  • 11. Data: 2012-06-13 08:19:50
    Temat: Re: Sciana kamienna-ubijana w szalunku
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 12 Jun 2012 09:56:07 +0200, anhin napisał(a):

    > Ściana
    > którą opisujesz jest typowo fundamentowa, nieźle przenosi osiowe
    > obciążenia pionowe na grunt. Jako samonośna ściana konstrukcyjna
    > rozsypałaby się pod minimalnym obciążeniem

    A co w takim razie powiesz na sciane zuzlowo-wapienna albo
    wapienno-piaskowa? :)

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 12. Data: 2012-06-13 09:55:35
    Od: anhin <a...@g...pl>

    > A co w takim razie powiesz na sciane zuzlowo-wapienna albo
    > wapienno-piaskowa? :)

    zimna... do budynków mieszkalnych nie bardzo...
    A konstrukcyjnie dość nieciekawa. Żeby przeniosła obciążenia od dachu,
    właściwie potrzebny jest jakiś wewnętrzny albo zewnętrzny szkielet (i
    tak się to kiedyś robiło). No, może przy grubości rzędu metra jakoś by
    wytrzymała... ;-)
    Ogólnie wapno jako podstawowe spoiwo w ubijanych ścianach
    konstrukcyjnych sprawdza się słabo. Już lepszy byłby gips. Ale rozumiem
    Cię -też kiedyś przeżyłem zauroczenie tzw. "budownictwem wiejskim" ;-)

  • 13. Data: 2012-06-13 10:29:31
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 13 Jun 2012 09:55:35 +0200, anhin napisał(a):

    >Ale rozumiem
    > Cię -też kiedyś przeżyłem zauroczenie tzw. "budownictwem wiejskim" ;-)

    Zamierzam zweryfikowac trwalosc pewnych opisanych w mojej ksiazce
    rozwiazan. Tak sie sklada, ze wymieniono w niej z nazwiska kilku
    gospdodarzy, ktorzy budowali wg wskazan z tego podrecznika, i to we wsi, do
    ktorej mam zaledwie 20 km. W ktoras sobote sprobuje ich odnalezc i
    zobaczyc, jak po 60 latach maja sie sciany z zuzla itp. wynalazki :)

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 14. Data: 2012-06-13 10:53:08
    Od: anhin <a...@g...pl>

> [...]
    > ktorej mam zaledwie 20 km. W ktoras sobote sprobuje ich odnalezc i
    > zobaczyc, jak po 60 latach maja sie sciany z zuzla itp. wynalazki :)

    bardzo jestem ciekaw obserwacji i wniosków. Mam nadzieję że udostępnisz.

  • 15. Data: 2012-06-13 11:21:28
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 13 Jun 2012 10:53:08 +0200, anhin napisał(a):

    > bardzo jestem ciekaw obserwacji i wniosków. Mam nadzieję że udostępnisz.

    Oczywiscie.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał