  • 111. Data: 2010-03-30 08:43:02
    Temat: Re: Schody ktore obiecalem pokazac
    Od: Severin <s...@w...pl>

    Ghost pisze:

    > Ojej, nie tak agresywnie kolego, Twoje ataki nie sa w zadnej mierze
    > adekwatne do tego co napisalem, natomiast cytat ktory podales,
    > faktycznie celnie jest nazwac ujadaniem.

    Problem właśnie w tym że nic nie napisałeś, dop...ś się tylko nie
    wiadomo do czego, próbujesz coś uszczypnąć, bawisz sie w jakieś
    niedomówienia, słowne gierki, a ja nie mam ani czasu ani ochoty się tu z
    Tobą pałować, więc po prostu sobie odpuść. To nie atak tylko opis Twojej
    reakcji na mój post, dla mnie to tylko poszczekiwanie, ale skoro
    przyjąłeś to jako atak, Twoja sprawa. Jeśli ów cytat, tak mocno
    nadwyrężył pojmowaną przez Ciebie rzeczywistością, mógłbyś się do niego
    odnieść w rzeczowych argumentach.

    > Napisales co chciales napisac, nie zaslaniaj sie, ze to cytat. Kto
    > czyta, ten oceni.

    Oczywiście że napisałem co chciałem, jeśli masz z tym problem to tak jak
    powyżej odnieś się do tego co napisałem a nie do oceniania mojej osoby.

  • 112. Data: 2010-03-30 08:58:05
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Severin" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Ghost pisze:
    > Problem właśnie w tym że nic nie napisałeś, dop...ś się tylko nie wiadomo
    > do czego, próbujesz coś uszczypnąć, bawisz sie w jakieś niedomówienia,
    > słowne gierki,

    Ale w ten sposób Ghost troluje od dawna na tej grupie
    Jest z tego znany

    Krzysiek.

  • 113. Data: 2010-03-30 09:19:14
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Severin" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Problem właśnie w tym że nic nie napisałeś

    Delikatnie dalem Ci do zrozumienia, ze brzydzi mnie Twoje cytatowe ujadanie.
    Mozesz oczywiscie udawac, ze nie wiesz o czym mowa, dla mnie to juz bez
    znaczenia.

    EOT

  • 114. Data: 2010-03-30 10:34:54
    Od: Severin <s...@w...pl>

    Ghost pisze:

    > Delikatnie dalem Ci do zrozumienia, ze brzydzi mnie Twoje cytatowe
    > ujadanie. Mozesz oczywiscie udawac, ze nie wiesz o czym mowa, dla mnie
    > to juz bez znaczenia.
    >
    > EOT

    Nie sądzę żeby kogokolwiek na tej grupie interesował Twój gust, czy
    poczucie taktu, do którego już nas przyzwyczaiłeś. Mnie tym bardziej nie
    interesują Twoje stany emocjonalne. Poczytaj netykietę i zrozum istotę
    funkcjonowania grupy dyskusyjnej i samej dyskusji. Jeśli tego nie
    potrafisz to nie zabieraj po prostu głosu, bo stajesz się wyjątkowo
    upierdliwy.

    EOT^2

  • 115. Data: 2010-03-30 17:12:02
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > Tyle, że te 20m kosztują tyle co 500m pod stolarnię.
    > Koszt wyposażenia porównywalny. Obostrzenia prawne u stomatoła to kosmos.
    > Kiepski przykład i trochę pokory proszę.

    Czytaj ze zrozumieniem. W przykladzie na102 pisal o powierzchni lokalu w
    ujeciu PODATKU.

    Kane

  • 116. Data: 2010-03-30 17:26:30
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    >Stolarz teraz /mowie o mlodych/ to nawet hebla w reku nie miał. Tylko
    >maszyny.

    Abstrahujac od Twoich schodow z plytek (ktore mi sie osobiscie podobaja, mam
    schody do piwnicy w plytkach, innych nie posiadam bo parterowy ;) ) - to o
    tych stolarzach to masz 100% racji. Z tych mlodych to malo ktory cokolwiek
    umie zrobic wymagajacego znajomosci rzemiosla - za to parapety umie kleic
    kazdy, wrecz te ekipy robiace "kuchnie na wymiar" tez potrafiac o sobie
    mowic ze sa stolarzami.

