  • 11. Data: 2009-06-20 20:32:18
    Temat: Re: Ściana nośna
    Od: Slawek <s...@g...com>

    architekt niewiele poradzi, tu trza konstruktora, a najlepiej jakieś
    odkrywki zrobić i strop oblukac w którym kierunku idzie. 9 m to
    zdecydowanie za dużo na tradycyjne stropy (gęstożebrowe, na belkach
    stalowych czy drewniane), tak że prawdopodobnie masz belki nośne
    równoległe do tej ścianki, i ich rozpiętość nie powinna być większa
    jak 5-7m. Jeśli pod nią w piwnicy nic nie ma, to wiadomo że to
    nienośna ściana. Możliwe też, że jest takiś słupek i podciąg ukryty w
    tej ściance.
    Co do zmian konstrukcyjnych, to powineneś mieć jakiś oficjalny
    dokument (ocenę techniczną ) które ścianki są nienośne, i które można
    wyburzyć baz wpływu na konstrukcję budynku, i wtedy to się traktuje
    jako remont, czyli zwykłe zgłoszenie.

  • 12. Data: 2009-06-20 23:41:54
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 20 Jun 2009 12:38:56 -0700 (PDT), Paul_Muad_Dib napisał(a):

    > Między dwiema pozostałymi jest 4,5 metra, obie to grube (0,5m) ściany
    > nośne. Pod nią w piwnicy nie ma ściany, nie ma też nad nią na
    > poddaszu. Ekipa budowlana na miejscu stwierdziła, że nie ma problemu.

    Jeśli nie ma pod nią ściany, a jest piwnica czy inna kondygnacja, to nośna
    ona nie jest.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 13. Data: 2009-06-21 08:28:02
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Yzedef" <x...@x...xx> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Paul_Muad_Dib" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    i.googlegroups.com...
    > A czy przy zmianie ścianek działowych też potrzebuję pozwolenia na
    > budowę?
    >
    > Na moje oko to nie, jak robilem projekt dla swej przebudowy, to architekci
    > mi mowili ze to co robie w srodku to juz moja sprawa (chodzi o scianki
    > dzialowe) i jak chce to sobie i basen z calej powierzchni moge zrobic:),
    > wiec skoro tak mowili mysle iz nalezy im wierzyc.

    Myślę, że żle myślisz.

    Art. 3. Ilekroć w ustawie jest mowa o:
    7a) przebudowie - należy przez to rozumieć wykonywanie robót budowlanych, w
    wyniku których następuje zmiana parametrów użytkowych lub technicznych
    istniejącego obiektu budowlanego, z wyjątkiem charakterystycznych
    parametrów, jak: kubatura, powierzchnia zabudowy, wysokość, długość,
    szerokość bądź liczba kondygnacji; w przypadku dróg są dopuszczalne zmiany
    charakterystycznych parametrów w zakresie niewymagającym zmiany granic pasa
    drogowego;

    8) remoncie - należy przez to rozumieć wykonywanie w istniejącym obiekcie
    budowlanym robót budowlanych polegających na odtworzeniu stanu pierwotnego,
    a niestanowiących bieżącej konserwacji, przy czym dopuszcza się stosowanie
    wyrobów budowlanych innych niż użyto w stanie pierwotnym;

    Zmiana układu pomieszczeń to nie jest "odtworzeniu stanu pierwotnego"
    natomiast jest "zmianą parametrów użytkowych lub technicznych istniejącego
    obiektu budowlanego".

    Tamta ścianka prawie na pewno jest działową - można to zweryfikować układem
    gwoździ na belkach stropu (rozumiem, że drewniany skoro stary dom).

  • 14. Data: 2009-06-21 10:39:49
    Od: "Yzedef" <x...@x...xx>

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Tamta ścianka prawie na pewno jest działową - można to zweryfikować
    > układem gwoździ na belkach stropu (rozumiem, że drewniany skoro stary

    :) co do scianki to sie nie wypowiem, ale to samo powinno dotyczyc was
    wszystkich, nawet glupiej fotki nie widzieliscie i wszystko to co jest
    napisane powyzej to wrozenie z fusow i czyste teoretyzowanie ktore zapewne
    pytajacemu juz zrobilo bajzel w glowie. Musi zasiegnac rady kogos znajacego
    sie kto objerzy ten dom i bedzie mial jasna sprawe...

    Odnosnie przebudowy i zmiany ukladu.. przekazalem stwierdzenie mojego
    architekta.. i bym sie tego trzymal.. nieslyszalem aby inspektorzy chodzili
    po domach i z miarka sprawdzali wszystko, dla mnie to zwykly remont i skoro
    dzieje sie w srodku domu to paranoja byloby bawic sie w ta papierologie.. bo
    trzeba by sobie z rok wczesniej wszystko planowac, nie mowjac ze ta utopiona
    kase mozna zdecydowanie milej i ciekawiej wydac. Mysle ze 99,9% takich
    przerobek nie jest zglaszana i cale szczescie bo wszystko trwaloby latami.
    jak sie czytam posty niektorych to krew sie lasuje :), mysle iz nie buduja
    oni prostych domow tylko wiezowce 30 pietrowe.. ktore byc moze kiedys beda
    promami kosmicznymi i trzeba przy nich sotosowac ogromnom dokladnosc..
    szczegolowosc i wogole niewiem co :)

    Pzdr
    Yzedef

  • 15. Data: 2009-06-21 14:35:59
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

> [...]
    > mowjac ze ta utopiona kase mozna zdecydowanie milej i ciekawiej wydac.
    > Mysle ze 99,9% takich przerobek nie jest zglaszana i cale szczescie bo

    Inspektorzy chodzą gdy ktoś życzliwy zgłasza smowolę i tyle. W domu
    jednorodzinnym szanse na to są znikome. W bloku - częste. Polskie PB jest
    paranoiczne bo pochodzi z czasów carskich gdy zaborca chciał utrudnić
    ludziom budowanie się.

  • 16. Data: 2009-06-21 19:12:23
    Od: Rentier <f...@g...com>

> [...]
    > Decyzji jeszcze nie podjąłem, spróbuję ściągnąć tam architekta. Ale
    > ścianka jest naprawdę licha, odbiłem trochę tynku.
    Odbij tynk z sufitu i zobacz jak jest skonstruowany.
    Objawy wskazują nie na nośną.Gdybyś miał na stropie płyty kanałowe typu Żerań-
    burzysz bez stresu.

  • 17. Data: 2009-06-21 20:19:33
    Od: Paul_Muad_Dib <r...@g...com>

    > Odbij tynk z sufitu i zobacz jak jest skonstruowany.
    > Objawy wskazują nie na nośną.Gdybyś miał na stropie płyty kanałowe typu Żerań-
    burzysz bez stresu.

    Jutro zajrzę, ale fragment na środku sufitu był odkryty, kolorem i
    fakturą przypomina dzisiejsze pustaki ceramiczne. Pustaki prostopadle
    do ścianki, więc belki powinny być równolegle, nie? Nie wiem, bo
    chałupę dopiero kupiłem, a projektów nie ma (jest tylko operat robiony
    z natury).

    PMD