  • 1. Data: 2014-09-04 18:56:01
    Temat: Schody drewniane- na co zwrócić uwagę?
    Od: Frez <f...@g...com>

    Witam.
    Jestem przed sporządzeniem umowy o dzieło na schody.
    W części merytorycznej ( poza prawnej) chciałbym was zapytać co tam zawrzeć:
    np. klasę drewna, gatunek co o kolorowaniu co z wadami?
    co zrobić jak popęka po okresie gwarancji?
    Opisać rodzaje farb i lakierów?
    Ustalić metodę montażu? czy to olać?
    Macie jakieś inne spostrzeżenia?

  • 2. Data: 2014-09-04 20:20:32
    Temat: Re: Schody drewniane- na co zwrócić uwagę?
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 4 września 2014 18:56:01 UTC+2 użytkownik Rentier napisał:

    > Jestem przed sporządzeniem umowy o dzieło na schody.
    > W części merytorycznej ( poza prawnej) chciałbym was zapytać co tam zawrzeć:
    > np. klasę drewna, gatunek co o kolorowaniu co z wadami?

    Wilgotnosc uzytego drewna - musi byc suszone i miec odpowiednia
    wilgotnosc (za malo to tez zle - dopytaj / doczytaj dokladnie ile ma miec
    - 10-15% chyba - moge sie mylic :)

    > co zrobić jak popęka po okresie gwarancji?

    Naprawic albo nie :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2014-09-05 09:50:18
    Od: slavo65 <s...@g...com>

> [...]
    >
    > np. klasę drewna, gatunek co o kolorowaniu co z wadami?
    >
    > co zrobić jak popęka po okresie gwarancji?

    Ile zapłacisz w przeliczeniu za jeden stopień?

  • 4. Data: 2014-09-05 17:59:33
    Od: Jacek <J...@o...pl>

    W dniu 2014-09-04 18:56, Frez pisze:
> [...]
    > zawrzeć:
    > np. klasę drewna, gatunek co o kolorowaniu co z wadami?
    > co zrobić jak popęka po okresie gwarancji?
    Ja bym wpisał zastrzeżenia odnośnie okresu gwarancji i tego, że stopnie
    sie nie wypaczą (opisać co rozumiemy przez wypaczenie np. ile mm na
    metr), nie pojawią się pęknięcia i że nie będą skrzypieć.
    Co do lakieru, to pseudoekologiczne wodne wynalazki obchodziłbym
    szerokim łukiem. Jak dla mnie na schody jedynie epoksyd albo
    dwuskładnikowy poliuretan.
    Jacek

  • 5. Data: 2014-09-05 18:12:21
    Od: Frez <f...@g...com>

    W dniu 2014-09-05 09:50, slavo65 pisze:

    > Ile zapłacisz w przeliczeniu za jeden stopień?

    430

  • 6. Data: 2014-09-05 20:20:30
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 5 września 2014 18:12:21 UTC+2 użytkownik Rentier napisał:

    > 430

    Slavo to sprzedawca tandetnych panelowych nakladek na schody w cenie
    zapewnie normalnych drewnianych :) W sumie nie ma co ostrzegac - na grupie
    pokazal nie raz, ze slaby z niego sprzedawca :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2014-09-05 20:45:57
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 05 Sep 2014 17:59:33 +0200, Jacek napisał(a):

    > nie będą skrzypieć

    Nie ma takiej sily, zeby cos nie zaskrzypialo.
    Mam bukowe schody z naprawde grubych, solidnych elementow (klejonka) i przy
    okreslonej pogodzie lubia sobie skrzypnac. Drewno pracuje.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 8. Data: 2014-09-05 22:13:28
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    Będzie OT ale może mnie nie zabijecie: - jestem tuż przed kupnem
    mieszkania od dewelopera. mieszkanie jest dwupoziomowe i oczywiście
    schodów między poziomami brak. Żona ma jakąś obsesję/fobie czy co tam
    można mieć i nie ma opcji żeby mieć schody z pustą przestrzenią pomiędzy
    stopniami. Jakie są możliwe opcje w takiej sytuacji? Nie widuję zbyt
    często an stornach firm zajmujących się produkcją schodów takich
    "pełnych" - nawet nie wiem jak się one nazywają. A może można schody
    jakoś "dobudować" z betonu czy czego się tam schody takie "pełne" robi?
    Sorry za OT ale może ktoś mnie chociaż pokieruje w stronę gdzie znajdę
    rozwiązania życiowego problemu:)
    --
    Qlfon, Lublin

  • 9. Data: 2014-09-05 22:44:46
    Od: piechur <z...@g...pl>

    W dniu 2014-09-05 22:13, Qlfon pisze:
> [...]
    > jakoś "dobudować" z betonu czy czego się tam schody takie "pełne" robi?
    > Sorry za OT ale może ktoś mnie chociaż pokieruje w stronę gdzie znajdę

    Szukaj schodów dywanowych. Robi się je z czego się chce. Ja mam lite,
    drewniane z egzotyka. Są też stalowe, obkładane. Właściwie każdy lepszy
    "schodziaż" coś takiego zaprojektuje i wykona. Co najwyżej koszt może
    być niezadowalający.

    Pieszy.

  • 10. Data: 2014-09-05 23:07:04
    Od: slavo65 <s...@g...com>

    W dniu piątek, 5 września 2014 20:20:30 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    > Slavo to sprzedawca tandetnych panelowych nakladek na schody w cenie
    >
    > zapewnie normalnych drewnianych :) W sumie nie ma co ostrzegac - na grupie
    >
    > pokazal nie raz, ze slaby z niego sprzedawca :-)

    Te "tandetne" nakładki są w Polsce praktycznie jedynym profesjonalnym sposobem
    pokrycia/odnowienia schodów i dlatego kosztują trzy razy tyle, co tandetne mokre
    deseczki.
    Jest wolny rynek i jest wybór. Można zamówić na schody mokre deseczki po 100 zł za
    sztukę bez gwarancji, można zamówić suche deski za 500 zł z gwarancją warunkowaną
    pilnowaniem odpowiedniej wilgotności na klatce schodowej, myciem tylko środkami do
    pielęgnacji drewna i uzupełnianiu ubytków lakieru po każdym zadrapaniu przez psa i
    można zamówić materiał HAFA za 400 zł z gwarancją 12 letnią bez żadnych warunków.
    Uwagę o słabości sprzedawcy z litości nie skomentuję.