  • 21. Data: 2010-02-05 22:42:24
    Temat: Re: Schody - najtaniej jak mozna
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Użytkownik "robercik-us" <r...@p...onet.pl> napisał

    > Poza tym jak mi się wydaje - jest to dość dobry pomysł na przeczekanie
    > okresu, kiedy dom jeszcze za nowy i za mokry, żeby obkładać wszystko
    > drewnem. Można tak spokojnie przeczekać kilka/kilkanaście miesięcy, aż
    > wilgotność w domu spadnie do akceptowalnych poziomów i wtedy bawić się w
    > obkładanie drewnem schodów i czego tam jeszcze :-)

    To nie wypali. Po kilku (nastu) miesiącach nie będziesz chciał już
    inwestować w dom. Dlaczego? Po pierwsze, przyzwyczaisz się do starego
    rozwiązania i będzie Ci z nim dobrze... po drugie - BĘDZIESZ JUŻ MYŚLAŁ O
    DRUGIM, LEPSZYM DOMU :)

  • 22. Data: 2010-02-05 22:55:49
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Plyta meblowa sie nie nadaje sie :)

    Po pierwsze primo, napuchnie, jak bedziesz ja zbyt czesto myl.

    Po drugie primo, jest miekka - jak staniesz obcasem (jesli tylko lubisz
    nosic szpilki), to wgnieciesz.

    Po trzecie primo, zetrze sie laminat od stapania butyma - bardzo szybko sie
    zetrze, i zostana Ci czyste wióry na schodach - czyli tak jakbys oblozyl
    toto plyta osb.

    Ja mam biurko z plyty laminowanej. Po roku intensywnego uzytkowania, w
    miejscu gdzie nadgarstek styka sie z myszka i blatem wytarla sie okleina :)

    Moim skromnym zdaniem, jesli szukasz czegos taniego do oblozenia schodów, to
    jedynym rozwiazaniem sa ladne plytki - trwale i w porównaniu do drewna tanie
    jak barszcz. Zwlaszcza, jesli sam kladziesz... Mozna tu zaszalec, bo schody
    to powierzchniowo nikle pole i mozna sie szarpnac na drozsze plytki...

    Ja (ze zona) sie uparlem i schody wymyslilismy azurowe. Jak juz jest po
    wszystkiemu, to wiem, ze azurowe sa drogim rozwiazaniem - ze wzgledu na
    konstrukcje nosna i klopot wykonania ("tego sam pan nie zrobisz, panie")

    Pzdry,
    /\/\\/\/

  • 23. Data: 2010-02-05 23:10:17
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Uzytkownik "Ghost" <g...@e...pl> napisal w wiadomosci

    > Za to dreszczyk emocji i wyzszy poziom adrenaliny przy kazdorazowym
    > pokonywaniu ich.

    Mam to samo - dlatego tylko zejscie do kotlowni (trzy stopnie), bo i cala w
    kaflach.

  • 24. Data: 2010-02-06 08:22:10
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pisz> napisał w wiadomości

    > Ja (ze zona) sie uparlem i schody wymyslilismy azurowe. Jak juz jest po
    > wszystkiemu, to wiem, ze azurowe sa drogim rozwiazaniem - ze wzgledu na
    > konstrukcje nosna i klopot wykonania ("tego sam pan nie zrobisz, panie")

    Ale som najlepsiejsze.

  • 25. Data: 2010-02-06 08:23:40
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Dlaczego tak uważasz ?

    Nie rozumiem, jak mozna o cos takiego pytac.

  • 26. Data: 2010-02-06 09:48:14
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Nie rozumiem, jak mozna o cos takiego pytac.

    Nie rozumiem jak można pisać "Chyba najgorsze rozwiazanie" nie uzasadniając
    tego.
    Widziałem takie rozwiązanie w kilku domach i wielokrotnie w hotelach,
    restauracjach i jakoś się nie dopatrzyłem jakichś większych minusów takiego
    rozwiąznia, a już tym bardziej dziwi mnie stwierdzenie, że "jest to
    najgorze rozwiązanie".
    Osobiście lubię drewno, bardzo mi się podoba, sam z resztą mam w domu
    drewniane schody, ale wkur.... mnie drewno na schodach swoim skrzypieniem i
    dudnieniem.
    Ponieważ wielokrotnie chodziłem po takich schodach oklejonych lub tylko
    wyłożonych wykładziną dywanową to czasami mam ochotę zamienić te drewniane
    schody na betonowe z taką właśnie wykładziną. Wykładzina nie musi byc
    przecież klejona jeżeli ktoś się obawia, że mu się zniszczy i nie będzie
    mógł jej później zerwać. Wystarczy tylko ją połozyć przytrzymując
    specjalnymi stalowymi czy mosiężnymi prętami lub po prostu listwami w rogu
    pomiędzy podstopnicą, a stopniem.
    Tak więc jeżeli masz jakieś konkretne powody aby tak twierdzić to proszę
    uzasadnij dlaczego tak twierdzisz, bo nie bedę ukrywał, że sam jestem
    zainteresowany właśnie nad takim rozwiązaniem schodów jako docelowych.
    Płytki na schodach mi się nie podobają poza tym miałem już przykre
    doświadczenie zjechać plecami po takich schodach, kiedy się poślizgnąłem, bo
    były mokre. Podoba mi się najbardziej drewno, ale ma swoje minusy.
    Wykładzina pod względem estetycznym jest akceptowalna, ale za to posiada
    zalety, których nie ma drewno, ani płytki.

