  • 11. Data: 2011-10-13 08:46:06
    Temat: Re: Samodzielna budowa kominka.
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Macios" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:j764na$pvr$1@node2.news.atman.pl...

    > Jak masz już "piec" to sprawdź w instrukcji lub u producenta jakie do mocy
    > powinny być wloty powietrza (cm2 na KW) - u mnie chyba 40cm2/KW i jaki
    > stosunek powierzchni kratek wlotowych do wylotowych (na górze) u mnie było
    > 1:1,4.

    Cenna uwaga.
    Instrukcję czytałem ale nie przypominam sobie aby było coś o tym wspomniane.
    Trzeba będzie producenta mękolić.
    Wkład u mnie to malusi bo tylko 10kW. Dom 150m2 ale on grzać ma tylko salon
    półotwartą kuchnię oraz korytarz i pośrednio ciepłym kominem sypialnię na
    górze i korytarz na górze. Kocioł gazowy w domu mam ustawiony na moc
    grzewczą około 12kW i to ze sporym nadmiarem - kiedyś na próbę zjechałem do
    8kW przy -20st i radził sobie - więc wkład 10kW to nie za mało.

    > Jak masz doprowadzenie powietrza z zewnątrz do spalania to dobrze :)
    > Nie dawaj go do "obmywania wkładu".

    OK.

    Czy ktoś z was ma zwykły murowany komin z wkładem ceramicznym o którym
    pisałem w wątku obok?

    Marek

  • 12. Data: 2011-10-13 08:52:46
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Macios" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ja robiłem z płyt krzemianowo wapiennych.
    Mam jeszcze pytanie. Czy komorę dekompresyjną też oddzialałeś tą płytą czy
    tylko ścianki to co najbliżej wkładu?
    Na stronie pisze że płyta jest na tyle sztywna i twarda że zastępuje dwia
    materiały: płytę GKF oraz wełnę.
    Dlaczego dawałeś więc jeszcze płytę GKF?

  • 13. Data: 2011-10-13 17:24:14
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Niestety musialo zostac wyeksmitowane przez piesiatko ktore tez tam na
    > fotach sie przewija (ten co siedzi na czarnej marmurowej plycie i
    > udaje durnia) :D

    a wyrazem twarzy mówi: "kurde... kotłownia w salonie??? kominek na
    wodę??? gdzie ja trafiłem???"...:-)))

    pozdrawiam
    s_13

  • 14. Data: 2011-10-13 19:05:09
    Od: Macios <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-10-13 10:52, 4CX250 pisze:
> [...]
    > dwia materiały: płytę GKF oraz wełnę.
    > Dlaczego dawałeś więc jeszcze płytę GKF?

    Chyba z przyzwyczajenia :)

    Robiłem całość, również komin (ścianę) na całej wysokości i komorę
    dekompresyjną.
    Te płyty nie są tanie, ale bardzo dobrze się sprawują od 4 lat.
    Trzeba to bardzo dokładnie zrobić (skleić specjalnym klejem jak
    najcieńszą warstwą) i kominek nie nagrzewa się tylko pomieszczenie.

    Mam nawet gdzieś zdjęcia jak to u mnie wygląda.
    jak znajdę na starym kompie po dam na Picassa.

  • 15. Data: 2011-10-14 08:54:16
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Chyba z przyzwyczajenia :)
    Acha.

    > Robiłem całość, również komin (ścianę) na całej wysokości i komorę
    > dekompresyjną.

    A właśnie... komora dekompresyjna. Powietrze w niej tak czy owak się coś
    rozgrzewa a więc rozszerza. Ma być zamknięta szczelnie czy tez jakiś otworek
    w niej gdzieś zostawić na zewnątrz?

    > Mam nawet gdzieś zdjęcia jak to u mnie wygląda.
    > jak znajdę na starym kompie po dam na Picassa.

    OK czekam.

