  • 51. Data: 2011-10-24 19:20:56
    Temat: Re: SSO - prośba o ocenę jakości prac
    Od: "kiki" <k...@k...ki>

    "janusz_kk1" <j...@o...pl> wrote in message
    news:op.v3vc6lg51cvm6g@lap...

    > Czy mógłby mi ktoś wskazać konkretne zdjęcie, na którym widać te błędy w
    > zbrojeniu? Przyznaję, że nie bardzo rozumiem ten opis. Autor tego tekstu
    > nie chce nic więcej napisać.

    >Bo pierniczy, zbrojenie masz dobrze zrobione, prętów żebrowanych nie trzeba
    >zaginać na końcach, a pręty z siatki są prawidłowo wpuszczone w wieniec.

    Oczywiście, że żebrowane pręty się zagina. Czasem nawet robi się oczka.
    Nie umiem z tego rysunku wywnioskować jak ten strop jest oparty.

  • 52. Data: 2011-10-25 10:31:20
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    > Bo pierniczy, zbrojenie masz dobrze zrobione, prętów żebrowanych nie
    > trzeba
    > zaginać na końcach, a pręty z siatki są prawidłowo wpuszczone w wieniec.
    > Wieńce też dobrze zrobione.
    > Jedynie co się mogę doczepić to do konstruktora że nie dał co 3 pręt
    > dodatkowego pręta odgietego do góry przy podporze, tak się powinno robić
    > ze wzgledu
    > na siły ścinające działające na strop przy podporze, ale bez tego też
    > wytrzyma,
    > w końcu nikt nominalnie nie obciąża stropu.

    Powinien wytrzymać :) Za ok. 2 tygodnie zdejmą szalunki... Na co zwrócić
    wtedy uwagę? Ugięcie? Rys raczej nie ma (poza kilkoma, które pojawiły się w
    kilkanaście godzin po wylaniu, pewnie skurczowe).

    Pozdrawiam,
    BWP

  • 53. Data: 2011-10-25 14:41:52
    Od: "kiki" <k...@k...ki>

    "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    in message news:j8635o$qpt$1@usenet.news.interia.pl...
> [...]
    > wtedy uwagę? Ugięcie? Rys raczej nie ma (poza kilkoma, które pojawiły się
    > w kilkanaście godzin po wylaniu, pewnie skurczowe).

    Nie to nie są skurczowe. One sie pojawiły z kilku powodów. Pierwszy to za
    późne wylanie betonu, brak zawibrowania, za małe otuliny i źle powiązane
    zrojenie, np wiąza li co 2 pręty.
    To jest właśnie ta fuszerka. A to, że u wszystkich pęka to my wiemy. Pęka,
    bo wszystkim robią źle.
    Nie mogę wywnioskować jak ten strop sie opiera.

  • 54. Data: 2011-10-25 15:04:19
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...ki> napisał w wiadomości
    > Nie to nie są skurczowe.

    Widziałeś te rysy na którymś ze zdjęć?

    > One sie pojawiły z kilku powodów. Pierwszy to za późne wylanie betonu,

    Wylali skoro świt :)

    > brak zawibrowania, za małe otuliny

    Może gdzieniegdzie są trochę za małe, ale moim zdaniem mieszczą się w
    normie. Ile według Ciebie powinna wynosić otulina?

    > i źle powiązane zrojenie, np wiąza li co 2 pręty.

    Czy to aż tak istotne aby wpłynęło na rysy stropu? Powtarzam, że tych rys
    było raptem kilka (w dwóch przeciwległych narożnikach, cały środek w
    porządku).

    > To jest właśnie ta fuszerka. A to, że u wszystkich pęka to my wiemy. Pęka,
    > bo wszystkim robią źle.

    Nie, nie u wszystkich pęka. U mniej majster twierdził, że nie powinno
    popękać nic. Trochę popękało, ale to bez istotnego znaczenia na trwałość
    budynku. Może potem zaleję te rysy jakimś preparatem, aczkolwiek przyznam
    szczerze, że gdy chciałem pokazać te rysy kierownikowi przy kolejnej
    wizycie, to nie mogłem ich znaleźć. Trzeba by dokładnie zamieść strop,
    odkurzyć, przedmuchać, umyć...

    > Nie mogę wywnioskować jak ten strop sie opiera.

    Sądzę, że konstruktor dobrze zaprojektował ten strop.

