  • 11. Data: 2009-04-20 09:49:23
    Temat: Re: Sadzenie trawy
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Fox pisze:
    > Ok, czy wystarczy normalnie skopać ziemię i posiać trawę, czy jakieś
    > nawozy, ściółki itp podkłady trzeba stosować?

    Jesli to dziewicza ziemia to dobrze jest sypnac najtanszego
    nawozu NPK (lepiej kupowac na wioskach, nie w marketach - zostanie
    jeszcze na piwo), wypozyczyc glebogryzarke (albo chlopa z traktorem,
    kultywatorem i bronami). Potem grabiami rozrzucic co grubsze kępy,
    mocno podlac, rzucic garsciami nasiona (polecam mieszanki traw
    z koniczyną, ale to kwestia gustu) i całą rodziną udeptać.

    Ale Coś mnie szczerze zdziwiło w temacie trawy.

    Miałem po wykopach duzo gliny i nie bardzo wiedzac, co z nia zrobic,
    podsypalem pod plot, wyrównalem, sypnalem tanich nasion trawy.
    Na glinie nie dawalem niczego - zadnej warstwy czarnoziemu itp.
    Trawa wyrosła błyskawicznie, znakomita, piękna, zielona, soczysta.

    To ten trawnik i ten plot:

    http://picasaweb.google.com/AStasiew/Budowa#52544474
    42215789554

    Po jednej stronie Jagody trawa na glinie, po drugiej na ziemi
    IV klasy (bo taka podobno mam). Od poprzedniego koszenia
    minelo ok. 3 tygodnie. Bardzo intensywne podlewanie.

    pozdro
    --
    A S

  • 12. Data: 2009-04-20 18:09:30
    Od: "R" <n...@w...pl>

    Andrzej S. - foty super, zwierzyniec też mam na myśli koty i psa oczywiście
    ;-) mam prośbę możesz podać jakiegoś producenta i jakie proporcje nawozu npk
    x-y-z? bo chciałbym się rozejrzeć, ale tona to mi nie potrzebna ;-)

    Pozdrawiam. R.

  • 13. Data: 2009-04-21 05:56:20
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    R pisze:
> [...]
    > ;-) mam prośbę możesz podać jakiegoś producenta i jakie proporcje nawozu npk
    > x-y-z? bo chciałbym się rozejrzeć, ale tona to mi nie potrzebna ;-)

    Dzieki.

    NPK - czesto spotykany pod nazwa "Azofoska". Do trawy
    "niewimbledońskiej" (ale nie do ogródka warzywnego) - w zasadzie
    proporcje niewazne (nie wynotowalem z 50 kg worka).

    Patrzylem tylko na cene. Na wioskach i na wory jest taniej,
    bo to podstawowy nawóz do produkcji rolnej.

    pozdro
    --
    A S

  • 14. Data: 2009-04-21 07:50:41