  • 11. Data: 2021-11-06 19:44:15
    Temat: Re: Samochód zapalił się podczas tankowania gazu. Na pomoc ruszył strażak
    Od: WS <L...@c...pl>

    sobota, 6 listopada 2021 o 17:45:09 UTC+1 mant... napisał(a):

    > Samo przewożenie butli napełnionej trującym i palnym gazem LPG

    1. LPG nie jest trujący
    2. Paliwo w silniku spalinowym musi się palić ;) benzyna pali się "lepiej", a pożar
    ogniwa w elektrykach to już widowisko - straż nie bardzo wie jak to gasić, chłodzą
    jak w budynku i czekają na wypalenie...
    3. Gaz wybucha tylko w mocno specyficznych warunkach: 1,5 - 3% w powietrzu
    Rozszczelniony zbiornik przy wypadku nie jest groźny (a i tak się to praktycznie
    nie zdarza)
    Gdzieś widziałem filmiki z przestrzelenia zbiorników LPG - 2 dziury i gaz ucieka,
    to wszystko
    4. Butla z LPG też nie "wybucha", bo do spalania potrzeba tlenu, a go tam nie ma,
    ciśnienie w zbiorniku tez nie jest jakieś astronomiczne ~2 MPa, m.in dlatego LPG
    stosuje się jako gaz nośny w aerozolach,
    nie trzeba grubych ścianek..., podobnie zapalniczki...

    Jeśli nie ma się kanału, studzienek... w garażu to wybuch jest praktycznie
    niemożliwy. W takich dziurach może sie zgromadzić w sposób
    niezauważalny/niewyczuwalny...

  • 12. Data: 2021-11-06 19:57:11
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 6 Nov 2021 09:45:08 -0700 (PDT), w
    <0f80dc2d-d691-4349-9702-47e021b36ca5n@googlegroups.
    com>, a a
    <m...@g...com> napisał(-a):

    > gaz się pali raz
    > gdyby nie łunijni lobbysci, to by Europa nigdy nie dopuścila gazowników na drogi
    > a stacje tankowania LPG byłyby 10 kilometrów od centrum miasta, na bezdrożach
    >
    > Samo przewożenie butli napełnionej trującym i palnym gazem LPG
    > \to jest wielka patologia, zakazan a wielu krajach i stronach świata.

    Ty zarabiasz na pisaniu debilizmów czy to tak z czystej pasji?

  • 13. Data: 2021-11-06 21:29:54
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 6 November 2021 at 19:59:45 UTC+1, r...@k...pl wrote:
    > Sat, 6 Nov 2021 09:45:08 -0700 (PDT), w
    > <0...@g...com>, a a

    > Ty zarabiasz na pisaniu debilizmów czy to tak z czystej pasji?
    Samochody w których jest doinstalowywana instalacja LPG nie uzyskają na to
    homologacji fabrycznej, zatem nie są dopuszczone do ruchu po drogach publicznych.

    To zawsze jest instalacja warsztatowa a nie fabryczna i wystarczy przeczytać
    homologację fabryczną samochodu, że nie przewiduje instalacji LPG.

    To że Zenki instaluja gaz LPG w samochodach, narusza fabryczną homologac ję
    preoducenta samochodu, która określa rodzaj paliwa silnikowego: jako benzynę 95

    To że Zenki kombinują i modyfikują homologację fabryczną to nie znaczy, żę mają do
    tego jakiekolwiek prawo i że jest to sytuacja trwała i nie ulegnie zmianie.

    Samochód na paliwo LPG to jedynie samochód z fabryczną instalacją LPG i objęty
    homologacją.

    Wszystko inne to są modyfikacje w stodole, których homologacja nie przewiduje, ani
    nie obejmuje i to jest stan prawny

    A że Unia to biurokracja i bezradnośc technologiczna i 3.świat
    to Zenki przerabiają benzyniaki na gazowniki
    \ale tak przerobione gazowniki tracą fabryczną homologację i nie są dopuszczone do
    uzytku po drogach publicznych

    Lobby LPG w Europie kombinuje bo to duża kasa
    ale to nie znaczy, że LPG instalowane w stodole nie zostanie zakazane w 2022
    w calej Europie.

