  • 1. Data: 2009-06-20 14:28:28
    Temat: Ściana nośna
    Od: Paul_Muad_Dib <r...@g...com>

    Cześć,
    robię remont, chcę zmienić nieco układ pomieszczeń w starym domu.
    Pytanie: czy ściana murowana na szerokość cegły (ok. 15 cm) może być
    ścianą nośną? Dodam, że jest jedyną ścianą wewnętrzną na tym odcinku,
    pomiędzy ścianami zewnętrznymi.
    Układ jest taki:

    | | |
    | | |
    | | |
    | | |
    | | |
    | | |

    a chcę mieć mniej więcej taki:

    | | |
    | | |
    | | |
    | ______| |
    | | |
    | | |
    | | |

    Tak jak pisałem, wewnętrzna ścina jest na szerokość starej cegły.
    Odległość między zewnętrznymi ok. 9 metrów.
    Pozdr
    PMD

  • 2. Data: 2009-06-20 14:50:35
    Temat: Re: Ściana nośna
    Od: "kiki" <n...@l...yt>

    "Paul_Muad_Dib" <r...@g...com> wrote in message
    c.googlegroups.com...

    przerabianie konstrukcji ścian nośnych moim zdaniem nie wchodzi w grę.
    Prosisz sie o kłopoty. Dobrze ci radzę odpuść to sobie.

  • 3. Data: 2009-06-20 14:54:57
    Od: Paul_Muad_Dib <r...@g...com>

    On 20 Cze, 16:50, "kiki" <n...@l...yt> wrote:
    > "Paul_Muad_Dib" <r...@g...com> wrote in message

    c.googlegroups.com...

    > przerabianie konstrukcji ścian nośnych moim zdaniem nie wchodzi w grę.
    > Prosisz sie o kłopoty. Dobrze ci radzę odpuść to sobie.

    Ale ja próbuję właśnie ustalić, czy to jest ściana nośna... Czy tak
    cienka ściana, może być nośną. Jeśli tak, to wiadomo, nie ruszam.

  • 4. Data: 2009-06-20 14:59:00
    Od: "kiki" <n...@l...yt>

    "Paul_Muad_Dib" <r...@g...com> wrote in message
    a.googlegroups.com...
> [...]

    >Ale ja próbuję właśnie ustalić, czy to jest ściana nośna... Czy tak
    >cienka ściana, może być nośną. Jeśli tak, to wiadomo, nie ruszam.

    Obawiam się, że to nośna skoro odległość między zewnętrznymi to 9m

  • 5. Data: 2009-06-20 15:29:21
    Od: Slawek <s...@g...com>

    On 20 Cze, 16:28, Paul_Muad_Dib <r...@g...com> wrote:
> [...]
    > |                         |                         |
    >
    > a chcę mieć mniej więcej taki:
    >
    > |                                     |            |
    > |                                     |            |
    > |                                     |            |
    > |                         ______|            |
    > |                        |                         |
    > |                        |                         |
    > |                        |                         |
    >
    > Tak jak pisałem, wewnętrzna ścina jest na szerokość starej cegły.
    > Odległość między zewnętrznymi ok. 9 metrów.

    to co chcesz zrobić, to nie jest remont ale przebudowa, i takie coś
    już wymaga projektu budowlanego zatwierdzonego w PINB/starostwie, a
    wraz z projektem powinna być ocena stanu technicznego wraz z podaniem
    możliwości przebudowy. Inwestycje budowlane, nawet małe, powinno się
    prowadzić od głowy a nie od dupy. Usenet to ostatnie miejsce, gdzie
    uzyskasz fachową poradę, chociaż akurat Kiki dobrze radzi abyś się nie
    tykał czegoś o czym fachowiec się nie wypowiedział.
    pzdr

  • 6. Data: 2009-06-20 15:31:14
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Jaka konstrukcja stropu ? Na czym opiera się dach ?

  • 7. Data: 2009-06-20 17:16:01
    Od: detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy>

    Slawek pisze:

    > to co chcesz zrobić, to nie jest remont ale przebudowa, i takie coś
    > już wymaga projektu budowlanego zatwierdzonego w PINB/starostwie, a

    PINB to mu zatwierdzi projekt jak uprzejmy sąsiad doniesie ;), choć
    ostatnio jest moda na donoszenie na samego siebie i płacenia
    kilkudziesięciu tys. kar, jak kto woli ;)

  • 8. Data: 2009-06-20 19:26:59
    Od: Ulf <d...@w...pl>

    Paul_Muad_Dib pisze:
> [...]
    > | | |

    > Tak jak pisałem, wewnętrzna ścina jest na szerokość starej cegły.
    > Odległość między zewnętrznymi ok. 9 metrów.

    9 m jest to dosc pokazna rozpietosc i teoretycznie o ile masz strop
    gestozebrowy powinna sie znalezc w srodku sciana nosna, jednak takich
    nie robi sie na szerokosc jednej cegly, wiec ciezko okreslic :) Jezeli
    jest to stare budownictwo to nie wiadomo co tam wykombinowali i
    radzilbym porozmawiac z projektantem :)

  • 9. Data: 2009-06-20 19:38:56
    Od: Paul_Muad_Dib <r...@g...com>

> [...]
    > nie robi sie na szerokosc jednej cegly, wiec ciezko okreslic :) Jezeli
    > jest to stare budownictwo to nie wiadomo co tam wykombinowali i

    Między dwiema pozostałymi jest 4,5 metra, obie to grube (0,5m) ściany
    nośne. Pod nią w piwnicy nie ma ściany, nie ma też nad nią na
    poddaszu. Ekipa budowlana na miejscu stwierdziła, że nie ma problemu.
    Decyzji jeszcze nie podjąłem, spróbuję ściągnąć tam architekta. Ale
    ścianka jest naprawdę licha, odbiłem trochę tynku.
    A czy przy zmianie ścianek działowych też potrzebuję pozwolenia na
    budowę?
    PMD

  • 10. Data: 2009-06-20 20:21:20
    Od: "Yzedef" <x...@x...xx>

    Użytkownik "Paul_Muad_Dib" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    i.googlegroups.com...
    A czy przy zmianie ścianek działowych też potrzebuję pozwolenia na
    budowę?

    Na moje oko to nie, jak robilem projekt dla swej przebudowy, to architekci
    mi mowili ze to co robie w srodku to juz moja sprawa (chodzi o scianki
    dzialowe) i jak chce to sobie i basen z calej powierzchni moge zrobic:),
    wiec skoro tak mowili mysle iz nalezy im wierzyc.
    P.S
    Profilaktycznie skonsultuj sie z arichitektem jakims, przyjedzie obejrzy.. i
    cos doradzi i bedziesz miec jasna sprawe.

    Pzdr
    Yzedef