  • 27. Data: 2010-02-06 09:58:38
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Nie rozumiem jak można pisać "Chyba najgorsze rozwiazanie" nie
    > uzasadniając tego.

    Co mam uzasadniac, ze subiektywnie moim zdaniem wszystkie inne sa lepsze?
    Szmata na betonowych schodach to tragedia, zarowno estetyczna jak i
    uzytkowa.

  • 28. Data: 2010-02-06 10:33:47
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Co mam uzasadniac, ze subiektywnie moim zdaniem wszystkie inne sa lepsze?
    > Szmata na betonowych schodach to tragedia, zarowno estetyczna jak i
    > uzytkowa.

    Co do estetyki to każdy ma swój gust - jednemu się podoba, a drugiemu nie.
    A co z tą tragedią użytkową ? W czym widzisz problem ?
    W hotelach i restauracjach przewija się masa osób często w ubłoconych
    buciorach i jakoś nie widać, żeby to stwarzało jakieś większe problemy dla
    takich wykładzin. Fakt, że często się kręcę po restauracjach i hotelach
    wyższych kategorii, gdzie być może częściej je czyszczą i wymieniają, może
    są to jakieś specjalne, lepszej jakości wykładziny (tego nie wiem), ale
    przecież w domu chyba są one mniej eksploatowane. U ludzi, u których
    widziałem w domach takie schody także nie dostrzegłem jakichś problemów
    użytkowych.

  • 29. Data: 2010-02-06 14:33:55
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On Feb 5, 7:04 pm, z...@f...pl wrote:

    > ..przykro mi to mówić, ale najgłupsza rzecz jaką można zrobić to podstopnice
    > malowane. Takie brudastwo się z tego robi, że zapomnij..Pzdr

    tak sobie mysle ze sciany tez sa gipsowane i malowane i jakos nikt nie
    narzeka na brud. Oczywiscie listwa obowiazkowa tak jak miedzy sciana a
    podloga.

  • 30. Data: 2010-02-06 14:45:33
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    wiadomościnews:hkjemk$lf9$1@mx1.internetia.pl...

> [...]
    > przecież w domu chyba są one mniej eksploatowane. U ludzi, u których
    > widziałem w domach takie schody także nie dostrzegłem jakichś problemów

    Wlasnie, masz racje i przychylam sie do twojej opini. Wielokrotnie
    widzialem rowniez w hotelach i domach wykladzine. Ale w naszym
    nadwislanskim regionie wykldzina jest za droga w stosunku do paneli
    czy plytek.
    Moja koncepcja schodow polega na jak najtanszym i w miare estetycznym
    rozwiazaniu. Plyta meblowa idealnie sie nadaje. Pozniej w miare
    zuzywania i podrosniecia dziecka obloze wykladzina a pozniej to kto
    wie moze wszysko zerwe i zrobie od nowa. Nawetjesli mialbym wymieniac
    co 10 lat to i tak nie osiagne ceny 5000 PLN po30 latach.
    Tak czy siak cena nawet 5kPLN jest zaporowa za robote ktora powinna
    byc warta max 3kPLN (koszt drewna i lakierow na schody do domkow to
    tylko uwaga 1500 PLN, reszta to partanina stolarza ktory uwaza sie
    niwiadomo za jakiego fachowaca). Zreszta jak wszyscy wiedza robota
    takich schodow nie zajmuje wiecej niz 1 tydzien (40 godz roboczych).
    Kupno surowca, suszenie, ciecie, heblowanie, szlifowanie, zlozenie,
    lakierowanie idzie szybko.
    A zysk super 4000 PLN. Pozniej i tak lakier sie wytrze na krawedziach
    schodow i trzeba je obkladac wykladzina/dywanikiem.