  • 55. Data: 2011-10-25 16:12:04
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 24-10-2011 o 21:20:56 kiki <k...@k...ki> napisał(a):

    > "janusz_kk1" <j...@o...pl> wrote in message

    > Oczywiście, że żebrowane pręty się zagina. Czasem nawet robi się oczka.
    > Nie umiem z tego rysunku wywnioskować jak ten strop jest oparty.
    Kiki, proponuję abyś się zajął tym na czym się DOBRZE znasz, a jak się nie
    znasz,
    nie masz wiedzy, doświadczenia to nie wypowiadaj się, OK?

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 56. Data: 2011-10-25 17:02:17
    Od: "kiki" <k...@k...ki>

    in message news:j86j5k$ke8$1@usenet.news.interia.pl...
    > Użytkownik "kiki" <k...@k...ki> napisał w wiadomości

    Trzeba wiązac zbrojenie żeby mniej pracowało jak temperatura wewnątrz betonu
    podnosi się w pierwszym dniu. To jest typowe. Pęka już po kilku godzinach.
    Tak samo jest z ławami.
    Otulina stropu musi być ze 3cm

  • 57. Data: 2011-10-25 19:04:23
    Od: Skimir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-10-24 20:03, kiki pisze:

    > Niech się wypowie budowlaniec, o ile taki w ogóle tutaj jest :-)
    > Nie rozumiem tego rysunku. U mnie wszystkie stropu opierały się na
    > przeciwległych ścianach, a dwie pozostałe ściany jaby nie brały udziału
    > w przenoszeniu obciążenia.
    > Od tego zależy zapewne czy masz te pręty dobrze czy źle.

    Jak się zbroi krzyżowo to wszystkie ściany podpierają strop.
    U mnie była siatka z drutu 12mm na niektórych płaszczyznach co 15cm a na
    niektórych co 18cm.
    Górne zbrojenie było z drutów na kształt litery L (rzesz kurde - chyba z
    800 szt takich L-ek wykonałem).
    Jeśli wewnątrz stropu była ściana nośna to nie było L-ek tylko druty proste.
    Tyle, że u mnie była masa innych dozbrojeń - wokół otworu na schody,
    przy kominach, na wszystkich narożnikach itp.
    Ogólnie to majster, który robi ze mną grubszą budowlankę pukał się w
    głowę i twierdził, że pierwszy raz takie zbrojenie w domu jednorodzinnym
    widzi... :-)

    --
    M.

  • 58. Data: 2011-10-25 19:11:21
    Od: Skimir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-10-24 21:20, kiki pisze:

    > Oczywiście, że żebrowane pręty się zagina. Czasem nawet robi się oczka.
    > Nie umiem z tego rysunku wywnioskować jak ten strop jest oparty.

    Wcześniej opisałem trochę swój strop i co do zaginania prętów to powiem tak:
    Architekt, który mi robił przeróbkę do projektu bo wcześniej była
    terriva dał masę takich L-ek, ponieważ nie bardzo mi się chciało je
    robić zapytałem go wprost co będzie jak nie pozaginam prętów.
    Odpowiedź była taka, że nawet jeśli bym wywalił co drugi pręt ze
    zbrojenia i zamiast L-ek powstawiał proste pręty to i tak strop by
    wytrzymał.
    Problemem mogłyby być drobne pęknięcia a ogólnie to nie spełniałby norm...

    Ostatecznie zrobiłem prawie zgodnie z projektem. Dlaczego prawie?
    Okazało się, że program do projektowania pewnie nie uwzględniał tego, że
    w niektórych miejscach zejdzie się kilka serii prętów zbrojeniowych co w
    realu spowodowało powstanie tak gęstej siatki (odległości pomiędzy
    prętami rzędu 10mm), że byłby duży problem z przeciśnięciem się przez
    nią kruszywa z betonu.

    --
    M.

  • 59. Data: 2011-10-26 07:53:13
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    > Otulina stropu musi być ze 3cm

    Takie też u mnie było. Około 2,5-3cm.

  • 60. Data: 2011-10-26 08:07:08
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "Skimir" <p...@M...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Jak się zbroi krzyżowo to wszystkie ściany podpierają strop.

    Moim (laika) zdaniem korzystniej jest aby wszystkie ściany podpierały strop.
    Dlaczego tylko połowa ścian ma podpierać strop a reszta nie pracować?

    W jakich aspektach zbrojenie dwukierunkowe jest gorsze aniżeli
    jednokierunkowe?