  • 1. Data: 2009-09-26 16:05:14
    Temat: Schody: jak długo schną?
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

    Mam schody betonowe. Były lane jakieś półtora roku temu.
    Chciałem je obłożyć drewnem, ale po pomiarach okazało się, że ekipa wylała
    je bardzo niechlujnie.
    "Wyprostowałem" je, ale niektóre stopnie musiałem podwyższyć nawet o 10cm.
    Na prostowanie poszło ponad pół tony podkładu betonowego.

    Mam pytanie jak długo muszą schnąć takie prostowane schody przed obłożeniem
    drewnem.
    Przy posadzkach mówi się, że jeden centymetr podkładu schnie 1-2 tygodnie.
    Czy w przypadku małych powierzchni ten czas jest krótszy? Nie mam miernika
    wilgotności, żeby to sprawdzić.

    Pozdr.
    Krzysiek

    PS. Czy ktoś ma doświadczenie w bieleniu drewna? Chciałbym pobielić trepy
    jesionowe. Znalazłem w necie kilka preparatów do tego celu, ale nie udało mi
    się znaleźć informacji od osób które zrobiły to same. Ciekawy jestem, czy
    warto się za to zabierać, czy też raczej powierzyć stolarzowi (niestety
    stolarz z którym współpracuję nigdy tego nie robił).

  • 2. Data: 2009-09-26 18:28:56
    Temat: Re: Schody: jak długo schną?
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Użytkownik "Krzysiek" <j...@g...pl> napisał

    > Czy w przypadku małych powierzchni ten czas jest krótszy? Nie mam miernika
    > wilgotności, żeby to sprawdzić.

    Nie potrzeba żadnego skomplikowanego miernika. Przyklej kawałek folii
    szczelnie (taśmą klejącą) do stopnia i zostaw na 1-2 dni. Jak po tym czasie
    sie skropli woda na tej folii, to jeszcze nie można kłaść okładziny, bo
    beton jest mokry ;)

    Pzdry,
    /\/\\/\/

  • 3. Data: 2009-09-26 18:38:40
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

    > Nie potrzeba żadnego skomplikowanego miernika.

    Dziękuję za radę. Przetestuję za jakieś 3 tygodnie. Mam nadzieję, że po
    miesiącu schody przeschną wystarczająco.
    Pozdr.
    Krzysiek