    Swego czasu szukalem kogos kto mi zrobi giętą obudowę na kolumne glosnikową
    (w stylu jak np Sonus Faber) takze stolarzy poznalem bez liku. Niestety -
    zaden z nich nie podjal sie pracy, ba, nawet wyceny zaslaniajac sie brakiem
    czasu. Woleli lepić te nieszczesne schody bo prostsze, maszynowe itp ;)

    Teraz mam stolarza starszej daty, swoj warsztat ma skromny ale zrobi w nim
    wszystko. Ma czas i checi - robi dłubaniny w cenach 1/3 tych
    "profesjonalnych stolarzy". Tyle ze dla niego to juz tylko hobby - jest na
    emeryturze. I bedzie robil mi tą obudowe na kolumne glosnikowa ;) - jak
    tylko porobi rzeczy na budowe (futryny, obudowy belek stropowych, opaski,
    listwy wykonczeniowe). Takze - trzeba szukać. Jeszcze tacy są na świecie.

    Pozdrawiam

    Kane

  • 117. Data: 2010-03-30 17:47:53
    Od: "Łukasz C." <a...@r...to>

    Tue, 30 Mar 2010 19:26:30 +0200, Kane napisał(a):

> [...]
    >
    > Teraz mam stolarza starszej daty, swoj warsztat ma skromny ale zrobi w nim

    Nie zrobi, choćby właśnie dlatego, że ma skromny warsztat. Nie mówię tego
    złośliwie, tylko dla urealnienia górnolotnych stwierdzeń jak powyżej (coś
    jak "golfy się nie psują" ;-) ).

> [...]
    > listwy wykonczeniowe). Takze - trzeba szukać. Jeszcze tacy są na świecie.

    Są też na świecie zakłady, które potrafią zrobić zarówno drewniane meble
    stylizowane jak i nowoczesne meble z wykorzystaniem z kompozytów. Znam np.
    taki w Białymstoku :-)

    --
    ŁC
    Gdy mocna wóda, wszystko się uda

  • 118. Data: 2010-03-30 17:55:04
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > Niestety - zaden z nich nie podjal sie pracy, ba, nawet wyceny zaslaniajac
    > sie brakiem czasu. Woleli lepić te nieszczesne schody bo prostsze,

    Wolny rynek. Po co ma się męczyć za pewnie małą kasę jak alternatywnie może
    zarobić więcej. Ja także nie łapię się każdej roboty bo klient ma takie
    pracochłonne widzimisię za połowę ceny. Jak znalazłeś dłubka to masz
    szczęście.

  • 119. Data: 2010-03-30 18:20:47
    Od: "na102" <g...@P...FM>

    Użytkownik "Kane" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > listwy wykonczeniowe). Takze - trzeba szukać. Jeszcze tacy są na świecie.

    Osobiście minie mi 30 lat w tym fachu ,aczkolwiek od 10 lat jestem
    konstruktorem w tej branży .Fakt jest taki że wbrew pozorom to ciężki zawód
    jeżeli się wytwarza jednostkowo.Chętnych do tego zawodu jest coraz mniej
    ,nie mam danych z tego roku ale dwa lata temu w Swarzędzu czyli okrzyczanym
    mieście stolarzy cech mógł sie pochwalić uczniami w liczbie TRZECH
    sztuk.Większość na rynku pracy to tzw. stolarze maszynowi, wepchnie w
    maszyne i wyjmie ,dla produkcji potokowej są wystarczający.Polacy nie są
    zbyt bogaci wiec takie BRW itp. zdobywa rynek a im prawdziwi fachowcy są
    zbędni.Specyfika tego zawodu polega też na tym że wymaga dość dużych
    nakładów inwestycyjnych i wiekszość nawet dobrych stolarzy nie podejmuje
    tego wyzwania ,pozostaja firmy rodzinne które przekazują ten fach i majątek
    swym następcom.
    Co do tych co robią "kuchnie na wymiar" to ostatnio sąsiad przyszedł do
    mnie z drzwiczkami do zmniejszenia bo, monterzy stwierdzili że nie dadzą
    rady takich "paździerzowych" przerobić, nie mam pojęcia kim byli z zawodu
    ale napewno nie stolarzami skoro pomylili płyte wiórową z litym drewnem
    dębowym.I tacy psują własnie opinie fachowcom.Swym uczniom zawsze
    powtarzałem że swój zawód ,obojętnie jaki , trzeba kochać ,a jeżeli się
    robi coś nie wkładając w to serca to zostaje sie zwykłym paterakiem.Fakt też
    taki ze mamy czas wyścigu szczurów i ludzie wolą robić dla pieniedzy niz
    dla sztuki.
    pozdrawiam
    pozdrawiam

    4985 (20100330) __________

  • 120. Data: 2010-03-31 21:09:33
    Od: "Mustafa" <M...@B...xx>

    > PLONK

    alez sie przejalem.... normalnie trauma :D
    poza tym mój post byl do Kudlatego a nie do ciebie :)