    Najwaniejszy będzie zakaz parkowania gazowników ze stodoły w podziemnych garażach i
    taki zakaz obowiązuje na wszystkich kontynentach

    Łónia to patologia technologiczna i inżynierska

  • 14. Data: 2021-11-06 21:58:38
    Od: WS <L...@c...pl>

    sobota, 6 listopada 2021 o 21:29:55 UTC+1 mant... napisał(a):

> [...]
    > Samochód na paliwo LPG to jedynie samochód z fabryczną instalacją LPG i objęty

    ;)
    wpisz sobie w googla Regulamin R115

    do samochodów można montować przeróżne rzeczy (oczywiście z odpowiednimi
    atestami/homologacjami), choćby bagazniki dachowe, boksy bagażowe, haki do holowania,
    dodatkowe oświetlenie, folie na szybach...
    jak i instalację LPG ;)

  • 15. Data: 2021-11-06 22:12:25
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 6 November 2021 at 21:58:39 UTC+1, WS wrote:

> [...]
    atestami/homologacjami), choćby bagazniki dachowe, boksy bagażowe, haki do holowania,
    dodatkowe oświetlenie, folie na szybach...
    Instalacja LPG nie stanowi akcesorium, gdyż modyfikuje fabryczna homologację
    samochodu.
    To że Zenki lobbowały za LPG nie znaczy, że Brókselka nie unieważni wszystkich in
    stalacji Zenkowych LPG ze stodoły

    To jest kwestia 2-3 lat
    tak jak zakazano wjazdu trujących dizli do centrów miast, tak jak Hameryka
    zutylizowala 100.000 Wieśwagenów trujących spalinami w aferze Diesel Gate.

    To tylko kwestia czasu, bo lobbing LPG w Europie znacznie osłabł, gdy otworzył się
    rynek na elektryki

    Proces może się rozpocząć od zakazu przewozu pasażerów taryfami z przerobioną
    instalacją LPG, czyli bez homologacji fabrycznej, bo w razie wypadku, polisa nie
    obejmuje odszkodowania z OC i NW dla osob trzecich./

    I ktok za krokiem patologia LPG ze stodoły zostanie wyeliminowana
    a dopuszczona jedynie ta objęta homologacją fabryczną
    Nigdzie na świecie nie dopuszczono instalacji LPG ze stodoły

  • 16. Data: 2021-11-06 22:34:20
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 6 listopada 2021 o 22:12:26 UTC+1 m...@g...com napisał(a):

> [...]
    > a dopuszczona jedynie ta objęta homologacją fabryczną
    > Nigdzie na świecie nie dopuszczono instalacji LPG ze stodoły
    Nie ma również żadnych przepisów kto może zrobić dziecko i potem efekty na grupach
    widze. Napisz jak prace nad pompa ciepła z ogniwami Peltiera? Szykujesz że dwa modele
    do samochodów. Pomyśl jeszcze, tak wiem trochę przesadziłem i jest z czego ująć, nad
    modelami większej mocy do samochodów chłodni. Chyba że w wysoki COP wejdziesz i
    zrobisz o mocy 20kW wielkości pudełka od butów i pobierające 500W.

  • 17. Data: 2021-11-06 22:36:05
    Od: WS <L...@c...pl>

    sobota, 6 listopada 2021 o 22:12:26 UTC+1 mant... napisał(a):

    > Nigdzie na świecie nie dopuszczono instalacji LPG ze stodoły

    i raczej nikt takich ze stodoły nie montuje, a już na pewno nie legalnie.
    Sama instalacja musi mieć atesty, spełniać odpowiednie normy emisji spalin itp...
    Dokładnie jak z hakiem: kupuje się atestowany, montuje i z papierami jedzie na stację
    kontroli, gdzie wystawiają (lub nie) dokument potwierdzający poprawne zamontowanie,
    atesty... i z tym dopiero do wydz.komunikacji gdzie dokonują odpowiednich wpisów w
    dowodzie rejestracyjnym - paliwo benzyna/LPG, hak holowniczy...
    Później przy obowiązkowych przeglądach za sprawdzenie inst. gazowej płaci się
    więcej... np. legalizacja butli jest na 10 lat...

  • 18. Data: 2021-11-06 23:16:19
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 6 November 2021 at 22:36:06 UTC+1, WS wrote:

> [...]

    > Później przy obowiązkowych przeglądach za sprawdzenie inst. gazowej płaci się
    więcej... np. legalizacja butli jest na 10 lat...
    A czym diagnosta sprawdza szczelnośc instlacji gazowej LPG,
    jaki ma sprzęt, jakiego producenta i czy został on legalizowany przez producenta
    samochodu objętego homologacją ?

