  • 31. Data: 2021-11-07 18:56:14
    Temat: Re: Samochód zapalił się podczas tankowania gazu. Na pomoc ruszył strażak
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 06.11.2021 o 21:29, a a pisze:
    > Samochody w których jest doinstalowywana instalacja LPG nie uzyskają na to
    homologacji fabrycznej, zatem nie są dopuszczone do ruchu po drogach publicznych.
    Zgodnie z tą logiką człowiek rodzi się nagi i tak już musi chodzić do
    końca życia.

    Jacek

  • 32. Data: 2021-11-07 21:51:33
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 7 November 2021 at 18:56:15 UTC+1, Jacek wrote:
> [...]
    > Zgodnie z tą logiką człowiek rodzi się nagi i tak już musi chodzić do

    dokładnie
    gdyby Bóg chciał aby ludzie latali to by dał im skrzydła

    Ale znalazłem analoga do pozafabrycznej instalacji LPG w samochodzie.

    Jest nim niewątpliwie instalacja klimatyzacji w samochodzie.
    Instalacja ciśnieniowa, sprężarkowa, instalowana fabrycznie, wykazuje standardową
    wadę, polegającą na wycieku gazu i konieczności napełnienia instalacji klimy

    I tak w przypadku klimy, jak i instalacji LPG, warunki eksploatacyjne są podobne ,
    czyli w ruchu drogowym, a jednak gaz z klimy uchodzi, czyli instalacja fabryczna bywa
    nieszczelna
    i nie jest to nieszczelność sprężarki, wyrobionych tłoczków.

    Zespoły projektowe od klimy samochodowej, reprezentują poziom wiedzy, techniki,
    praktyki na poziomie zespołów projektowania instalacji LPG w samochodzie
    a jednak klima bywa często nieszczelna i jest to wada dotkliwa, gdy latem klima
    przestaje chłodzić.

    Nie jest to technologia kosmiczna i można wykonać testy eksploatacyjne klimy na
    stanowisku diagnostycznym, napędzając sprężarkę klimy silnikiem elektrycznym i
    generując np. miesięczne użytkowanie oczujnikowanej klimy aby sprawdzić, gdzie
    pojawią się nieszczelności, czyli wycieki gazu

    I tak się testuje nieszczelną klimę, napelniająć gazem z dodatkiem barwnika,
    świecącego w ultrafiolecie.

    I przez analogie, do zbiornika LPG w samochodzie powinien być dodawany znacznik
    chemiczny, który by umożliwiał łatwą weryfikację szczelności, nieszczelności
    instalacji LPG, generując efekt fluorescencyjny po oświetleniu światłem UV

  • 33. Data: 2021-11-07 21:55:56
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-11-07 o 21:51, a a pisze:
    > gdyby Bóg chciał aby ludzie latali to by dał im skrzydła

    Ale jakby tego nie chciał to strącałby wszystkie samoloty z nieba, albo
    wymyślił takie prawa fizyki, że nie dałoby się latać.

    Wybacz, ale tych twoich pierdół nie da się już czytać.

  • 34. Data: 2021-11-07 22:49:07
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 7 listopada 2021 o 21:56:39 UTC+1 Uzytkownik napisał(a):
    > Ale jakby tego nie chciał to strącałby wszystkie samoloty z nieba, albo
    > wymyślił takie prawa fizyki, że nie dałoby się latać.
    >
    > Wybacz, ale tych twoich pierdół nie da się już czytać.
    To nie czytaj. Ale nie rezygnuj z odpowiadania. Najlepiej jak najbardziej go
    uświadamiaj o tym co porusza w kolejnych tematach. Bycie głupim to dla ciebie chleb
    powszedni. Oczywiście wodny chleb powszedni.

  • 35. Data: 2021-11-07 22:52:40
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 7 listopada 2021 o 21:51:34 UTC+1 m...@g...com napisał(a):
> [...]
    instalacji LPG, generując efekt fluorescencyjny po oświetleniu światłem UV
    I tutaj pojawiasz się ty ze swoim samochodowym klimatyzatorem zbudowanym na ogniwach
    Peltiera. Napisał byś o jakiś osiągnięciach jakie niewątpliwie masz w pracach nad
    takim klimatyzatorem.

  • 36. Data: 2021-11-08 10:23:17
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 7 Nov 2021 08:57:17 -0800 (PST), w
    <d8ca7959-777f-4353-9463-de5a97112be4n@googlegroups.
    com>, a a
    <m...@g...com> napisał(-a):

> [...]
    stacja diagnostyczna jedynie to potwierdza w Fahrzeubriefie
    > Homologacja określa dopuszczalne rozmiary kół, felg, a nie producentów z nazwy

    To bardzo niedobrze! A skąd wiadomo, że dana felga wytrzyma zakładane przez
    producenta obciążenie skoro producent jej na oczy nie widział?
    To skrajna nieodpowiedzialność!

  • 37. Data: 2021-11-08 10:23:51
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 7 Nov 2021 18:56:14 +0100, w <sm93vu$g3u$1$Jacek@news.chmurka.net>, Jacek
    <k...@a...com> napisał(-a):

    homologacji fabrycznej, zatem nie są dopuszczone do ruchu po drogach publicznych.
    > Zgodnie z tą logiką człowiek rodzi się nagi i tak już musi chodzić do
    > końca życia.

    Być może niektórzy mają homologację od Boga na jakieś ciuchy...

