  • 1. Data: 2013-02-24 19:16:58
    Temat: Schody sie posypały...
    Od: uciu <g...@i...pl>

    Witam:)

    wytrzymały 5 lat...
    3 lata bez problemu
    rok temu pojedyncze płytki było puste
    w tym roku wyglądają tak:

    http://imageshack.us/a/img545/6497/201302240337.jpg
    http://imageshack.us/a/img89/2075/201302240334.jpg
    http://img560.imageshack.us/img560/6127/201302240335
    .jpg

    Wiadomo, trzeba wszystko skuć...

    co radzicie dać na wierzch i jak to zabezpieczyć?

    płytek podobnych do tych ze zdjęcia nie chce - śliskie...

    Mam kilka pomysłów:

    - na całą góre dać paloną granitową płyte (ewentualnie w 2 kawałkach),
    na sochód 3 płyty - front i 2 boki (czymś to przykleić do betonu)

    - skuć całość na głębokość kostki granitowej małej i ułożyć kostke -
    schody zrobić z palisdy - najbardziej by mi się to podobało - tylko te
    kucie...schody i podest wylane z gruchy - beton b20 - taki został...

    - skuć płytki i wylać jakiś ozdobny beton - jest coś takiego???

    Co radzicie:-)

    uciu

  • 2. Data: 2013-02-24 20:19:02
    Temat: Re: Schody sie posypały...
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 24 lutego 2013 19:16:58 UTC+1 użytkownik uciu napisał:
> [...]

    Skuć to co jest i zrobić z kostki betonowej/granitowej.
    Tym że to B20 się nie przejmuj- masz tego ze 2mkw- duży młot(tak min 5 kg) i w jedno
    popołudnie(pesymistycznie) spokojnie masz skute;)

  • 3. Data: 2013-02-24 21:24:26
    Od: Adam <a...@g...com>

> [...]

    > schody zrobić z palisdy - najbardziej by mi się to podobało - tylko te
    > kucie...schody i podest wylane z gruchy - beton b20 - taki został...

    Jak Kris napisal - DUZY MLOT i bedzie wchodzil jak w maselko :-)

    To musi byc mlot wyburzeniowy - tak 50-70J. Skujesz to w godzinke ;) Szukaj w
    wypozyczalniach! U mnie kasuja 20 pln / h wiec i koszt niski :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2013-02-24 21:40:36
    Od: Marcin W <m...@w...pl>

    Witam :)

    > - skuć całość na głębokość kostki granitowej małej i ułożyć kostke -
    > schody zrobić z palisdy - najbardziej by mi się to podobało - tylko te
    > kucie...schody i podest wylane z gruchy - beton b20 - taki został...

    I to jest jedyny sensowny sposób na rozwiązanie tego problemu.
    Na zewnątrz tylko kostka.

    Pozdrawiam
    Marcin W.

  • 5. Data: 2013-02-25 09:36:55
    Od: "dziadek+40" <a...@2...pl>

    osobiscie nie wierze w klejenie plytek cementowymi klejami w naszym
    klimacie, to musi sie tak skonczyc.
    U siebie uzywałem gumowych klejow SIKA Bond i tego nic nie ruszy przez
    tysiace lat jak sądzę.

  • 6. Data: 2013-02-25 10:37:43
    Od: "AT" <Atari!@onet.poczta.pl>

    > wytrzymały 5 lat...
> [...]

    Ciekawe jak u mnie długo wytrzymają,
    dawałeś jakąś hydroizolację?
    smarowałeś po całości płytkę?

    U mnie na tarasie stoi woda, niby zrobione porządnie, zgodnie z sztuką, jaką
    polecają producencji
    hydroizolacji, ale zobaczymy :), w jednym muiejscu mam dołek i na płytkach
    4szt ciągle woda stoi,
    na szczęscie mam 2 paczki płytek w zapasie.

  • 7. Data: 2013-02-25 14:26:40
    Od: adam <a...@w...pl>

    W dniu 2013-02-24 19:16, uciu pisze:
    > Witam:)
    >
    > wytrzymały 5 lat...

    Tu jest sporo informacji
    http://www.bdb.com.pl/zdjecia/salon/2010010117290551
    6025.pdf
    http://www.hydrostop.pl/?loc=pl,75
    http://www.technologie-budowlane.com/Izolacja_taraso
    w_i_balkonow_w_systemie_MAPEI-1-165-_10-.html

  • 8. Data: 2013-02-26 11:05:31
    Od: r...@t...com.pl

    > co radzicie dać na wierzch i jak to zabezpieczyć?

    Kluczowe jest co zrobisz z dołem a nie górą. Wilgoć wchodzi dołem i rozsadza
    wszystko.
    Miałem podobny problem i zrobiłem mniej więcej tak - poniżej stopnia wylałem betonik
    i w mokrą zaprawę wkładałem płytki (te pionowo stojące)- duża część nurkowała w
    betonie. szczelinę wypełniałem póżniej jakimś klejem. Po czym na górę kładłem poziomo
    płytkę. Nie wiem czy to dobre czy nie - 4 zimy stoi i nie widzę jeszcze by coś się
    psuło...

  • 9. Data: 2013-02-26 18:26:28
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > - skuć płytki i wylać jakiś ozdobny beton - jest coś takiego???

    > Co radzicie:-)

    W Stanach na schody zewnętrzne wchodzi w gre tylko beton. BHP.

    Jesli beton wpisz
    http://icimb.pl/zaprawy-i-betony

    Jak chcesz ładniej/drożej poszukaj w firmach
    STO SIKA MC Bauchemie

  • 10. Data: 2013-02-27 09:14:33
    Od: rrr <r...@r...poczta.onet.pl>

    Użytkownik uciu napisał:
> [...]
    > kucie...schody i podest wylane z gruchy - beton b20 - taki został...
    >
    > - skuć płytki i wylać jakiś ozdobny beton - jest coś takiego???

    Szkoda, że za wysoko wylane. Inaczej można by drewno. Przy czym pękanie
    takich płytek to wina technologii. U moich rodziców schody zewnętrzne
    przyklejone były na zwykły cement - ( w latach 80 nie było zapraw
    turboelastycznozajebistych) trzymały do zeszłego roku. Ale wtedy płytki
    się moczyło przed położeniem i takie tam przesądy jeszcze były. Ich
    skucie było przerąbane. Wymiana jedynie z powodu zmiany gustu Mamy.

    pozdrawiam
    rafał