    Marek

  • 16. Data: 2011-10-14 11:01:06
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > A właśnie... komora dekompresyjna. Powietrze w niej tak czy owak się coś
    > rozgrzewa a więc rozszerza. Ma być zamknięta szczelnie czy tez jakiś otworek
    > w niej gdzieś zostawić na zewnątrz?

    masz mieć na przestrzał zrobiony wlot i wylot, ten pierwszy niżej,
    drugi wyżej...

    pozdrawiam
    s_13

  • 17. Data: 2011-10-14 11:01:58
    Od: Macios <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-10-14 10:54, 4CX250 pisze:
> [...]
    > rozgrzewa a więc rozszerza. Ma być zamknięta szczelnie czy tez jakiś
    > otworek w niej gdzieś zostawić na zewnątrz?

    https://picasaweb.google.com/100562558186207763109/K
    ominek?authkey=Gv1sRgCPuLtOnIiMa9NQ

  • 18. Data: 2011-10-14 11:48:16
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    a.googlegroups.com...
> [...]
    > otworek
    > w niej gdzieś zostawić na zewnątrz?

    >masz mieć na przestrzał zrobiony wlot i wylot, ten pierwszy niżej,

    Podsumujmy więc.
    W komorze wokół wkładu (odizolowanej termicznie od wewnątrz) robię u dołu
    tuż nad podłogą otwór którym wchodzi powietrze zimne z pomieszczenia. W
    górnej części komory grzewczej tuż poniżej przegrody z komorą dekompresyjną
    robię drugi otwór, którym ogrzane powietrze w komorze grzewczej wydostaje
    się na zewnątrz, do pomieszczenia.
    W komorze dekompresyjnej u dołu tej komory ma być otwór przez który
    pobierane jest powietrze z pomieszczenia oraz drugi otwór w górnej części
    komory dekompresyjnej którym ciepłe (chłodniejsze niż w komorze grzewczej)
    powietrze z komory dekompresyjnej wydostaje sie na zewnątrz, do
    pomieszczenia. Rozumiem więc że dolne oraz górne otwory komory
    dekompresyjnej nie mogą się znajdować na płaszczyźnie nad otworem wylotowym
    komory grzewczej, gdyż mogło by to spowodować że gorące powietrze z komory
    grzewczej będzie dostawać się do komory dekompresyjnej.
    Tak?

    Marek

  • 19. Data: 2011-10-14 20:31:49
    Od: s_13 <s...@i...pl>

> [...]
    > komory grzewczej, gdyż mogło by to spowodować że gorące powietrze z komory
    > grzewczej będzie dostawać się do komory dekompresyjnej.

    tak, najlepiej daj na bocznych ściankach, małe, nie muszą się rzucać w
    oczy...

    jest też szkoła, która mówi, ze ta komora niepotrzebna, wystarczy dać
    grubo wełny pod sufitem i wystarczy... ale nie wiem, ja zrobiłem mimo,
    że kominek z płaszczem, ale jak kiedyś zechcę wymienić, to mogę dać
    zwykły (nie wiem, ktoś tu o wojnie coś pisał...)
    no i rura do komina najlepiej jak wchodzi w komin jeszcze w komorze
    głównej, jeśli zahacza o dekompresyjną, to ten kawałek trzeba
    dokładnie opatulić wełną... i uwaga na taśmy alu do obklejania wełny,
    są takie naprawdę temperaturoodporne i takie co im się tak wydaje...
    rozpoznasz po cenie...
    BTW ja obudowałem swój kominek suporeksem, jakoś tak solidniej mi to
    wyglądało jednak... wełnę mocowałem od wewnątrz po prostu wkrętami,
    tymi czarnymi... a na pewno bałbym się płyty gipsowej dotykającej
    wkładu bezpośrednio w okolicach drzwiczek...

    pozdrawiam
    s_13

  • 20. Data: 2011-10-15 19:31:09
    Od: "Marex" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Adam <a...@g...com> napisał(a):

    > Niestety musialo zostac wyeksmitowane przez piesiatko ktore tez tam na
    > fotach sie przewija (ten co siedzi na czarnej marmurowej plycie i
> [...]
    1) A gdzie masz wylot nagrzanego powietrza, ewent.kraty wylotowe??
    2) z jakiego powodu owinąłeś wełną rurę spalinową wewnątrz kominka ??