  • 38. Data: 2021-11-08 21:28:36
    Od: WS <L...@c...pl>

    niedziela, 7 listopada 2021 o 21:51:34 UTC+1 mant... napisał(a):

> [...]
    instalacji LPG, generując efekt fluorescencyjny po oświetleniu światłem UV

    ...bo czynnika chłodzącego (np. r134a) jest zazwyczaj ~0.5-1kg, jeśli ~połowa z tego
    ucieka w ~pół roku to trochę trudno wykryć którędy...
    Taki wyciek gazu można sobie spokojnie podarować, jeśli nie da się zmierzyć/zauważyć
    zwykłym czujnikiem, to na 100% nie jest niebezpieczny.

    >a zapalić ma się co, bo aku umieszczone sa pod cała podłogą kabiny i na aku litowych
    siedzi kierowca codzienni.
    >Z tego powodu nigdy nie kupię Tesli, bo jest wadliwa konstrukcyjnie.,
    >Ok, aku z tyłu, oddzielone od kabiny pasażerskiej kevlarem i w p0rzestrzeni
    wentylowanej.
    >Zapalą się aku, to odpadną i się spala, ale kierowca i pasażerowie pod ochroną i
    oddzieleni kevlarem od pożaru.

    łatwo się mówi(pisze), w takiej Tesli 3 aku waży ~pół tony, najlepsze miejsce z
    punktu widzenia trakcji to jak najniżej. Dodatkowo ładowanie/szybkie
    rozładowanie(ostra jazda) generuje b. dużo ciepła, więc potrzebna duża powierzchnia
    chłodzenia, dlatego wsadzili pod podłogę, a nie upchali do bagażnika, przy okazji
    likwidując przestrzeń ładunkowa, coś za coś...

  • 39. Data: 2021-11-08 23:01:20
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 8 November 2021 at 21:28:37 UTC+1, WS wrote:

> [...]
    chłodzenia, dlatego wsadzili pod podłogę, a nie upchali do bagażnika, przy okazji
    likwidując przestrzeń ładunkowa, coś za coś...
    Niech aku będzie na dodatkowej przyczepce, byle nie siedzieć na aku
    i chronic doope i jajka przed ugotowaniem

    Melonowi nie wolno wierzyć
    Bo jak mało elektryków to mało wypadków
    Jak dużo elektryków to będzie dużo wypadków, dużo spalonych kierowców, jak w
    krematorium

    Nowe aku może i bezpieczne ale po kilku latach bateria w smartfonie puchnie, to i
    melonowe aku spuchną

    A co do szczelności klimy w samochodzie, to jest nieszczelna
    ale to wada fabryczna, wada technologiczna.

    Ale ta sama jakość wykonania jak instalacji LPG

    Czyli i to i to jest nieszczelne, ale producenci samochodów nic nie robią, gdyz
    zrezygnowali z fabrycznej instalacji LPG aby nie płacić odszkodowań za wypadki,
    pożary

    ==...bo czynnika chłodzącego (np. r134a) jest zazwyczaj ~0.5-1kg, jeśli ~połowa z
    tego ucieka w ~pół roku to trochę trudno wykryć którędy...

    Nie trudno, gdyż wykrywa się podczas napelniania i uszczelnia
    ale to patologia, aby klima byla nieszczelna w 21 wieku.

    ==Taki wyciek gazu można sobie spokojnie podarować, jeśli nie da się
    zmierzyć/zauważyć zwykłym czujnikiem, to na 100% nie jest niebezpieczny.

    Da się wykryć nie czujnikiem a w UV i to się robi.
    Czemu producent klimy jest takim dziadem , że nie potrafi wyprodukować szczelnej
    klimy ?

    Jak nie potrafi wyprodukować szczelnej klimy to i nie potrafi wyprodukować szczelnej
    instalacji LPG i kierowca ryzykuje zatruciem albo ugotowaniem jajek w pożarze.

  • 40. Data: 2021-11-10 22:49:32
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 8 November 2021 at 23:01:36 UTC+1, a a wrote:

> [...]
    szczelnej instalacji LPG i kierowca ryzykuje zatruciem albo ugotowaniem jajek w
    gaz się pali raz

    ==Wybuch gazu w Opolskiem. Dwie osoby ranne

    Do zdarzenia doszło w czasie prac instalatorskich w domu jednorodzinnym w
    miejscowości Polska Nowa Wieś. Jak podaje straż pożarna, konstrukcja budynku uległa
    poważnemu uszkodzeniu.
    Dzisiaj, 19:09
    Ten tekst przeczytasz w mniej niż minutę

    https://www.onet.pl/informacje/onetopole/wybuch-gazu
    -w-opolskiem-dwie-osoby-ranne-na-miejscu-dzialaja-sl
    uzby/mbrwk76,79cfc278

    Wybuch w kamienicy w Ścinawie. Zawaliła się część budynku

    W środę wieczorem doszło do eksplozji w jednej z kamienic w Ścinawie (woj.
    dolnośląskie). Część budynku się zawaliła - informuje TVN24.
    Dzisiaj, 22:26 | aktualizacja Dzisiaj, 22:42
    Ten tekst przeczytasz w mniej niż minutę

    https://www.onet.pl/informacje/onetwroclaw/scinawa-w
    ybuch-w-kamienicy-zawalila-sie-czesc-budynku/tcdf0mb
    ,79cfc278