jest zgodny z aktualnym wpisem. Jak pomimo tego u notariusza
    > przechodzi taki numer to można wyciągnąć tylko jeden wniosek.

    no właśnie... jeśli notariusz, nie skontroluje zgodności dostarczonego
    świstka z dostępną online bazą danych KW to imho dopuszcza sie poważnego
    uchybienia i powinien odpowiadać finansowo za wadliwą prawnie transakcję.

    Swoją droga to gdzieś czytałem o podobnej sytuacji gdy oszuści przedstawiali
    wątpliwe dokumenty które nie budziły żadnej wątpliwości u notariusza (np
    kserokopie czy wydruki upoważnienia)

    Zastanawiam sie po co jest kasta notariuszy, którzy wg teorii mają
    zabezpieczać obrót nieruchomościami, skoro tak naprawdę niczego nie
    zabezpieczają. Byc może lepiej by to działało gdyby obywatel sam sobie mógł
    sprawdzić dokumenty a prawo do potwierdzenia umowy miałby każdy urzędnik
    państwowy.

    Byc może wtedy notariusze starliby sie oferować głębszą analizę i dawac
    gwarancję finansową za zawarte w ich obecnosci transakcje.

    tak btw to jakoś samochód wart nawet i pół miliona moge kupić na podstawie
    umowy napisanej na kolanie a pańśtwo straszliwie chroni mnie przed
    sprzedaniem za pomoca takiej samej umowy działki wartej 100 ysięcy.

  • 20. Data: 2014-05-13 01:04:58
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ktos wrote:
    > Pogodzę grupę: tutaj jest artykuł legalnie za darmo...
    >
    > http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Kiedys-kradli-au
    ta-teraz-kradna-mieszkania-Za-plecami-wlascicieli-n7
    9519.html

    a ja się czuje dymany w tyłek bo kupuję wydania papierowe co najmniej dwa
    lub trzy razy w tygodniu a żeby poczytać artykuły w sieci musiałbym jeszcze
    zapłacić za dostęp internetowy.

    imho każdyegzemplarz papierowy powinien zawierać jednorazowy kod pozwalający
    na legalny dsotep przez np tydzień do serwisu internetowego.