    Wydział komunikacji nie ma uprawnień do dokonywania wpisu o zmianie paliwa, ale czyni
    to nieformalnie, na wniosek diagnosty
    A diagnosta nie ma uprawnien do zmian w homologacji pojazdu, gdyż po to jest
    homologacja, aby pojazd był z nią zgodny, czyli bezpieczny w użytkowaniu i na drogach
    i bezpieczny dla kierowcy.

    Dokonują zmian w pojeździe, naruszających homologację, pojazd uzyskuje status pojazdu
    niehomologowanego i znane jest takie pojecie i nazywa się SAM albo składak.

    Ale po to zakazano rejestracji składaków, gdyż ta procedura wprowadzała na drogi
    pojazdy niehomologowane fabrycznie.

    ==Dokładnie jak z hakiem

    Dokładnie odwrotnie niż z hakiem

    Jeżeli hak nie jest instalowany fabrycznie, bo i tak musi byc objety homologacją i ta
    musi przewidywać eksploatację i testy uzytkowe pojazdu z hakiem i przyczepą, czyli
    pojazd musi się nadawac i byćc konstrukcyjnie przystosowany do holowania przyczepy

    Nowe przepisy unijne wprowadzają fabryczne przystosowanie pojazdu do holowania
    i fabrycznie wbudowane gniazdo do wkręcenia haka do holowania na czas holowania
    przyczepy i wykręcenia haka, gdy pojazd nie holuje przyczepy

    Jest zakaz jeżdżenia z hakiem, który stanowi zagrozenie dla innych pojazdów w
    przypadku zderzenia

    I to też kwestia 2-3 lat, że instalowanie stałego haka w stodole zostanie zakazane
    nie mówiąc o wożenie 2-3 roweró na dachu i 2-3 rowerów na przyczepce montowanej na
    haku

    To sa wszystko patologie wynikające z leniwego państwa, które się niczym nie
    interesuje
    a czy podczas zderzenia te rowery z dachu czy z przyczepki hakowej, będą latac po
    autostradzie nad głowami kierowców, to nikogo nie interesuje

    A przecież to nie wyścig pokoju i trasa nie jest zamknieta dla kolarzy i ekip
    serwisowych.
    Jedzie Zenek i wiezie na dachu 3 rowery, bujające się na zakretach
    i jest gites klawo

  • 19. Data: 2021-11-06 23:20:55
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 6 Nov 2021 13:29:54 -0700 (PDT), w
    <6e9b6b42-d410-4251-8601-3ae5f62c4126n@googlegroups.
    com>, a a
    <m...@g...com> napisał(-a):

> [...]

    > To zawsze jest instalacja warsztatowa a nie fabryczna i wystarczy przeczytać
    homologację fabryczną samochodu, że nie przewiduje instalacji LPG.

    Homologacja fabryczna nie przewiduje nawet doinstalowywania świateł dziennych.
    I co z tego?

> [...]
    > Samochód na paliwo LPG to jedynie samochód z fabryczną instalacją LPG i objęty

    Samochód z "fabryczną" instalacją LPG to samochód, który wyjechał z fabryki
    jako benzynowy i został następnie przerobiony na gaz u pana "Zenka".
    Może są jakieś wyjątki, ale tak to wygląda.

    > Wszystko inne to są modyfikacje w stodole, których homologacja nie przewiduje, ani
    nie obejmuje i to jest stan prawny

    To, że całe twoje życie kręci się wokół stodoły, nie oznacza że inni nie poszli
    w rozwoju dalej.

    > Najwaniejszy będzie zakaz parkowania gazowników ze stodoły w podziemnych garażach i
    taki zakaz obowiązuje na wszystkich kontynentach
    > Łónia to patologia technologiczna i inżynierska

    Tak ogólnie to ty jesteś jakąś patologią, a na pewno debilem.

  • 20. Data: 2021-11-06 23:22:05

    Sat, 6 Nov 2021 14:12:25 -0700 (PDT), w
    <44211388-8709-4d52-8d85-ab137fbcc547n@googlegroups.
    com>, a a
    <m...@g...com> napisał(-a):

    > tak jak zakazano wjazdu trujących dizli do centrów miast, tak jak Hameryka
    zutylizowala 100.000 Wieśwagenów trujących spalinami w aferze Diesel Gate.

    Diesli zakazano ze względu na zatruwanie środowiska -- a akurat LPG jest
    czystsze od benzyny.