  • 11. Data: 2011-10-17 17:53:53
    Temat: Re: SSO - prośba o ocenę jakości prac
    Od: Robert G <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik kiki napisał:

    > Jak przewidziałeś styropian to wszystko OK. 18cm będzie dobrze.
    > Tak tylko zwróciłem uwagę na problem, którego na tych zdjęciach nie
    > widać ale widać za to szalunki.

    Ty to umiesz chłopa pocieszyć :-DDD.
    pozdr
    Robert G.

  • 12. Data: 2011-10-17 18:02:31
    Od: "kiki" <k...@k...ki>

    "Robert G" <r...@p...onet.pl> wrote in message

    > Ty to umiesz chłopa pocieszyć :-DDD.

    Przeraziły mnie te szalunki na skośnych ale skoro przewidziałeś tam jeszcze
    miejsce na styropian to dobrze.

  • 13. Data: 2011-10-18 08:39:37
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...ki> napisał w wiadomości
    > Przeraziły mnie te szalunki na skośnych ale skoro przewidziałeś tam
    > jeszcze miejsce na styropian to dobrze.

    Gdybym nie czytał Twoich rad, to pewnie bym nie przewidział - dzięki.

    Co właściwie powinienem dać na te szczyty? Wełnę czy styropian? Jeśli
    styropian to na niego siatka i klej? Szczyty ocieplać przed wykonaniem dachu
    czy da radę zrobić to później, np. przy ocieplaniu poddasza?

  • 14. Data: 2011-10-18 08:43:43
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    wiadomości news:j7gnof$gu6$1@usenet.news.interia.pl...
    > SSO prawie gotowy. Proszę o rzucenie okiem na zdjęcia i ewentualne
    > podpowiedzi co jest zrobione źle i jak to poprawić.
    > http://forum.muratordom.pl/blog.php?135128-brunet-wi
    eczorow%C4%85
    > Sukcesywnie będę wrzucał kolejne zdjęcia.

    Brak komentarzy co do jakości wykonania, więc sądzę, że:
    1. Wszystko jest tak źle, że szkoda komentować.
    2. Wszystko jest dobrze i nie widać rażących błędów.
    3. Za mało zdjęć, zdjęcia nie są zbyt szczegółowe, aby ocenić jakość prac.

    Wkrótce wrzucę kolejne zdjęcia, może bardziej szczegółowe.

    Pozdrawiam,
    BWP

  • 15. Data: 2011-10-18 08:57:50
    Od: "kiki" <k...@k...ki>

    in message news:j7je09$ri8$1@usenet.news.interia.pl...
> [...]
    > styropian to na niego siatka i klej? Szczyty ocieplać przed wykonaniem
    > dachu czy da radę zrobić to później, np. przy ocieplaniu poddasza?

    Szczyty ocieplić najpierw, zanim zaczną membranę czy cokolwiek dalej.
    Styropian - siatką go ale od góry kleju normalnie ze 4mm dla wytrzymałości,
    a po bokach tylko jako "impregnowanie".. leciutko wtopić żeby go
    zabezpieczyć.
    I będzie git.
    Byle byś nie pozostawił gdzieś kawałka betonu.

    Ale i tak masz gazobeton więc więcej fuszerek wybaczy.

  • 16. Data: 2011-10-18 09:02:15
    Od: "kiki" <k...@k...ki>

    in message news:j7je7v$rtb$1@usenet.news.interia.pl...

    > Brak komentarzy co do jakości wykonania, więc sądzę, że:
    > 1. Wszystko jest tak źle, że szkoda komentować.

    Ogólnie nie widać nic szczególnego. Pamiętaj tylko aby od środka dać
    ocieplenie ścian szczytowych powyżej sufitu poddasza - w nieużytkowym
    strychu. Bo inaczej zimno na strychu "zejdzie" ci po nadprożu do pokoi na
    poddaszu.
    I zanim zabiją deskami ten nieużywany strych niech ocieplą i żeby było jak
    wykonać inspekcję od góry czy coś nie wystaje jak radiator.

    > 2. Wszystko jest dobrze i nie widać rażących błędów.
    > 3. Za mało zdjęć, zdjęcia nie są zbyt szczegółowe, aby ocenić jakość prac.

    zrób wiecej i wiekszych.

  • 17. Data: 2011-10-18 09:05:24
    Od: "kiki" <k...@k...ki>

    "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    ERY> wrote
    in message news:j7je7v$rtb$1@usenet.news.interia.pl...

    Aha no i ocieplenia murłaty też zanim zaczną kłaść membranę. Później nie
    będzie jak wsadzić tam rąk.
    I żebyś pilnował technologii klejenia i układania membrany, i okien
    dachowych, żeby ci nie narobili jak Wasylowi.

  • 18. Data: 2011-10-18 09:13:49
    Od: "kiki" <k...@k...ki>

> [...]
    > Użytkownik "kiki" <k...@k...ki> napisał w wiadomości
    >
    > Gdybym nie czytał Twoich rad, to pewnie bym nie przewidział - dzięki.

    No jeszcze sobie przeglądam i trudno się do czegoś przyczepić. Zimne
    parapety nie wystąpią, bo masz gazobeton, byle parapety przykleili na pianę,
    a nie na cement.
    Okna trzeba dobrze zakotwić, co każdą fugę.
    Wiesz, spuścisz z oczu i ocieplacze mogą ci załatwić całą przyjemność z
    domu. Trzeba pilnować już teraz każdego kroku.

  • 19. Data: 2011-10-18 10:18:40
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

> [...]
    > Wiesz, spuścisz z oczu i ocieplacze mogą ci załatwić całą przyjemność z
    > domu. Trzeba pilnować już teraz każdego kroku.

    Obecna ekipa właściwie już kończy swoją robotę. Dokończą szczyty, ten ukośny
    wieniec, więźbę daszku nad wejściem, wymurują kominy, za ok. 3 tygodnie
    wpadną do mnie na zdjęcie szalunków ze stropu i wymurowanie działówek.
    Ocieplenia oni nie będą robić. Ocieplenie z zewnątrz, okna, drzwi,
    instalacje to dopiero będzie w przyszłym roku.

    Chcę jednak w ciągu 1-2 tygodni wprowadzić na budowę kolejną ekipę - od
    krycia dachu. Sądziłem, że szczyty ocieplę dopiero po wykonaniu dachu. Jeśli
    ma to być zrobione przed dachem, to będę musiał obecnej ekipie to zlecić.

    A czemu nie wełna na szczyty?

  • 20. Data: 2011-10-18 10:22:49
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

> [...]
    > ocieplenie ścian szczytowych powyżej sufitu poddasza - w nieużytkowym
    > strychu. Bo inaczej zimno na strychu "zejdzie" ci po nadprożu do pokoi na

    Oczywiście.

    > I zanim zabiją deskami ten nieużywany strych niech ocieplą i żeby było jak
    > wykonać inspekcję od góry czy coś nie wystaje jak radiator.

    Rozumiem, że chodzi o działówki. Jeśli będą wystawać, to je ocieplę.

    > zrób wiecej i wiekszych.

    Zrobię więcej i umieszczę na jakimś serwisie, gdzie będą w większych
    rozmiarach, bo FM przeskalowywuje je.