  • 1. Data: 2010-05-14 18:01:25
    Temat: SOSna czarna - prosze o rozpoznanie odmiany
    Od: "marek" <m...@m...ma>

    Witam, mam dwie czarne sosny które najwyraźniej się różnią :

    http://www.e-toner.eu/webpage/co-to-za-sosna.html

    Sosny kupiłem osobno-tylko z oznaczeniem "sosna czarna" - ale może to są
    różne odmiany
    Czy na podstawie zdjęć możecie powiedzieć czy to jest ta sama odmiana obie
    wyglądaja inaczej a może sosna nr2 po prostu lepiej się przyjeła ?

    Pzdr

    Marek

  • 2. Data: 2010-05-16 06:44:26
    Temat: Re: SOSna czarna - prosze o rozpoznanie odmiany
    Od: "Marcin D" <j...@g...pl>

    marek <m...@m...ma> napisał(a):

> [...]
    > Czy na podstawie zdjęć możecie powiedzieć czy to jest ta sama odmiana obie
    > wyglądaja inaczej a może sosna nr2 po prostu lepiej się przyjeła ?

    Odmiany sosny czarnej rozmnaża sie wyłącznie przez szczepienie, takie
    rośliny są kilkukrotnie drozsze (i zawsze podaje się nazwę odmiany) więc
    gdybys miał odmiane to na pewno byś o tym wiedział. Twoje sosny to siewki
    sosny czarnej pochodzące z róznych zbiorów nasion a więc mogące nieco się od
    siebie różnić. Nie są to zazwyczaj różnice wielkie.