  • 11. Data: 2017-10-27 13:13:57
    Temat: Re: Rzeczoznawca z uprawnieniami do wentylacji potrzebny
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 27.10.2017 13:06, p...@g...com wrote:

    > Umowa jest, faktura jest, projekt jest. Nie ma jasno w umowie słowa wskazującego na
    konkretny projekt, lecz dostałem go od wykonawcy. Nawet gdyby chciał migać się od
    realizacji zgodnej z projektem to pozostają normy, które powinny być spełnione. Tj.
    głośności oraz ilości powietrza wymienianego. Oba parametry są spełnione, ale
    niezależnie ;)
    > Robię tak jak piszesz, wczoraj odkryłem problem, w poniedziałek jestem u radcy.
    Niezależnie od tego, czy sprawa trafi do sądu czy nie, potrzebuję eksperta, który
    zrobi pomiary głośności i przepływu, tj. spełnienia norm budowlanych.

    A projekt kto podpisał ? Czy jest imienny na Ciebie na tę inwestycję ?
    Jak się nazywa firma?

  • 12. Data: 2017-10-27 13:15:47
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 27.10.2017 13:09, p...@g...com wrote:

    > Niewłaściwy nadzór nie implikuje możliwości realizacji niezgodnie z prawem
    budowlanym oraz projektem. Projekt jest (moim niefachowym okiem) ok a nazwy firmy nie
    mogę podać, aż nie porozmawiam z prawnikiem i nie poznam oficjalnego stanowiska
    wykonawcy.

    Nazwa firmy nie jest informacją jak dane osobowe osoby fizycznej.
    Zrób parę zdjęć z projektu i parę powykonawczych?

  • 13. Data: 2017-10-27 13:17:45
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    > Niewłaściwy nadzór nie implikuje możliwości realizacji niezgodnie z prawem
    budowlanym oraz projektem.

    Niewłaściwy nadzór obciąża częściowo nadzorującego. Jeżeli to kierownik
    budowy to on ma ubezpieczenie od własnych błędów. Duże firmy też mają.

    > Projekt jest (moim niefachowym okiem) ok a nazwy firmy nie mogę podać, aż nie
    porozmawiam z prawnikiem i nie poznam oficjalnego stanowiska wykonawcy.

    Czy projekt jest zaadresowany pod tę inwestycję i inwestora czy ogólne
    świstki?

  • 14. Data: 2017-10-27 13:26:48
    Od: p...@g...com

    W dniu piątek, 27 października 2017 12:54:00 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:
    > Jesteś następny widzę. Te fuszerki się chyba nigdy nie skończą.
    > Ja bym wziął prawnika i samemu nie robił ruchów.
    > Wszystko musi być na piśmie.

    Ano, tak zamierzam. Tak swoją drogą... komu to się opłaca?
    Niezgodność z normami i projektem jest oczywista, wszystko jest
    udokumentowane, bo realizacja z dotacją w WFOŚiGW, czyli papierów dużo
    więcej niż potrzebne. Dlatego nie widzę szans na moją przegraną w sądzie,
    a koszt napraw to krotność kosztów instalacji. Jeśli chodzi o mnie, no cóż,
    kawy od wczoraj nie potrzebuję ;) Ja dam sobie radę, a on (szef, wykonawca)
    nie tylko na tym nie zarobi, ale jakie straty poniesie, bo chciał na
    rurkach/czasie zaoszczędzić? Co więcej, brak "efektu ekologicznego" dla
    WFOŚiGW to strata kolejnych 13tu tyś. zł, które również wynikają z błędów
    wykonawczych. Aż trudno mi sobie wyobrazić, że ktoś chciał takie grosze
    zaoszczędzić wiedząc jak to się skończy. Przecież nikt nie przeszedłby obok
    takiego problemu, machnął ręką i powiedział, że nie potrzebuje wentylacji w
    domu, czy nie przeszkadza mu obecny 24/h hałas ;)

  • 15. Data: 2017-10-27 13:32:28
    Od: p...@g...com

    W dniu piątek, 27 października 2017 13:18:13 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:
    > Niewłaściwy nadzór obciąża częściowo nadzorującego. Jeżeli to kierownik
    > budowy to on ma ubezpieczenie od własnych błędów. Duże firmy też mają.

