  • 31. Data: 2017-10-28 08:17:15
    Temat: Re: Rzeczoznawca z uprawnieniami do wentylacji potrzebny
    Od: p...@g...com

    W dniu piątek, 27 października 2017 22:52:15 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > i dla tego jednego dnia w roku rozpierduchę całej budowy zrobić i budowac kolejne
    miesiące? Zwariowałes :)
    > Trzeba sprawdzic czy to co jest mozna uzytkować na niskich parametrach - jesli sie
    da to zaakceptowac to trzeba tak pozostawic.

    Poziom hałasu wentylacji pracujacej na 50% nie jest akceptowalny, tzn. z kilku metrów
    od rozdzielacza lub anemostatów wyraźnie szumi, na 100% trzeba podnosić głos, aby z
    kimś porozmawiać. A s panie jest jak spanie w autobusie podczas jazdy.

  • 32. Data: 2017-10-28 10:36:40
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 28 października 2017 08:17:16 UTC+2 użytkownik p...@g...com
    napisał:
> [...]
    aby z kimś porozmawiać. A s panie jest jak spanie w autobusie podczas jazdy.

    to sprawdz przy jakim przepływie hałas jest akceptowalny. Bo z doswiadczen
    uzytkownikow którzy tu pisali wychodzilo z znikoma wartosc wentylacji jest
    wystarczająca. Głosuje ze twoja instalacja da rade.
    (to były dyskusje o oplacalnosci rekuperacji)

    Alternatywą jest remont, stracony czas, nerwy, przepychanki prawne. Wiec pierwsze to
    trzeba spróbowac tego uniknąć.

    b.
    b.

  • 33. Data: 2017-10-28 14:57:51
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Na korkach u Stokrotki byles?

  • 34. Data: 2017-10-28 15:25:30
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 28 października 2017 07:47:44 UTC+2 użytkownik p...@g...com
    napisał:
    > Właśnie siedzę przy kompie i mnie potwornie wkurwia szum wentylacji pracującej
    > na 50%. A jest głośniejszy od szumu wentylatorów stacjonarki z tyłu obudowy i
    > na procku, a rozdzielacz jest 3x dalej. Jak ustawię na 100% to trzeba
    > głośniej mówić.

    To już jest jakaś patologia. U mnie jak się włącza "wietrzenie" czyli
    praca na max (jakieś 350 m3/h) to słychać lekki szum, jak się leży
    w łóżku, okna pozamykane i w chałupie cisza.

    L.

  • 35. Data: 2017-10-28 16:00:25
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Był włączał i wg niego mam używać. Jest połowa mniej przewodów wentylacyjnych iż
    określone projekcie wg ktorego miała być wykonywana. Jest mniej rozdzielaczy, nie ma
    tłumików i cholera wie co jeszcze. Sprawdzałem w normacj i ilość wymaganego powietrza
    jest zgodna z projektem niemal na "styk". Nie wyobrażam sobię, aby regulacja miała
    coś zmienić jeśli zamiast 4-ech przewodów fi50 idą 2, automatycznie powietrze musi
    przepływać dwa razy szybciej dla zapewnienia właściwej wentylacji, a co za tym idzie
    jest hałas. A norma akustyczna PN-87/B-02151/02 jest, trzyma się dobrze i powinna być
    zapewniona.

    Projekt projektem, był/jest załączony do umowy zawartej między Tobą a
    wykonawcą? Umowa mogła być też ustna, ale musiałbyś udowodnić że
    wykonawca otrzymał od Ciebie ten konkretny projekt wg którego maił
    wykonać robotę.

    Druga sprawa że raczej nie licz na więcej niż sama wartość umowy. Bo
    idąc tym tokiem rozumowania, największe ryzyko ponosiłaby ekipa
    wykonująca fundament. A to tak nie działa.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 36. Data: 2017-10-28 18:37:05
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 2017-10-27 o 05:19, p...@g...com pisze:
    > Myślałem, że mam dom gotowy do odbioru i brakuje mi tylko geodety do
    inwentaryzacji. Okazało się, że mam podłogi do wymiany na pietrze, bo wykonaca
    zamiast 39 przewodów wentylacyjnych przewidzianych projektem dał 22. Szum to jedno,
    opory drugie. Ledwo wyciąga przewidzianych specyfikacją 320m3/h przy ustawieniu
    400m3/h. Szukam rzeczoznawcy z uprawnieniami do przygotowania ekspertyzy. Koszt
    wentylacji to 19 tyś zł, koszt wymiany strzelam, że około 40-50tyś (podłogówka,
    sufity podwieszane, panele, płytki, wylewka anhydrytowa) więc jedynie go
    poinformowałem o kierunku moich działań, bo nie wyobrażam sobię, aby zrobił wszystko
    na zwykłe telefoniczne "czy może pan przyjechać i to zrobić"? Swoją drogą, to nie
    jest "pan Czesiek" tylko firma działająca na terenie całego kraju z odpowiednimi
    certyfikatami, uprawnieniami ciesząca się dobrą opinią.

    Czy był podpisany protokół odbioru?

    yabba

  • 37. Data: 2017-10-29 16:28:47
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 28.10.2017 10:36, Budyń wrote:

    > Alternatywą jest remont, stracony czas, nerwy, przepychanki prawne. Wiec pierwsze
    to trzeba spróbowac tego uniknąć.

    Ale może wykonawca jest ubezpieczony.

  • 38. Data: 2017-10-29 16:31:02
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 28.10.2017 08:11, p...@g...com wrote:

    > Masz rację, nie dopilowałem, ale wykończenie domu 180m2 w 6 miesięcy, gdzie czasem
    pracują nawet 4 ekipy jednocześnie ma takie skutki.

    To odpowiada kierownik budowy, a on jest ubezpieczony. Tylko przez
    prawnika z nimi...

  • 39. Data: 2017-10-29 17:25:27
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 29 października 2017 16:29:09 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:

    to trzeba spróbowac tego uniknąć.

    > Ale może wykonawca jest ubezpieczony.

    No i przepraszam co z tego? Powiedzmy ze odzyska kase w całosci - straconego czasu,
    nerwów, prawnikow nikt mu nie odda.
    A co zyska? Troche m3/h przepływu w warunkach akustycznie akceptowalnym? Toż to mozna
    załatwic jakims programatorem za 100zł który wywietrzy dom podczas nieobecnosci
    domowników, i tez troche w srodku nocy - a przez reszte dnia jedzie malo i cicho.
    Nadal nie dowiedzielismy sie przy jakim przepływie hałas jest akceptowalny.
    Moze jest tak źle ze rzeczywiscie trzeba ten remont robić - ale mocno w to wątpię.

    b.

  • 40. Data: 2017-10-29 17:44:41
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 29 października 2017 17:25:28 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > Nadal nie dowiedzielismy sie przy jakim przepływie hałas jest akceptowalny.
    > Moze jest tak źle ze rzeczywiscie trzeba ten remont robić - ale mocno w to
    > wątpię.

    Ale skoro przy pracującej wentylacji trzeba podnosić głos żeby się
    słyszeć, to jak dla mnie to jest nieakceptowalne. Szlag by mnie trafił
    po parunastu dniach mieszkania w czymś takim, że o spaniu nie wspomnę.

    L.