    Jest kierownik budowy

    porozmawiam z prawnikiem i nie poznam oficjalnego stanowiska wykonawcy.

    > Czy projekt jest zaadresowany pod tę inwestycję i inwestora czy ogólne
    > świstki?

    Projekt jest zaadresowany pod inwestycję z naniesionymi przewodami dla
    każdej z kondygnacji, listą elementów, wskazaniem przepływów, parametrów
    urządzeń aktywnych (rekuperator) oraz pasywnych (rozdzielacze, skrzynki
    rozprężne)

  • 16. Data: 2017-10-27 15:20:44
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2017-10-27 o 13:26, p...@g...com pisze:

> [...]
    > takiego problemu, machnął ręką i powiedział, że nie potrzebuje wentylacji w
    > domu, czy nie przeszkadza mu obecny 24/h hałas ;)

    Myślę, że mimo wszystko jest całkiem spora grupa ludzi, która nie chce
    się bawić w jakieś sądowne spory itp. I pewnie liczą na takich właśnie,
    że w większości przypadków im to przejdzie, bo przecież wentylacja jest,
    a że trochę głośniejsza? "No paaanie, tak to już jest z tą wentylacją
    mechaniczną, że trochę ją słychać" ;)

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 17. Data: 2017-10-27 16:13:17
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 27 października 2017 05:19:37 UTC+2 użytkownik p...@g...com
    napisał:
    > Myślałem, że mam dom gotowy do odbioru i brakuje mi tylko geodety do
    inwentaryzacji. Okazało się, że mam podłogi do wymiany na pietrze, bo wykonaca
    zamiast 39 przewodów wentylacyjnych przewidzianych projektem dał 22. Szum to jedno,
    opory drugie. Ledwo wyciąga przewidzianych specyfikacją 320m3/h przy ustawieniu
    400m3/h. Szukam rzeczoznawcy z uprawnieniami do przygotowania ekspertyzy. Koszt
    wentylacji to 19 tyś zł, koszt wymiany strzelam, że około 40-50tyś (podłogówka,
    sufity podwieszane, panele, płytki, wylewka anhydrytowa) więc jedynie go
    poinformowałem o kierunku moich działań, bo nie wyobrażam sobię, aby zrobił wszystko
    na zwykłe telefoniczne "czy może pan przyjechać i to zrobić"? Swoją drogą, to nie
    jest "pan Czesiek" tylko firma działająca na terenie całego kraju z odpowiednimi
    certyfikatami, uprawnieniami ciesząca się dobrą opinią.

    tak nawiasem mowiąc wiemy z doswiadczenia ze przepływy w wentylacji potrzebne sa
    znacznie nizsze niż mówi norma, pewnie 50m3/h wystarczy. Więc najrozsądniej jest
    wziąć jakies odszkodowanie od wykonawcy i zostawić jak jest.

    b.

  • 18. Data: 2017-10-27 19:02:05
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-10-27 o 15:20, Kżyho pisze:

    > Myślę, że mimo wszystko jest całkiem spora grupa ludzi, która nie chce
    > się bawić w jakieś sądowne spory itp.

    Dziwisz się, jak prawomocny wyrok będzie w 2023 roku, a kredyt trzeba
    spłacać już jutro?

  • 19. Data: 2017-10-27 19:03:58
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-10-27 o 13:09, p...@g...com pisze:

    > a nazwy firmy nie mogę podać, aż nie porozmawiam z
    > prawnikiem i nie poznam oficjalnego stanowiska wykonawcy.

    Po co nam nazwa? Wystarczy REGON lub KRS.;)

  • 20. Data: 2017-10-27 20:43:47
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 27 października 2017 16:13:18 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
> [...]
    > znacznie nizsze niż mówi norma, pewnie 50m3/h wystarczy. Więc najrozsądniej jest
    >wziąć jakies odszkodowanie od wykonawcy i zostawić jak jest.

    Bo ja wiem... Jak się rodzina zlezie na urodziny dzieciaka i masz w chałupie
    np. 20-25 osób przez parę godzin, to przydałoby się mieć wentylację zdolną
    jechać "na full" i przy okazji nie hałasującą. Jak dla mnie to jest bubel...

    L.